Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

MŚ 2022: Argentyna – Francja 3:3. Argentyna w piłkarskim raju, Lisandro Martinez mistrzem świata!

» 18 grudnia 2022, 19:00 - Autor: matheo - źródło: DevilPage.pl
Reprezentacja Argentyny pokonała po rzutach karnych (4:2) Francję w finale Mistrzostw Świata w Katarze. To oznacza, że ze złotym medalem MŚ do Manchesteru wróci Lisandro Martinez.
MŚ 2022: Argentyna – Francja 3:3. Argentyna w piłkarskim raju, Lisandro Martinez mistrzem świata!
» Lisandro Martinez na Mistrzostwach Świata w Katarze rozegrał 5 spotkań
Obrońca Manchesteru United finałowe spotkanie przesiedział na ławce rezerwowych. W reprezentacji Francji w podstawowym składzie wyszedł Raphael Varane i przebywał na placu gry do 113. minuty spotkania.

Wielki finał Mistrzostw Świata w Katarze nie rozczarował kibiców. Fani futbolu zobaczyli ciekawe i pełne zwrotów akcji spotkanie na Lusail Stadium.

Od pierwszych minut mundialu lepiej prezentowali się Argentyńczycy. Albicelestes objęli prowadzenie w 23. minucie, kiedy to Lionel Messi pewnie wykorzystał rzut karny podyktowany przez sędziego Szymona Marciniaka za faul Ousmane’a Dembele na Angelu Di Marii.

Zespół Lionela Scaloniego nie ściągnął nogi z gazu i jeszcze przed przerwą podwyższył na 2:0. W 36. minucie Argentyńczycy przeprowadzili błyskawiczną kontrę, którą pewnym strzałem wykończył Angel Di Maria.

W drugiej połowie przebieg finału zmienił się w odstępie zaledwie dwóch minut. W 80. minucie gola kontaktowego dla reprezentacji Francji zdobył Kylian Mbappe. Napastnik Paris Saint-Germain pokonał Emiliano Martineza strzałem z rzutu karnego. Francuzi dostali jedenastkę za faul Nicolasa Otamendiego na Randalu Kolo Muanim.

Zdobyta bramka natchnęła Francuzów do kolejnych ataków. W 82. minucie Marcus Thuram sprytnie zagrał piłkę do Kyliana Mbappe, który efektownym strzałem z woleja po długim rogu doprowadził do remisu.

Do wyłonienia mistrza świata konieczna była dogrywka. W 109. minucie argentyńskich kibiców ponownie uszczęśliwił Lionel Messi. Hugo Lloris zdołał odbić strzał Lautaro Martineza z bliskiej odległości, ale ze skuteczną dobitką pospieszył Messi.

Nie był to jednak koniec emocji i koniec strzelania w Katarze. W 117. minucie szczęście uśmiechnęło się do Francuzów. Piłkę ręką w polu karnym Argentyńczyków zagrał Gonzalo Montiel. Sędzia Szymon Marciniak nie miał wątpliwości i wskazał na jedenastkę. Do rzutu karnego po raz drugi podszedł Kylian Mbappe i skompletował hat-tricka!

Po emocjonalnym piłkarskim rollercoasterze o tytule mistrza świata musiał zdecydować konkurs rzutów karnych. Te lepiej egzekwowali Argentyńczycy, którzy sięgnęli po swój trzeci tytuł mistrzów świata w historii.

Argentyna – Francja 3:3 (2:0, 2:2), karne 4:2
Bramki: Lionel Messi 23’ [K], Angel Di Maria 36’, Lionel Messi 109’ – Kylian Mbappe 80’ [K], Kylian Mbappe 82’, Kylian Mbappe 117’ [K]

Argentyna: Emiliano Martinez - Nahuel Molina (Gonzalo Montiel 93'), Cristian Romero, Nicolas Otamendi, Nicolas Tagliafico (Paulo Dybala 120') - Angel di Maria (Marcos Acuna 64'), Rodrigo de Paul, Enzo Fernandez, Alexis Mac Allister (German Pezzella 116') - Lionel Messi, Julian Alvarez (Lautaro Martinez 102')

Francja: Hugo Lloris - Jules Kounde (Axel Disasi 120'), Raphael Varane (Ibrahima Konate 113'), Dayot Upamecano, Theo Hernandez - Antoine Griezmann, Aurelien Tchouameni, Adrien Rabiot (Youssouf Fofana 96') - Ousmane Dembele (Randal Kolo Muani 41'), Oliver Giroud (Marcus Thuram 41'), Kylian Mbappe


TAGI


« Poprzedni news
Kolejny napastnik na transferowej liście życzeń Ten Haga
Następny news »
„Widzę Harry’ego Maguire’a w Newcastle United”

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (187)


sztejner: Wiem że to nie nasz zawodnik,ale Sebastien Haller dostał zielone światło aby w styczniu wznowić treningi z Borussią Dortmund i może powoli szykować się do powrotu na boisku.
Powodzenia !!
Oby ta walka z nowotworem jądra okazała się zwycięska w 100%.
Do zobaczenia na murawie ;)
» 20 grudnia 2022, 09:48 #183
sturmik: Czy ten caly Kolo Muani z Frankfurtu nie nadal by sie na naszego napastnika? Wiem ze dopiero go Niemcy kupili (przyszedl za darmo?!?) i pewnie beda woleli potrzymac minimum do wakacji, ale juz teraz z 40 mln na nim by zarobili
» 20 grudnia 2022, 05:46 #182
essaEdek: Manchester United are trying to find a solution for Wan-Bissaka in order to let him leave. Wolves, West Ham and Crystal Palace remain interested. 🔴 #MUFC

Main priority on right-back situation remains to extend Dalot’s contract. Talks will take place soon.


- Romano
» 19 grudnia 2022, 22:54 #181
Ariell: Wszyscy mówią o burackim zachowaniu Martineza, a Żiru w tym czasie udziela wywiadu, w którym mówi, że sędzia Marciniak nie zna się na piłce, uwalił im dwie bramy i nie wie, kto mu pozwolił sędziować finał :) Połamania nóg, żiru
» 19 grudnia 2022, 22:12 #180
rizx: Na coś/kogoś trzeba zrzucić winę, no bo przecież nie na drużynę, która do 80 minuty zupełnie nie istniała i przez całe spotkanie ratował ich geniusz jednego zawodnika ;) Co do Żiru, to przy okazji ma idealną okazję, żeby odwrócić uwagę mediów od jego tragicznego występu i wędki w 40 minucie
» 19 grudnia 2022, 22:19 #179
Janks7: No zachowanie Francuzów i ich mediów jest żałosne - zapominają właśnie, że w tym meczu kompletnie nie istnieli przez 70 minut, a na dodatek 2 bramki strzelili po karnych, które podyktował im nie kto inny jak ten krytykowany przez nich Marciniak...
» 19 grudnia 2022, 22:50 #178
DaredevilUtd: Tyle dobrze, że poza łapiacymi jak pelikany francuzikami, nikt inny nie daje sie nabrać na ich propagande i każdy dobrze widzial, co bylo problemem w tym eczu, czyli ich nieudolność XD
» 19 grudnia 2022, 23:05 #177
sturmik: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.12.2022 05:54

Jak pokazuja media to w dogrywce czesc Francuzów z rezerwy stala na boisku wiec ten ostatni gol z 123 minuty gdyby padl tez powinien byc nie uznany.
Tak w ogóle jak juz cos to wina liniowego albo VARU a nie Marciniaka - glówny sedzia nie ma oczu dookola glowy tylko w sytuacjach podbramkowych musi patrzec sie na pilke a nie co tam ktos z tylu przy lini bocznej robi. To tak jakby bramkarz Argentyny w tym samym czasie gdy Messi strzelal gola zaczal obrazac kibiców przy swojej bramce.
» 20 grudnia 2022, 05:53 #176
Piwal: Ludzie skąd wy sie urwaliście ? To że Polak sędziował finał to znaczy że jest nieomylny i nie mozna mu już nic wytknąć? Marciniak chociaz dobrze kontrolował mecz i podjął wiele świetnych decyzji to popełnił tez w tym finale dużo błędów i niestety wszystkie na korzyść Argentyny a nie były to drobne sprawy.
1. Theo wybija piłke głowa po czym zderza sie glowami z Messim. Leo pada na murawe a sedzia gwizdze faul dla Argentyny. Czemu ? Jeśli juz to powinien być dla Francji w koncu to Theo jako jedyny sięgnął piłki lub ostatecznie rzut sędziowski.
2. Gwizdnięcie karnego dla Argentyny po bardzo miękkim faulu na Di Marii i nawet nie weryfikowął tego z varem ? Dlaczego ? Przeciez to jest finał a argentynczycy są znani z symulek tutaj VAR jest obowiązkowy. Jakis tam kontakt Dembele z Di Marią był ale wypadałoby sie upewnić czy on rzeczywiscie spowodował upadek.
3. Przy pierwszym karnym dla Francji Otamendi zatrzymał zawodnika który wychodził sam na sam a argentyńczyk nie miał juz szans sięgnąć piłki, czemu nie dostał za to kartki ? Przeciez celowy atak na zawodnika to w takiej sytuacji czerwo, on nie dostał nawet żółtej.
4. O braku cofnięcia bramki Messiego juz pisałem, zawodnicy argentyny weszli na murawe i przepisy są w tej sytuacji bardzo precyzyjne. Bramka powinna zostac cofnięta.
5. Druga połowa dogrywki Francja ma akcje, Coman zostaje faulowany ale wstaje i chce kontynuowac gre bo mają sytuacje 4 na 3 i pachnie bramką, sędzia zamiast zastosowac przywilej korzyści przerywa gre i zaprzepaszcza francuzom sytuacje bramkową.
6. Końcówka dogrywki, piłka w polu karnym argentyny Romero nie mając na sobie rywala ktory by go pressował celowo klęka i podaje piłke kolanem do bramkarza a ten łapie ją w ręce. Nie wiem czy wiecie ale takie obejscie przepisów jest niedozwolone i tutaj powinna byc reka oraz rzut wolny pośredni w polu karnym argentyny.
» 20 grudnia 2022, 08:25 #175
bani: Piwal - chętnie odniosę się do Twoich punktów
1. W tej sytuacji pracowały tez ręce Theo i fakt, ze Leo miał na plecach Francuza. Marciniak przerwał ze względu na niebezpieczna sytuacje i gwizdnął faul, bo mimo wszystko to Theo uderzył Leo czołem.
2. Ewidentny karny i po gwizdku widać było, ze trzymał się za słuchawkę - zakładam, ze potwierdził mu asystent. Fakt, ze istnieje VAR nie zmusza arbitra to korzystania z niego. Został on przecież wprowadzony po to by pomagać arbitrowi w sytuacjach kiedy nie ma pewności :)
3. Nie wiem czy jesteś na bieżąco z zasadami, ale już kilka lat temu wprowadzili zasadę, ze jak zawodnik fauluje w polu karnym to jego drużyna nie może zostać ukarana podwójne - karny i czerwona kartka (tylko w ciężkich sytuacjach). Ten faul to nie był faul na kartkę, szczególnie, ze Marciniak był konsekwentny cały mecz i kartki wyjmował dopiero w konkretnych sytuacjach. Gdyby wyjal czerwona to zabiłby mecz taka decyzja.
4. Zawodnicy weszli na boisko po bramce, Marciniak czekał na sygnał na zegarku :) poza tym to obowiązek sędziego technicznego by widzieć takie sceny. Wyobraź sobie, ze sędzia cofa bramkę z takiego powodu. Skandal murowany :)
5. To jedyna sytuacja, której się dopatrzylem oglądając mecz, lecz po przeanalizowaniu tej sytuacji to gwizdnął w momencie jak Coman jeszcze nie wstał. No i od razu dał kartkę. Można te sytuacje obronić.
6. Nie przesadzajmy. To nie było jakieś oczywiste granie na czas, a dodatkowo to była już końcówka dogrywki.

Reasumując, Twoje wypunktowanie Marciniaka jest trochę od czapy. Eksperci telewizyjni, byli sędziowie, sporo osob ze świata footballu chwali Marciniaka za ten mecz. Nie przedłużał widowiska videoweryfikacja sytuacji, których był pewien (a już coś takiego czyni z niego specjalistę). Pozwalał zawodnikom grać trochę ostrzej (przyjemniej ogląda się taki mecz). No i co najważniejsze to nie on chciał być postacią pierwszoplanowa, a zawodnicy obu drużyn. Dla mnie top.
Pozdrawiam
» 20 grudnia 2022, 09:24 #174
Piwal: 1. Rece Theo byly ulozone w naturalny sposob przy wyskoku. Nie wiem co probujesz powiedziec mowiac pracowały. Co miał je sobie do kieszeni schowac ?
2. Jedni karnego widzą drudzy nie. Sytuacja dwuznaczna i wymagala ona sprawdzenia tymczasem wskazanie na 11 metr było zanim jeszcze cokolwiek sprawdził, pozniej ciezko jest sie z tego wycofac jak Cie oblegną argentyńczycy.
3. z strony prawdafutbolu.pl :
Istnieją jednak przypadki, gdy sędzia podwójnie ukaże drużynę, za faul taktyczny w polu karnym.
Jeżeli zawodnik we własnym polu karny popełni faul taktyczny, polegający na przerwaniu realnej szansy na zdobycie bramki i faul ten będzie polegał na trzymaniu, ciągnięciu, czy pchaniu rywala, a także faulujący nie będzie miał możliwości zagrania piłki, to sędzia podyktuje rzut karny, a winnego ukaże czerwoną kartką. Zapis ten ma jak najbardziej sens, gdyż powyższe rodzaje faulu, nie stanowią walki o piłkę. Są one wyłącznie nastawione na przerwanie akcji.

Czy Otamendi mial szanse na przejęcie piłki ? Zdecydowanie nie. To był faul taktyczny i tyle w temacie. Podobny zapis znajduje sie w laws of game na oficjalnej stronie fify. Zapraszam do lektury.

4. Znów zakłamujesz rzeczywistość, zawodnicy weszli na boisko zanim Messi oddał strzał, są na to powtórki zdjęcia i nie wiem co Ty tu próbujesz ugrać. Sędzia bramke powinien cofnac a argentyńczycy nie mieliby nic do gadania a dziekowac mogliby swoim rezerwowym a nie sędziemu.
5. Nie mozna obronic bo żółta kartke moze pokazac po akcji, przerwac ja moze tylko wtedy gdy chce pokazac czerwo lub gdy zespol nie bedzie mial korzysci z gry.
6. Nie chodzi o gre na czas a o błąd techniczny który powinien zostać wyłapany na tym poziomie. Takie sytuacje są niedopuszczalne w finale MŚ.

Z czapy to sa twoje śmieszne kontrargumenty ktore nie maja zadnego odwzierciedlenia w przepisach i opieraja sie na tekstach typu "byłby skandal" , " bez przesady" na drugi raz przyjdz do mnie z konkretem a nie kiepskim tłumaczeniem tego że przepisy nie są przestrzegane.
» 20 grudnia 2022, 10:42 #173
Piwal: kmsj , w przypadku wbiegających kibiców jest tak samo precyzyjny zapis który mówi że gdyby nie miał wpływy na gre to bramka byłaby uznana ale gdyby znalazł sie w okolicy toczącej sie akcji to sędzia tak samo powinien bramki nie uznać. Masz racje, pisanie tu z ludzmi o zasadach to strata czasu bo odbijaja to argumentami "byłby skandal" lub "byłaby ostra gra argentyny". Jak widać MŚ powoli zaczynaja upadać do rangi złotej piłki.
» 20 grudnia 2022, 11:01 #172
bani: Piwal
Theo nie miał rąk przy ciele, a poza tym tak jak pisałem - Theo uderzył czołem w głowę Messiego.
W ogóle to nie była dwuznaczna sytuacja, to była 100% jedenastka. Spóźniony Dembele ma kontakt z Di Marią, który go wyprzedził.
Przytaczasz przepis, który można interpretować na wiele sposobów. Otamendi biegł za piłką, także w ostateczności łapał zawodnika, więc mimo wszystko piłka go interesowała ;) I tak, w początkowej fazie miał szansę na przejęcie piłki.
Zadam inne pytanie, czy wejście zawodników Argentyny miało jakikolwiek wpływ na przebieg tych wydarzeń? Miało to miejsce na równi, bądź chwilę przed bramką. Nie wbiegli na środek boiska tylko nieznacznie przekroczyli linie autu na środku boiska.
Mógł dać kartkę po puszczeniu akcji, ale też weź pod uwagę moment gwizdka. Gwizdnął zanim Coman wstał.
Błąd techniczny? O czym Ty teraz mówisz, ta sytuacja to nie była też wymiana podań Argentyńczyków zakończona tym podaniem do Martineza tylko chęć oddania bezpańskiej piłki do bramkarza.

Konkret jakiego potrzebujesz to wynik meczu i opinie profesjonalistów. Ja odniosłem się do Twoich punktów w celu rozpoczęcia dyskusji. Pisząc takie komentarze licz się z tym, że ktoś na nie może odpowiedzieć.
Czy w przepisach też był punkt o doliczaniu tylu minut do meczów na tych mistrzostwach? Weź pod uwagę, że sędziowie mieli wytyczne typowo pod ten turniej. Marciniak dostał mega pozytywne oceny za swoje sędziowanie, więc na tym możemy zakończyć dyskusję.
» 20 grudnia 2022, 11:03 #171
Piwal: bani:
1. Theo wyskoczyl do pilki i ją odbił a lądując zderzył sie z głową z niższym messim który skakał do piłki. Gdzie Ty tu widzisz uderzenie messiego ? Jeśli juz ktos faulowal to był to messi bo on piłki nie sięgnął a w ostateczności powinien być rzut sędziowski. Faul na messim był jedyną decyzją której nie da sie obronic.
2. Przeczytaj jeszcze raz co sam napisales OSTATECZNIE ŁAPAŁ ZAWODNIKA, przeciez o tym własnie mowie, nie było ataku na piłke tylko atak na zawodnika. W momencie faulu Otamendi nie miał żadnych szans na odebranie piłki bo była już poza jego zasięgiem. To jest faul taktyczny i czerwo.
3. Nie miało wpływu na akcje ale przepis mówi jasno i nie ściemniaj że zawodnicy weszli chwile po golu bo oni byli na murawie przed oddaniem strzalu przez Messiego. Gra powinna zostac przerwana a jesli sedzia w tamtym momencie tego nie widzial to gol powinien zostac cofnięty a gra wznowiona przez francuzów w miejscu w ktorym zawodnicy weszli na murawe.
4. Tak błąd techniczny bo to było podanie do bramkarza w sytuacji gdy nie było zagrożenia tak samo jak nie mozna podbic sobie pilki do gory i podac glowa do bramkarza by ten złapał tak samo celowe klękanie by podac kolanem powinno zostać potraktowane jako ręka bramkarza po podaniu od kolegi. Tak mówią przepisy.

No dostał pozytywne oceny zwłaszcza od francuzów 2/10 :D eksperci huczą w sieci o jego błędach tylko Ty sobie klapki na oczy załozyles i chyba nie widzisz. Jego pozytywna ocena była powiedziana na gorąco po meczu i wynikała glownie z faktu ze wyłapał symulke Thurama podczas meczu i podyktował karne tam gdzie mógł. Niestety po tym co opublikowali francuzi o jego błędach opinie są juz podzielone i coraz wiecej osob mówi o tym że popełnił kilka rażących błędów. Oczywiscie trzeba oddac ze np. brak cofnięcia bramki mógł wynikac z braku informacji od sedziego technicznego lub varu ale nie zmienia to faktu ze błąd został popełniony.
» 20 grudnia 2022, 11:28 #170
karassas: Daj spokój opinie Francuzów nie mają żadnego znaczenia bo przegrali więc szukają teraz usprawiedliwienia w stylu byliśmy lepsi ale ten sędzia. Tak samo Argentyńskie opinie nie mają znaczenia bo oni dokładnie w drugą stronę patrzą. Eksperci spoza tych dwóch państw oceniają bardzo pozytywnie pracę Marciniaka.
» 20 grudnia 2022, 12:24 #169
Piwal: Jak to opinie Francuzów nie maja znaczenia ? Ich opinia jest poparta konkretnymi argumentami i jest warta więcej niż puste pochwały bez zadnego uzasadnienia. Wiadomo że Polacy tez beda go chwalic bo to "swój chłop" ale pojawiły się już głosy w UK i Belgii które krytycznie oceniają decyzje sędziego. Za chwile pewnie powiesz ze one tez sie nie liczą bo to sąsiedzi Francji :)
» 20 grudnia 2022, 12:40 #168
gepetto: @Piwal, tego typu błędy są zawsze. nie da się ich uniknąc, są w każdym meczu i nie sądzę, by miały one wpływ na ogólną ocenę pracy danego sędziego przez jego przełożonych. Raczej liczy się ogólny wpływ na mecz, kontrola nad nim.

NAtomiast ciekawi mnie, skąd masz to zestawienie błędów. Aż mi się nie chce wierzyć, że były tylko w jedną stronę, aż statystycznie się to gryzie. Bo wybiórczo stosując dane można każdą dosłownie tezę podeprzeć.

I ostatnia rzecz, no skończcie już z tym karnym. Ewidentny faul a Wy tu dalej swoje, że miękki, że kontrowersyjny, że nie wiadomo co. Bombele go wywrócił i nawet nie protestował.
» 20 grudnia 2022, 12:54 #167
Piwal: youtube.com/watch?v=Chm0sfj4LjU

Tutaj Panowie rzetelnie oceniaja prace sędziego. Posłuchaj sobie o faulu Dembele i to jak mocno naciągany był ten karny 15:40. Di Maria zapuścił nura i chociaz kontakt był to był niewielki i nie spowodował on upadku.
» 20 grudnia 2022, 13:15 #166
Janks7: Tak na chłodno po wczorajszym wspaniałym finale co tu można jeszcze napisać - wygrał zespół zdecydowanie lepszy w tym pojedynczym meczu, to jak zmotywowani byli Argentyńczycy i jak nieobecni w tym meczu byli Francuzi - o tym najlepiej świadczy fakt, że jakikolwiek pierwszy strzał Francuzi oddali dopiero w okolicach 70 minuty zawodnicy z Ameryki Południowej byli wręcz przemotywowani, zasuwali na 200%, wręcz powyżej granic ludzkich możliwości, morderczy pressing na całym boisku, Di Maria notujący sprinty na pełnej prędkości wręcz jako lewy obrońca, no właśnie ten znienawidzony tutaj słusznie popularny "Anioł" on dla mnie był bohaterem tego spotkania obecny wszędzie i w obronie i w ataku, nic dziwnego, że musiał opuścić boisko po nieco ponad godzinie gry, w końcu to on też załatwił pierwsze 2 bramki dla swojej reprezentacji, wywalczył rzut karny dla Messiego, a potem jeszcze dołożył gola na 2-0.
No i w związku z tak intensywną grą, od jakiejś 70 minuty Argentyna zaczęła słabnąć, Francuzi jakby zaczęli się budzić i ten fakt wykorzystywać, że mieli więcej przestrzeni, że Argentyńczycy byli już coraz częściej spóźnieni, dodajmy do tego dość trafione zmiany Deschampsa i w ten o to sposób zaczęło się robić prawdziwe meczycho i w 80 minucie nadeszło zabójcze 90 sekund genialnego Mbappe i można było szykować się powoli na dogrywkę.
W niej znowu Argentyna zaczęła dochodzić do głosu, ta króciutka przerwa przed dogrywką + zmiennicy przywrócili ich do życia, Messi dał kolejne prowadzenie swojej drużynie i gdy wydawało się, że tym razem już tego zawodnicy z Argentyny nie wypuszczą, to jednak znowu Francuzi doszli do głosu - zabójczo skuteczny Kylian skompletował hat-tricka wykorzystując drugi rzut karny tego dnia i jak się okazało nie ostatni, bo jeszcze trzeci wykorzystał w serii rzutów karnych co jest nie lada wyczynem, przeciwko takiemu wariatowi w bramce mieć 100% skuteczność na aż 3 próby, widać że Mbappe po niewykorzystanym karnym przeciwko Szwajcarom na Euro rok temu mocno pracował nad tym elementem.
Jeszcze w 123 minucie ten szalony Martinez uratował swoją drużynę, bo Francuzi mieli piłkę meczową w sytuacji sam na sam Kolo Muaniego.
No i mając konkurs jedenastek w perspektywie, raczej większości ludziom którzy śledzą futbol przeszło przez myśl, no tym razem tutaj Argentyna już wyjdzie z tego zwycięsko, w końcu mają tego szalonego Emiliano Martineza w bramce, a Lloris to jednak spokojny gość, który raczej nie słynie z bronienia jedenastek - no i tak też się stało, Argentyńczyk wybronił karnego Comana, Tchouameni nie trafił w bramkę, Argentyna wykorzystała wszystkie 4 rzuty karne i Messi w końcu spełnił swoje największe piłkarskie marzenie.
Do tego dodajmy naszego świetnego rodaka w roli cichego bohatera tego meczu - Szymon Marciniak dorównał poziomem do Kyliana i Leo w tym meczu, genialny występ a największe wrażenie na mnie zrobił jego czas reakcji, zwłaszcza w sytuacji gdy Thuram próbował wymusić karnego, w pierwszej chwili tak z dalekiej perspektywy transmisji telewizyjnej wydawało się, że może i tam mógł być karny, ale potem na powtórkach wyraźnie było widać, że to Francuz szukał kontaktu i to nawet bardziej on faulował, więc to jak nasz arbiter to wychwycił tak na żywo w meczu błyskawicznie, no zrobiło to na mnie gigantyczne wrażenie.
Podsumowując myślę, że wielu kibiców cieszy fakt, że Leo Messi został tym mistrzem świata, zasłużył na to swoją postawą na tych mistrzostwach jak i całą swoją karierą, debata na temat tego kto jest największym zawodnikiem w historii rozstrzygnięta, ale trzeba zaznaczyć, że jak Kylian dalej będzie sobie radził tak jak do tej pory, to on przejmie pałeczkę po Messim za kilka lat, a tak naprawdę to aż tak wiele do tego już mu nie potrzeba - pobije rekord bramek na MŚ, wygra LM z 2 razy, jakby jeszcze wygrał kilka razy ligę w Anglii/Hiszpanii + dołożył jeszcze jedno MŚ lub chociaż Euro to właśnie młody Francuz może pogodzić Ronaldo i Messiego i to w sposób zdecydowany.
» 19 grudnia 2022, 20:45 #165
Lisan: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 19:07

Mecz Polska:Meksyk ogłoszony najgorszym meczem na mundialu
» 19 grudnia 2022, 19:06 #164
tygrys26: Jakos nie dziwi mnie to...
» 19 grudnia 2022, 20:19 #163
joyrider: Zawsze jakieś wyróżnienie. Może premier dorzuci parę baniek.
» 19 grudnia 2022, 21:42 #162
mycka86: Imo Dania Tunezja był gorszy.
» 19 grudnia 2022, 22:38 #161
DaredevilUtd: Czyżby źródło pochodzenia frencuzkiego haha
» 19 grudnia 2022, 23:06 #160
gepetto: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 17:12

Lisan, ja tam wolę jednak trochę rozumu zamiast wielkich i pustych jaj.
» 19 grudnia 2022, 17:12 #159
Lisan: Lubię takich piłkarzy jak Emiliano Martinez czy Rooney. Zero jedynkowych, nie kalkulują. Patrzysz na nich i widzisz że mają cochones
» 19 grudnia 2022, 16:59 #158
tygrys26: Patrzysz na takiego Martineza i wiesz ze kolesiowi brakuje klepki pod kopułą...
Zwykły burak i tyle... Rooney mimo wszystko miał szacunek do przeciwnika natomiast Martinez uważa się za niewiadomo kogo
» 19 grudnia 2022, 17:11 #157
skowron32: On dopiero teraz będzie "TUZA" AV=)
Wogole będzie się uważał burak że całe PL ma się mu w pas kłaniać bo Jest MŚ :-D
» 19 grudnia 2022, 18:18 #156
Piwal: Ciekawostka: wiecie ze drugi gol Messiego z wczorajszego meczu powinien zostać cofnięty ? Zawodnicy Argentyny za szybko wbiegli na boisko cieszyc się z gola i zgodnie z przepisami sędzia powinien bramkę anulować.

eurosport.com/football/world-cup/2022/should-lionel-messis-second-goal-for-argentina-in-world-cup-final-against-france-have-been-disallowe_sto9282969/story.shtml
» 19 grudnia 2022, 14:19 #155
sztejner: Inne media podają ze gdyby Messi nie strzelił karnego to karny byłby powtórzony ponieważ Lloris opuścił linie bramkową przed strzałem.
» 19 grudnia 2022, 14:59 #154
Piwal: No i słusznie by było bo Lloris zrobił sobie przewage , a że jej nie wykorzystał to nikt sprawy nie drąży jednak w przypadku gola ktory powinien zostac cofnięty przepisy są jednoznaczne i nawet nie ma miejsca na jakieś "ale". Gol zdobyty niezgodnie z przepisami.
» 19 grudnia 2022, 15:10 #153
mycka86: Gdyby ten gol nie został uznany przez taką głupotę, to bym przestał oglądać piłkę nożną. To czy wbiegli, tańczyli czy palili akurat jointa nie miało absolutnie żadnego znaczenia dla przebiegu akcji.
» 19 grudnia 2022, 15:18 #152
tygrys26: I pierwszego karnego nie powinno być bo Di Maria potknął się o swoją nogę. Teraz to można aby dywagować co by było gdyby...
» 19 grudnia 2022, 16:09 #151
gepetto: @tygrys, milion źródeł jednoznzcaznie potwierdza, że był karny ale zawsze znajdzie się ktoś, kto powie inaczej...
» 19 grudnia 2022, 16:58 #150
tygrys26: No zależy jak się spojrzy, ale było.minelo intyle
» 19 grudnia 2022, 17:10 #149
gepetto: no ale jak można spoglądac inaczej? To jest zerojedynkowe. Faul to faul. Zero innych możliwości interpretacji
» 19 grudnia 2022, 17:19 #148
tygrys26: Mialem na myśli z której kamery się spojrzy, ja dzisiaj oglądałem.filmik z takiego.ujeci ze nie było widać kontaktu nóg. Aby było.widac jak Di Maria potyka się o własną nogę i się przewraca.
To.mialem na myśli
» 19 grudnia 2022, 20:20 #147
karassas: Piwal, jakoś nie powiedziałeś, że w trakcie ostatniego gola Francuzów również rezerwowi stali w nieregulaminowy sposób i według przepisów gol powinien być nieuznany. Zresztą jak dla mnie Marciniak podjął tu dwie świetne decyzje. Może i w świetle przepisów to błędy, ale mocno nieistotne, bo jaki wpływ miało na akcję to, że na boisko zbyt szybko wbiegli zawodnicy? Żaden. A nieuznanie obu bramek lub jednej mogło zaognić ten mecz i narazić na kontuzje zawodników. Zresztą wiele przepisów gry jest martwa bo nie mają zbytnio wpływu na mecz
» 20 grudnia 2022, 08:08 #146
Piwal: karassas co to znaczy stali w nieregulaminowy sposób? Na trzech nogach? Rozwiniesz to? Masz jakis link na poparcie swojej tezy czy znów walisz farmazony? Przepisy są przepisami, niektóre są martwe bo pewne rzeczy są oczywiste ale nie znaczy ze można je łamac. Skoro taki przepis jest to należy się do niego zastosować a argument o tym że nieuznanie bramki mogloby zaognic mecz... prosze Cie to co my ze strachu przed argentynczykami bedziemy dla nich zmieniac przepisy? No bez przesady oni i tak z dużym wsparciem wjechali do tego finału. Messi nie powinien wystąpić w meczu z Chorwacją po tym jak z Holandią celowo zagrał ręką majac na koncie żółtą kartke.Tam tez tłumaczyłes to martwym przepisem lub tym żeby nie zaogniać meczu? Zobacz sobie kilka komentarzy wyżej wypisałem jeszcze kilka innych błędów Marciniaka z finału. Moim zdaniem mocno pomógł Argentynie, 26 fauli argentyny i tylko 4 kartki ( 2 dodatkowe sa za gadanie i prowokacje) ? Co my ogladamy pilke nożną czy rugby ?
» 20 grudnia 2022, 08:36 #145
karassas: Widziałem też, że tam ktoś Ci wyjaśnił dlaczego to nie były błędy. Wybacz, ale nie będę specjalnie dla ciebie szukał linków bo po prostu nie mam na to czasu, mam za chwilę zajęcia na uczelni i wiele innych rzeczy zdecydowanie ciekawszych niż szukanie linków dla Piwala. Pamiętam, że po meczu pojawiały się informacje, że Francuzi przy ostatniej bramce również byli ustawieni w taki sposób, że albo karnego nie powinno w ogóle być, albo gol nie powinien być uznany (chodzi o rezerwowych). Nie zagłębiałem się w temat bo tak samo jak w sytuacji Argentyny to nie miało znaczenia. Ani jedni ani drudzy nie byli nawet blisko akcji, nie angażowali obrońców w żaden sposób i dlatego gole zostały uznane. Co do ilości kartek sędzia ustala na początku meczu swoimi decyzjami za co będą kartki, za co nie. Nie ma tu znaczenia ilość fauli bo jeśli to nie były ostre wejścia, albo faule taktyczne to Marciniak nie dawał za to kartek i tyle. Szukanie dziury w całym w twoim wykonaniu. Co do zaognienia to wbrew pozorom ma ogromne znaczenie szczególnie w tak ważnym meczu. Argentyna mogła zacząć grać ostro i wtedy kartki nie powstrzymałyby odwetu że strony Francuzów co mogło doprowadzić do poważnych kontuzji po jednej i drugiej stronie. Sędzia jest od tego aby rozstrzygać sporne sytuacje oraz od tego aby panować nad emocjami graczy żeby Ci nie zrobili sobie krzywdy nawzajem. Co do martwych przepisów są dlatego, że nikt nie ma zamiaru zajmować się tym czy w przypływie emocji kilku graczy weszło na boisko jeśli to wejście nie miało żadnego wpływu na przebieg akcji. Takich przepisów jest więcej i nikt nie robi o to afery bo owszem to jest w pewnym sensie błąd sędziowski, tylko gdyby sędzia miał pilnować każdego jednego podpunktu regulaminu to mecz byłby przerywany co chwilę, a nie o to tu chodzi. A jeśli już poruszasz rugby to poczytaj jak w NBA stosują się do błędu kroków. Tam to dopiero powinien być płacz i lament przegrywających. Marciniak sędziował ten mecz sprawiedliwie, a to najważniejsze.
» 20 grudnia 2022, 10:15 #144
Piwal: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.12.2022 10:56

wyjaśnił haha , tak jak Ty ? Kolega zakłamuje fakty twierdząc że argentynczycy wbiegli na murawe dopiero po bramce albo ze Theo który odbijał piłke glowa i mial zamknięte oczy miał czas zeby jeszcze messiego w locie rekoma pobić. Wróc razem z kolega to lektury zasad sportu którym sie rzekomo interesujesz bo inaczej to nie mamy co dyskutowac. Nie moze byc tez tak ze sedzia boi sie podjac decyzji w obawie o odwet argentyńczyków. Co do ma być za zasada ? Badzmy poważni to są MŚ czy podwórko Messiego ? Co do Twoich wypowiedzi o tym ze bramka francuzów powinna zostac cofnięta nie ma o tym ani śladu sieci, zadnej wypowiedzi ani newsa wiec albo sam to wymysliles albo uwierzyles jakiemus fanowi messiego z komentarzy. Znajac Ciebie obstawiam to pierwsze.
» 20 grudnia 2022, 10:47 #143
Piwal: PS , masz racje łokieć Romero który sprzedał Llorisowi na początku meczu był za mało ostry by pokazac mu żółtą kartke. Szkoda ze Lloris nie ma złamanych żeber może wtedy sędzia rozważyłby słowne upomnienie argentyńczyka.
» 20 grudnia 2022, 11:30 #142
karassas: Widać piwal, że nie masz pojęcia jak wygląda praca sędziego. Sędzia na początku meczu ustala poziom za jaki daje żółte kartki. Jeśli uznał, że taki łokieć to nie żółta kartka i się trzymał tego do końca meczu to wszystko jest w porządku. Ps nie twierdzę, że nie wbiegli bo to widać twierdzę, że to wejście nie miało znaczenia dla akcji. Rozproszyli bramkarza? Nie, rozproszyli obrońców, nie. Gdyby jeszcze obrońcy się zatrzymali to można dyskutować, ale grali dalej czyli wtedy im to nie przeszkadzało, a teraz nagle płacz. co do Theo nie liczy się to, że zagrał piłkę, bo tym tokiem rozumowania jeśli zagrasz piłkę, a potem komuś złamiesz nogę, rozwalisz głowę czy cokolwiek innego to mimo wszystko zagranie jest czyste. A tak nie jest. Ty dalej o odwecie... zafiksowany na jednym czy do Ciebie dociera, że nie chodzi o to czy będzie odwet czy nie tylko o to żeby sytuacja nie zaogniła się po obu stronach? Owszem prawdopodobnie zaczęliby kopać Argentyńczycy, ale Francuzi by odpowiedzieli tym samym. Naprawdę myślisz, że lepsze widowisko byłoby gdyby obie drużyny skończyły w 9 do tego prawdopodobnie z jakimiś urazami? Dowiedz się jak wygląda praca sędziego a dopiero potem przytaczaj przepisy, bo ta książka to nie wszystko.
» 20 grudnia 2022, 12:34 #141
Piwal: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.12.2022 12:59

ja myslalem ze kryteria za co jest kartka a za co nie w dużej mierze wyznaczaja przepisy tej gry a uderzenie łokciem z pewnością łapie sie do kategorii zagrań niebezpiecznych. Jak jednak widać sędzia może miec przepisy gdzieś i jak to napisales "sam ustala sobie poziom". Serio bedziesz łamanie przepisów o wtargnięciu na boisko argumentował tym czy ktoś został rozproszony czy nie ? Jakie to ma do cholery znaczenie? Nie po to ktos te przepisy ustalił żeby mozna je bylo naginac wedle upodobań.

" co do Theo nie liczy się to, że zagrał piłkę, bo tym tokiem rozumowania jeśli zagrasz piłkę, a potem komuś złamiesz nogę, rozwalisz głowę czy cokolwiek innego to mimo wszystko zagranie jest czyste. " za krótko piłke oglądasz skoro nie wiesz ze jest to mozliwe. Jednak w zagraniu Theo nie było absolutnie nic co klasyfikowaloby jego zagranie jako niebezpieczne, on wyskoczył do głowki a karzeł był pod nim i odbił się od spadającego w naturalny sposób zawodnika. Nie podciagaj tego pod jakies brutalne wejscia bo sie osmieszasz.

"Owszem prawdopodobnie zaczęliby kopać Argentyńczycy, ale Francuzi by odpowiedzieli tym samym. Naprawdę myślisz, że lepsze widowisko byłoby gdyby obie drużyny skończyły w 9 do tego prawdopodobnie z jakimiś urazami? "

Póki co dowiaduje sie jak wyglada praca jasnowidza :) Ty juz wiesz co zrobiliby argentynczycy , francuzi , masz tez info kto bylby kontuzjowany ? Co do pracy sędziego z Twoich wypowiedzi wyniak ze polega ona na tym zeby sędziowac tak by kogoś przypadkiem nie zdenerwować nawet jesli gra nieprzepisowo. No niezły poziom :D

Chcesz wiecej? Masz tu analize wszystkich sytuacji o ktorych pisze dokonaną przez piłkarzyków, jeden z nich jest czynnym sędzią.

youtube.com/watch?v=Chm0sfj4LjU
» 20 grudnia 2022, 12:53 #140
Lisan: Emiliano Martinez. Widziałbym go u nas.
Powiedzmy szczerze to co wybroni DDG wybroni i on a w karnych zjada Davida
» 19 grudnia 2022, 14:06 #139
Ariell: Podstawowa zasada DP - robić odwrotnie niż pisze Lisan
» 19 grudnia 2022, 14:31 #138
Pyra: reddit.com/r/soccer/comments/zp6vfc/sofascore_livakovic_vs_martinez_final_statistics/

XDDD
» 19 grudnia 2022, 14:33 #137
gepetto: Powiedzmy szczerze, jakiej głupoty Lisan by nie wymyślił, Emiliano jest ją w stanie zrobić
» 19 grudnia 2022, 16:34 #136
MajloSSJ: Powiedzmy sobie szczerze. Przyszedłeś tutaj tylko po to żeby pocałować DDG w dupe.
» 19 grudnia 2022, 18:04 #135
Bylak: Bruno z najlepsza notą na całych MŚ. GOAT.
» 19 grudnia 2022, 14:04 #134
SickRabbit: No to wracamy do klubowej piłki. Wreszcie!
Emiliano Martinez wygrał Argentynie to mistrzostwo, trzeba to uczciwie przyznać choć cała drużyna grała dobrze na mundialu.
» 19 grudnia 2022, 13:01 #133
UnitedWeStand: @SickRabbit
'Emiliano Martinez wygrał Argentynie to mistrzostwo, trzeba to uczciwie przyznać'
To ciekawe, że bramkarz, który wpuścił więcej goli na turnieju niż obronił strzałów, to wygrał Argentynie mistrzostwo.

Rozumiem, że o Twojej opinii zadecydowała obrona jednego strzału Francuzów w dogrywce oraz jednego rzutu karnego w serii jedenastek? Jasne, to nie Messi ciągnął ten zespół przez wszystkie mecze, a to Martinezowi powinni być wdzięczni za złoty medal..

To jak się obecnie na siłę robi z Maritneza Boga, a dodatkowo jeszcze wiele osób umniejsza Llorisowi to jest po prostu już żenujące.
» 19 grudnia 2022, 17:29 #132
kckMU: @UnitedWeStand

Norma.

Messi, Martinez, Martinez, Messi. Jak ktoś wygrywa MŚ, to praktycznie cała drużyna odpowiednio trybi, a w najważniejszych momentach każdy jeszcze dorzuci swoje. To już wina ludzi i kanapowego spojrzenia, że w oczy rzucają im się najważniejsze momenty, trwające ułamki sekund, podczas gdy wygranie turnieju to 7 spotkań minimum po 90 minut.

Argentyna miałaby prawo być w finale bez duetu Enzo&de Paul, który trafił z formą i boiskową odpowiedzialnością w momencie najlepszym z możliwych? Płacz by był i rutynowe rozczarowanie. 120 minut przeciwko van Gaalowi i 120 przeciwko Francji - nikt ich nie potrafił przełamać. Potrzebny były rzuty karne, strzał 1na100 Mbappe lub wybitny rzut wolny Holendrów. Z gry nie do złamania. To była diabelska perfekcja.
» 19 grudnia 2022, 17:42 #131
gepetto: Dobra, wreszccie się skończył mundial i się zacznie prawdziwe granie. MŚ to święto, jakby nie było, ale sól tego sportu to jednak ligi. I poziom jednak nieporównywalnie wyższy, bo reprezentacje to jednak na ogół zlepki i twory tworzone w krótkich okresach przygotowawczych. Ale zostawię kilka słów własnego komentarza do wczorajszego meczu.

Najpierw jednak refleksja. Poziom komentarzy podczas wczorajszego meczu to było społeczne szambo. Hejt, wyzwiska, debilizmy. Ludzie, ogarnijcie, nie potraficie rozmawiać normalnie? Bez tego? Widzę, że są tu na szczęście też tacy, którzy potrafią. Do nich kieruję dalszą część wypowiedzi.

Generalnie jakoś tam od pewnego czasu sympatyzuję z drużyną Francji. A to dlatego, że nie jestem kibicem reprezentacji, więc sobie zmieniam sympatie zależnie od tego, kto jak gra. A Francja od ponad 5 lat jest po prostu najlepszym zespołem świata w mojej opinii, choć pewno nie tylko w mojej. Mają niesamowity potencjał, niemal na każdej pozycji kilka nazwisk z najwyższej półki. Na tym mundialu mieli mnóstwo braków kadrowych a i tak, bez wysiłku (!) doszli do finału. Trener to fachura i strateg, potrafi łączyć pragmatzym z efektownością i żonglować nimi w zależnie od potrzeb, choć chyba jednak bardziej ceni pragmatyzm. Dobrze też chyba zarządza szatnią, choć to tylko domysły. Ego tam wielke, jednostki nietuzinkowe. BEnzema, Mbappe (gość, który na ten moment ustęuję już chyba tylko samemu Cristiano pod względem własnych aspiracji), chć w inny nieco sposób.), Rabiot, Pogba itd, itp. Zapanować nad tym, to jest sztuka.

NAtomiast wczoraj to po prostu Argentyna zagrała tak, że z Francji nie było co zbierać, piłkarsko ich zjedli. Determinacja, taktykaa, polot, skuteczność. Wszystko. I ten nieszczęsny Dembele Bombele. Co on zrobił przy tej bramce to głowa mała. Wystarczyło raptem kilkanaście minut zrywu Francuzów, jakieś pojedyncze błędy i tak wielka w tym meczu Argentyna od razu dostała między oczy. Potężny potencjał ma Francja. Ale dobrze, że ten mecz wygrała Argentyna. Byli po prostu lepsi i szkoda byłoby, gdyby przegrali. Nie po takim turnieju, nie po takim meczu, nie po takiej karierze Messiego. Zbyt okrutne by to było.

I zastanawia mnie, jaki wpływ na postawę Francji w finale miała ta awantura z Zidanem (nie lubię go, zdecydowanie bardziej odpowiada mi Deschamps) i Benzemą. A także choroby, o których donosiła praca. Byli jednak wyraźnie od Argentyny słabsi, co mnie mocno zaskoczyło.
» 19 grudnia 2022, 12:19 #130
atotrikos: Martinez z Aston Villi jest świetnym goalkeeperem dlatego gra w Aston Villi.

Generalnie jest jednak kompletnie nam nie potrzebny bo:

Na linii gra lepiej De Gra.
David lepiej wygląda też w wyjściach z pola karnego.
Martinez ma lepszy procent przeciętych dośrodkowań.

Jeśli kogoś kupować to Jan Oblak lub Pickford którego statystyki wyglądają najlepiej z wymienionych.
Pickford ma obecnie najlepszy % wybronionych w Anglii:

DeGea 67%
Martinez 69%
Oblak 69%
Alisson 76%
Ederson 69%
Pickford 80%
» 19 grudnia 2022, 11:26 #129
JasnaLiryka: Janek :) od zawsze podobała mi się jego postawa na bramce
» 19 grudnia 2022, 11:30 #128
atotrikos: Mnie też Janek, wydaje się być profesjonalistą.
Pickford też mi imponuje rosnąca formą i ma ten gen wariata ale przy tym nie jest chamem i wieśniakiem jak Martinez :)
» 19 grudnia 2022, 11:36 #127
Pyra: Livaković był w zdecydowanie każdym aspekcie lepszy na tych mistrzostwach niż Martinez.
Martinez i Bono do półfinałów obronili ilość strzałów możliwą do policzenia na jednaj dłoni. Dla porównania Livaković w 7 spotkaniach zaliczył 21 interwencji, tyle samo co Szczęsny w 4 spotkaniach.
Wychodzi na to, że Maroko (po półfinału) i Argentyna miały najlepsze obrony na turnieju i nie dopuszczały przeciwników do celnych strzałów.
» 19 grudnia 2022, 12:21 #126
Anhel: Was tez tak irytuje ten Martinez z AV jak mnie ?
» 19 grudnia 2022, 10:33 #125
CRtheSaviour: Tak, typowy cwaniak, zadymiarz. Fajnie jest mieć takich po swojej stronie, ale jako przeciwnicy są okropni.
» 19 grudnia 2022, 10:55 #124
Ariell: No nie wylewa się inteligencja z jego spojrzenia. Na szczęście to żaden tam top goalkeeper i niedługo wszyscy zapomną tę postać
» 19 grudnia 2022, 11:07 #123
atotrikos: Zwykły patałach ratujący się zagrywkami nie fair. Można grać twardo, można szeptać na ucho ale to co robi ta pała to kartka za kartka powinna lecieć i tyle.
Paredes - kolejny śmieć który powinien wylecieć z Holandia jak i król Messi.
Era VAR a i tak są "goaty" którym trzeba pomagać.
Jak to wszyscy mówią "wygrał wszystko, to niech ma i mistrza świata"

Hahahahahagsg
» 19 grudnia 2022, 11:12 #122
Pyra: Martinez, Romero, Otamendi, Paredes - psy nie ludzie
» 19 grudnia 2022, 11:18 #121
atotrikos: Paredes czerwona z Holandia, to samo Messi.
Romero powinien trafić na równie twardego np Diego Costę i siedziałby cichutko.
Wygrali bo wyszli jak na wojnę.
Francja też wyszła jak na wojne czyli w pierwszej połowie już się poddali XD
» 19 grudnia 2022, 11:28 #120
HarryBrown: Panowie, rozumiem Wasze nastawienie bo z punktu widzenia europejskiego kibica to co grają Argies może szokować i bulwersować. Natomiast w Argentynie tak się kształtuje chłopaków na treningach od małego. Btw. poczytajcie wypowiedzi piłkarzy z PL na temat naszego Martineza, który łokcie, smyranie korkami po goleniach, niezbyt przyjemne szepty do ucha traktuje na równi z genialnymi blokami, wślizgami, podaniami etc. Taki mają styl i filozofię. Zresztą za SAFa nasi piłkarze też nie byli aniołkami tylko jak trzeba było włączali tryb "wprasować w murawę".

Co do gestu Martineza to bez dwóch zdań kretyńskie zachowanie. Aczkolwiek mało który latynoski bramkarz był/jest normalny. Tam co drugi to ma ksywkę "el loco".
» 19 grudnia 2022, 11:49 #119
atotrikos: A z perspektywy przepisów są żółte kartki dla siedzących na ławce, dla trenerów i sztabu więc dlaczego nie ma dla czynnych piłkarzy biorących udział w spotkaniu?
Po co Var? Po co WIDEOWERYFIKACJA?

Ryba mi kto wygrał i czy Messi jest goatem czy ten co się obraził.
Chodzi o zasady, nie można zdejmować koszulki A bo reklamy Abo hasła jak NeymarA "100%JESUS"

Wygrali, szacun ale Paredes i Messi powinni oglądać to z trybun I WTEDY WŁAŚNIE BYŁABY HISTORIA NA FILM.
W takim układzie jak było, to troche jakby właśnie było reżyserowane.
Jeszcze ta przegrana z Arabia Saudyjska na dzień dobry i memy z Messim po meczu:


"I WOKE UP IN THE NEW BUGATTI"
» 19 grudnia 2022, 12:03 #118
mycka86: Każdy grał w piłkę wie, że regułą jest to, że bramkarz jest największym świrem/pijakiem w drużynie.
» 19 grudnia 2022, 12:15 #117
atotrikos: +1 mycka, no takie niepisane prawo.
» 19 grudnia 2022, 12:18 #116
Shoiden: Wiadomo co z Varanem? Wczoraj zszedł z boiska z jakimiś problemami
» 19 grudnia 2022, 10:08 #115
mikiartur: Chyba tylko przemęczenie
» 19 grudnia 2022, 10:20 #114
pbskarpy: Wydaje mi się, że jego jedynym problemem była przegrana w finale.
» 19 grudnia 2022, 12:15 #113
brazylianwisnia: Ciekawe jak będziemy grać bez dwóch podstawowych obrońców w najbliższych kolejkach. Trochę mnie to martwi bo pewnie 2 tyg urlopu dostaną.
» 19 grudnia 2022, 07:54 #112
DaredevilUtd: Niech się wykaże ten chwalony przez brytoli Maguire. Jakoś przeżyjemy
» 19 grudnia 2022, 09:59 #111
mikiartur: Podobno mają dostać coś pomiędzy 7-10 dni
Choć sam Lisandro się nie zdziwię jak wróci wcześniej
» 19 grudnia 2022, 10:19 #110
brazylianwisnia: Maguire to solidny obrońca. Może nawet coś więcej ale nie do naszego stylu. Jak grasz gęsta obrona i na kontry to chłop ma dużo zalet i mało wad. Gorzej jak próbujesz dominować i obrońca musi powalczyć z kilkoma kontrami gdzie z tyłu sito przy stracie piłki.
» 19 grudnia 2022, 10:32 #109
mikiartur: Gratulacje dla Argentyny
Wielkie brawa i ukłon dla Messiego bo zagrał fenomenalny mundial
Wielkie brawa dla Lisandro za zdobycie mistrza

Lecz teraz pora zacząć zajmować się znów poważnymi sprawami.

MU vs Burnely w środę o 21.

Bardzo trudny mecz to będzie.
My bez jakiegoś wielkiego rytmu meczowego, osłabionym składem vs Burnley, lider championship, który ma dobrą passę oraz jest w rytmie meczowym.

Przetrwać ten mecz, przepchać go i zapomnieć.
» 19 grudnia 2022, 07:45 #108
kckMU: Jak tam życie miki, bo zapomniałem danych na tamten portal. Żałujesz decyzji czy wszystko leci w porządeczku?
» 19 grudnia 2022, 08:35 #107
mikiartur: A leci powoli i do przodu :D
Nie ma co żałować :D życie jest za krótkie by rozmyślać i żałować :D
Teraz święta i wraca futbol klubowy.
Z przyczyn ode mnie nie do końca zależnych obejrzałem o wiele mniej meczów niż zamierzałem mundialu więc teraz tym bardziej nie mogę się doczekać powrotu piłki klubowej.
I staram się myśleć tylko optymistycznie :D
» 19 grudnia 2022, 10:19 #106
kckMU: To piłka klubowa kreuje imprezy międzynarodowe, więc z tego punktu widzenia dużych strat nie ma. Ale z pozycji kibica rzeczywiście, najlepiej jest obejrzeć ile się da.

Teraz byleby z głową i bez kontuzji, a nikt nie będzie się mocno czepiać tych MŚ w środku sezonu.
» 19 grudnia 2022, 10:31 #105
skowron32: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 07:22

Martinez teraz to ze 150mln bedzie kosztował, aston Villa będzie krzyczała za swojego "Mistrza Świata" jak za zboże=) a prawda jest taka że jest średnikiem. Śmiem twierdzić że Szczęsny był lepszy od niego i na bank Livakovic.
» 19 grudnia 2022, 07:20 #104
CoachMark: Wojtek bezapelacyjnie i drugim jak dla mnie na turnieju był Lloris. Livakovicia i Martineza na trzeciej lokacie bym ustawił.
» 20 grudnia 2022, 09:40 #103
Ghostpl: Podobno nasi zaoferowali nowy kontrakt Alejandro Garnacho 3 lata 50 tys tyg + ptremia za gole i asysty a agent z zawodnikiem tego nie zakceptowali
» 19 grudnia 2022, 06:22 #102
DaredevilUtd: Podobno niebo jest różowe. Jakieś źródło??
» 19 grudnia 2022, 06:47 #101
swees: Jeśli ma agenta, który patrzy tylko na hajs, a nie na jego rozwój to najlepiej żeby odszedł od razu. Mieliśmy takich już wielu. Z drugiej strony jeśli negocjacje zaczęli od 50tyś to może zakończy się na jakichś 100tys i też by było git. Obawiam się jednak że jakiś real madryt zaoferuje z 200tys i będziemy pod ścianą. Albo damy za dużą tygodniówkę, ryzykujemy sodówe i tracimy wielki talent albo od razu tracimy talent na rzecz innego klubu. Niestety pieniądz już dawno zniszczył ten sport
» 19 grudnia 2022, 13:56 #100
sturmik: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 14:12

Tak naprawde stracimy Garnacho jesli kupimy grajacego bardzo podobnie Gakpo w tym okienku. Nastepny lewo-skrzydlowy z apetytem na atak.
Szkoda - bo pójdzie do Realu i bedzie za rok-dwa wart z 50-100mln.
A my zostaniemy z naszym Gakpo , albo go juz sprzedamy/wypozyczymy do Leeds do tego czasu.
» 19 grudnia 2022, 14:11 #99
Sideswipe: Nie jest.
» 19 grudnia 2022, 04:22 #98
trezegram: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 06:23

Czysto obiektywnie to Messi jest lepszy.
» 19 grudnia 2022, 06:22 #97
Janik017: Właśnie od wczoraj już nie jest , a szkoda 😞
» 19 grudnia 2022, 11:51 #96
Sideswipe: Od zawsze nie był, z wyłączeniem dwóch sezonów.
» 19 grudnia 2022, 12:38 #95
sturmik: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.12.2022 14:13

A co mial dolaczyc - swoje zbeczane zdjecie z domu - po to zeby sie hejterom zrobilo lepiej?
» 19 grudnia 2022, 14:13 #94
awe: Po wywiadzie Ronaldo nagle kibice United widzia w Messim lepszego pilakrza, bo zagral turniej ustawiony pod Argentynę, co mecz to karny na otwarcie wyniku, juz nie wspomne, jest dwa lata mlodszy a to bardzo duzo w takim wieku na takim poziomie, za dwa lata juz go nie zobaczyczymy na wielkiej imprezie
» 19 grudnia 2022, 17:57 #93
Sideswipe: Nie ośmieszaj się awe, bo akurat w moją stronę taki komentarz jest zupełnie nie na miejscu. Od zawsze bardziej ceniłem Messiego za postawę na boisku i poza nim też. To że kibicuję United nie znaczy, że mam Leo mieszać z błotem i całować po piętach CR7. A tym mundialem ustawionym pod Argentynę to żeś się popisał.
» 19 grudnia 2022, 18:39 #92
Ducker44: To inni piłkarze - to tak, jak porównywać samolot z okrętem podwodnym. Jedyne co ich łączy to problem z ego i oszczędna inteligencja.
» 19 grudnia 2022, 21:00 #91
awe: Nie uderzam typowo do Ciebie choc faktycznie twój komentarz pasuje do mojej tezy, wczesniej nie bylo jakos takich wywodow, teraz co i rusz. Final Argentyna - Francja a mowa o Ronaldo...Argentyna ogolnie zagrala dobry turniej, nie chce im za duzo ujmowac, ale jak cala faze pucahrowa masz karnego otwierajacego wynik, a szejki ciesza sie twoja wygrana to jak to wyglada? Ale rozumiem, Messi jest najlepszy i nie chcesz nawet myslec w taki sposob.
» 19 grudnia 2022, 21:07 #90
Sideswipe: To że wygrali nic nie zmienia tak naprawdę, i tak bym go uważał za najlepszego piłkarza, po prostu cieszę się, że poniekąd będąc najlepszym piłkarzem tego turnieju udowodnił innym, że w reprezentacji też potrafi, a nie tylko w Barcelonie. Czy ja nie dopuszczam takiej myśli? Dopuszczam, ale dla mnie cieszenie się szejków po golu to jednak trochę mało, tym bardziej, że Messi to ich zawodnik, jakkolwiek to zabrzmi, bo gra w ich klubie. Karne może dwa dyskusyjne. Można by mówić o ustawionym pod Argentynę mundialu gdyby ci nie grali tak dobrze. We wszystkich meczach dominowali a bramki tracili po głupich wylewach. Gdyby ten Koło Muani strzelił w końcówce też byś pewnie nie mówił takich rzeczy.
» 20 grudnia 2022, 00:10 #89
CRtheSaviour: Bruno w najlepszej XI Mundialu, zasłużył. Otamendi też się w niej znalazł i nie zasłużył.
» 19 grudnia 2022, 00:27 #88
waletpl: Po co Messiemu ten szlafrok na dekoracji założyli?
» 18 grudnia 2022, 23:27 #87
zbyszek7: Zeby wygladal troche jak szejk hehehe
» 18 grudnia 2022, 23:35 #86
swees: Nie wiem, powinni mu dać korone zamiast tego szlafroka
» 19 grudnia 2022, 13:58 #85
Sideswipe: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 22:28

Ciekawe czy ci co tak psioczą na styl gry argentyńcow tak samo będą psioczyć na naszego Martineza, który gra właśnie w ten sposób - twardo, nieustępliwie, nierzadko prowokując. Ten człowiek do United pasuje jak ulał, Pitbull ma to słynne DNA, którego od odejścia Roo nie widziałem chyba u żadnego zawodnika jak do tej pory. No może Herrera, ale piłkarz z niego był niestety średni.
» 18 grudnia 2022, 22:28 #84
Batigol222: No co Ty: przecież wiadomo, że "nasz murzyn jest biały". Ale dziwi mnie taki płacz w klubie, w którym grał Roy Keane, bo to był archetyp boiskowego chama i brutala. Rooney zresztą też nie był święty.
» 18 grudnia 2022, 23:17 #83
pawelisto2: Koniec męczarni i szukania wszelakich zajęć dookoła. Całe szczęście szybko zleciało.
Można wracać do piłki klubowej.
» 18 grudnia 2022, 21:57 #82
jesse: Amen bracie.
» 18 grudnia 2022, 22:54 #81
Batigol222: Szczerze to po takich MŚ powrót do piłki klubowej będzie jak zesłanie do kopalni, przynajmniej z początku
» 18 grudnia 2022, 23:16 #80
Fido: ...albo tartaku, bo to właśnie "drwali" mamy na rozkładzie.
» 18 grudnia 2022, 23:50 #79
pbskarpy: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 21:47

Ja tak trochę przewrotnie...
Zawsze, gdy ktoś zadawał mi pytanie o CR7 vs Messi, to zawsze wskazywałem na CR7. Bo MU, bo kilka różnych klubów, w których się sprawdził i może dlatego, że nigdy nie lubiłem i nie interesowałem się Barcelona. Ale na samego Messiego nic złego nigdy nie mówiłem, bo po prostu się nim nie interesowałem. Wiedziałem, że jest, że jest dobry, robi wyniki i tyle.

Jednak po tym co CR7 o...ał przed MŚ, po tym jak potraktował mnie jako kibica (a pewnie takich jak ja jest wielu), po tym jak się zachowywal na MŚ naprawdę stracił mój szacunek. Nie do wyników i osiągnięć, ale do siebie jako człowieka.

Dlatego, gdy oglądałem mecze Argentyny, to trochę chciałem żeby Messi zdobył mistrza świata. Nie lubię zachowania argentynczykow na boisku, myślę że są bardziej wkurzający niż Brazylijczycy, ale chciałem trochę tego zwycięstwa dla Messiego. Żeby szala CR7 vs Messi chyba trochę przeszła na stronę Argentyńczyka. Trochę. Messi wydaje się też facetem z lepszym moim zdaniem charakterem. Wydaje się być wewnętrznie twardszym człowiekiem.

Finał był świetny! W finale byłem trochę bardziej za drużyną z Europy. Tak 55/45. Spoko gdyby to brązowa kadra Francji wygrała, ale nie jest mi źle z tym, że to Argentyna wygrała. I Messi.

Pomimo spraw około sportowych (ważnych!) Uważam, że mistrzostwa stały na wysokim poziomie. Finał był świetny!
» 18 grudnia 2022, 21:41 #78
Pioter10: Zwłaszcza jak wyszydzali i wywalali jęzory do Holendrów - to był dopiero pokaz lepszego charakteru! Matko, co to by się działo, gdybyś ty Holendrem był! Ciekawe kto wtedy byłby tym bardziej plujacym w twarz - Messi, czy CR7? Holenderscy kibice United to dopiero teraz muszą mieć zagwozdkę - wybór jak między dżumą, a cholerą!
» 18 grudnia 2022, 23:26 #77
karassas: Mówisz tak jakby Holendrzy byli święci, a oni też swoje za uszami w tym meczu mieli... co do Messi vs Ronaldo to szala się nie przechyliła. Wiele razy krytykowałem tu Portugalczyka bo wtedy ważne było tu i teraz. Żyliśmy w erze dwóch genialnych sportowców. Raz jeden był lepszy raz drugi. Nie ma sposobu żeby stwierdzić kto jest lepszy historycznie. Zresztą czy jest to faktycznie aż tak ważne? Pewna era się skończyła kilka godzin temu. Czas na młodzież i oby dostarczyli tyle emocji co ta dwójka.
» 19 grudnia 2022, 01:07 #76
RVN1989: Ej a może by tak drugiego Martineza do nas?
» 18 grudnia 2022, 21:34 #75
KubaUtd: Daj spokój.
» 18 grudnia 2022, 21:53 #74
RVN1989: @KubaUtd ale miałem jak coś na myśli Emiliano nie Lautaro.
» 19 grudnia 2022, 15:00 #73
RVN1989: Co za mecz, dopełniło się, Messiego teraz już niepodważalnie można uznać za GOAT.
Piękna historia, godna nakręcenia filmu.
» 18 grudnia 2022, 21:33 #72
jesse: Symulek w Barcelonie...
» 18 grudnia 2022, 22:54 #71
RedFox: Gratulacje dla Argentyny, trenera, Messiego, który w pełni zasłużył na ten Puchar i paru innych graczy, w tym naszego Diabła, Lisandro Martineza :D

Niemniej czuje niedosyt, bo niestety w większości kadra Argentyny to zwykłe chamy i prostaki, a na czele wśród nich okropny Paredes, ten prostak Otamendi co już w City pokazywał jaki jest z niego brutal, nie wspominając o ich bramkarzu, Emiliano Martinezie. Okej, przyznaję świetny bramkarz i w obliczu wpadki Livakovicia z Argentyną zasłużenie chyba najlepszy bramkarz turnieju. Niemniej to jak on prowokował, jak chamsko zachowywał się w stosunku do rywali, wyrzucanie pilki przed karnym, jakieś perfidne tańce i spuszczanie się nad tymi, którzy przegrali. Pewnie, ktoś powie jak ja bym chciał byśmy mieli zawodników z charakterem takim jak on. Otóż nie. Istnieje też coś takiego jak szacunek do rywala. Go miał choćby Sergio Romero. Ten zaś burak go nie ma, zapomnieliscie jak śmiał się z Bruno w meczu w lidze, gdy ten nie strzelił karnego? On taki po prostu jest. Po latach może i będę mówił że bronił świetnie, ale nigdy on nie będzie dla mnie legenda jak np Van der Sar, czy Casillas. Pozostaje życzyć jego synkowi, by nie wyrósł na takiego chama jak tata.

Jeszcze raz gratulacje dla Argentyny, szkoda tylko że osiągnęli to akurat z takim składem.
» 18 grudnia 2022, 20:38 #70
HarryBrown: Oglądałeś kiedykolwiek mecz ligi argentyńskiej? W Argentynie podobnie jak we Włoszech obok techniki, taktyki uczy się piłkarzy od małego czegoś co można nazwać brudnym futbolem. Oni już tak mają. Popatrz jak gra nasz Martinez, który jak tylko może to wsadzi przeciwnikowi łokieć albo zahaczy korkiem piszczel. Grają tak jak zostali nauczeni czyli twardo i bezwzględnie.
» 18 grudnia 2022, 21:42 #69
jesse: HarryBrown - twardo a chamsko to dwa różne światy.
» 18 grudnia 2022, 22:57 #68
is200second: Kończy się epoka panowie. Łza się w oku kręci, tyle w temacie.
» 18 grudnia 2022, 20:31 #67
yellox20: No to mamy dwóch Mistrzów Świata w klubie :)
» 18 grudnia 2022, 20:17 #66
zbyszek7: A Pogba ?
» 18 grudnia 2022, 20:30 #65
SzarimMusty: Co Pogba? O,o
» 18 grudnia 2022, 20:35 #64
zbyszek7: Moze wroci bedzie trzeci
» 18 grudnia 2022, 20:37 #63
AUDIoooo: Zbyszek

Pewnie wróci, ale z trybun kataru na trybuny w Turynie ;)
» 18 grudnia 2022, 21:00 #62
zbyszek7: On sie tera gangsterka zajmuje po co mu za pilka ganiac hehe
» 18 grudnia 2022, 21:05 #61
Safik: Jak dwóch? Jeden obecny, jeden były ;-)
» 18 grudnia 2022, 22:04 #60
CRtheSaviour: Nie lubię tego Martineza, ale właśnie tacy psychopaci są najlepsi w karnych. Moim zdaniem on był bardziej kluczowy niż Messi.
» 18 grudnia 2022, 20:17 #59
swees: Ja tam od dawna marzę o bramkarzu z takim charakterem w United
» 18 grudnia 2022, 20:25 #58
CoachMark: Był taki jeden w United. Barthez się nazywał, czy on był jakiś dobry w karnych? Nie przypominam sobie. Czy Kahn był? rzuć okiem, a większego dzikusa w bramce nie widziałem.
» 20 grudnia 2022, 09:29 #57
Karil5144: Wybitny mecz i wybitny zawodnik, pewnie najlepszy w historii ma upragniony mundial. Coś pięknego widząc Leo Messiego z tym trofeum i zawsze lubiłem Argentyne.
» 18 grudnia 2022, 20:14 #56
jesse: Ta wypowiedź trzyma się "kupy".
» 18 grudnia 2022, 22:59 #55
MANmanyUTD: Kurczaki!! Mistrzostwa to już przeszłość, koniec. W środe zaczyna się poważna piłka. Wracają nasi, wracają diabły. Manchester United vs Burnley! Tylko teraz pytanie: czy my zagramy tym wszystkim co mamy najlepsze czy ze względu na MŚ mecz środowy będzie rozgrywany połatanym składem? Varane i Martinez dopiero dziś skończyli...
» 18 grudnia 2022, 20:09 #54
Janks7: Gramy raczej bardziej rezerwowym składem, na pewno nie ma szans żeby zawodnicy którzy grali w finale, zagrali już w meczu pucharu myszki-miki kilka dni po samym finale...
Chociaż sam Lisandro nie grał zbyt wiele na tych MŚ, a w finale nie zagrał wcale, więc być może już na mecz ligowy wróci.
» 18 grudnia 2022, 20:16 #53
zbyszek7: Nie dosc ze zagramy kiepskim skladem to nie klade zbyt wiekich nadzieji na wygrana
Burnley to aktualnie lider Championship maja rytm meczowy i kilka wygranych z rzedu bedzie bardzo ciezko naszym o zwyciestwo w tym meczu
» 18 grudnia 2022, 20:34 #52
Litosci: No i nie murują jak kiedyś
» 18 grudnia 2022, 21:29 #51
PauloKuhan: dobry turniej mcalistera z brighton
» 18 grudnia 2022, 19:57 #50
HarryBrown: Fantystycznie grał. W ogóle linia środkowa Argentyny momentami grała w kilku meczach praktycznie idealnie. Dziś do 80 min. grali fenomenalne zawody.
» 18 grudnia 2022, 20:31 #49
Pyra: Gdybym wiedział kto te mistrzostwa wygra to bym nawet tego nie oglądał.
» 18 grudnia 2022, 19:57 #48
DevoMartinez: Kibicie też by pewnie nie przyjechali...
» 18 grudnia 2022, 20:02 #47
Janks7: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 20:03

Gdyby było wiadomo na 100%, kto wygra przed mistrzostwami, to mało kto by to oglądał :)
A jak nie lubisz Argentyńczyków/Messiego to cóż tylko współczuć, też kiedyś nie przepadałem za Messim, często działał mi na nerwy, uważałem że brakuje mu cech przywódczych/mentalu, że jak nie idzie, to głowa w dół i gość znikał, ale postawą na tych mistrzostwach zdobył mój szacunek i serce w 100% i bardzo się cieszę, że udało mu się zdobyć ten puchar :)
» 18 grudnia 2022, 20:02 #46
Lisan: Myślę że katarczycy nie podeniesliby się po tym ciosie
» 18 grudnia 2022, 20:22 #45
Lisan: Mocny gest Emiliano Martineza wymierzony w stronę hejterów
» 18 grudnia 2022, 19:53 #44
Janks7: Martinez to jest bestia, współczuję zawodnikom w Premier League którzy teraz będą strzelać karne naprzeciwko niemu, on się będzie śnił każdemu zawodnikowi, który przestrzelił karnego gdy on stał na bramce.
» 18 grudnia 2022, 19:55 #43
Janks7: Luźna propozycja - w Fifie kombinują żeby organizować mundiale co 2 lata, co byłoby grubą przesadą, zdecydowanie lepiej, żeby dalej były co 4 lata - ale w środku sezonu jak ten w Katarze, wtedy kiedy piłkarze są w szczycie formy, a nie na wakacjach.
Bo ten mundial był zdecydowanie najlepszym mundialem w moim życiu, a finał był najlepszym finałem w historii!
» 18 grudnia 2022, 19:51 #42
jesse: Jak masz 8 lat to nie dziwi nic...
» 18 grudnia 2022, 23:00 #41
CoachMark: Dla mnie poziom mundialu był raczej słaby. Kilka rzeczy było zaskakujących, wyjątkowo mało swojaków, wyjątkowowo mało czerwonych, chyba jakiś rekord w niespodziewanych wynikach. Natomiast sam poziom piłkarski? No nie wiem, nie wskazałbym jednej drużyny, która grała zachwycająco. Chyba najbardziej mi się podobała gra Szwajcarów, tyle że z Portugalią jakaś katastrofa. Jeśli chodzi o widowiskowość bramek, akcji, foobtallu na tak to do tej pory najlepszy z tych co pamiętam to zdecydowanie 2006. Jeśli chodzi o drużynkę, która mi najbardziej imponowała na przestrzeni turnieju to Holandia 2010, gdzie Iniesta im wbił tego gola na 1:0. Jeszcze w sumie powiedziałbym, że tylko Katar zaprezentował taki wręcz śmieszny poziom, reszta drużyn przynajmniej jak była pod ścianą, to coś tam w ten football umiała.
» 20 grudnia 2022, 09:25 #40
JahKowalski: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 19:37

Francuzi pozdejmowali medale, poza mbappe i może dwoma innymi
» 18 grudnia 2022, 19:37 #39
pbskarpy: Rabiot też miał go na sobie.
» 18 grudnia 2022, 21:31 #38
Gwiazda: Kocham Argentyne od czasu Claudio Caniggii i 1990 roku to był geniusz potem Batistuta,Crespo teraz Messi(wkurza mnie i go nie lubie)Ale Argentina zawsze w sercu .vamos Argentina
» 18 grudnia 2022, 19:32 #37
AUDIoooo: Pamietam, ehhh co za czasy.
» 18 grudnia 2022, 20:02 #36
Wirus: Enzo Fernandez, błagam kupmy go i środek pomocy będziemy mieć mega zaklepany już.
Enzo - Eriksen - Bruno
» 18 grudnia 2022, 19:31 #35
kamilpe: A Casemiro?
» 18 grudnia 2022, 19:32 #34
SzarimMusty: Heh nie czaje fenomenu Eriksena. Chłopak jest dobry tylko w grze do przodu. Jeżeli chodzi o wsparcie defensywy to już jest zupełnie inna sprawa, on w tym aspekcie jest najgorszy z całej grupy naszych pomocników. Jak kogoś kupować do pomocy to właśnie w miejsce Eriksena, a nie Casmiro.
» 18 grudnia 2022, 19:40 #33
Wirus: Mój błąd, jak mogłem zapomnieć o Casemiro, ale Enzo jest nam potrzebny do samej rotacji, bo meczów jest dużo, a i Casemiro czy Eriksen długo nie będą grali (są po 30-tce)
» 18 grudnia 2022, 19:43 #32
HarryBrown: Ja to bym nie pogardził duetem Enzo i Mac Allister. Jak ci goście panują nad piłką, podania a przy okazji jaki odbiór. Palce lizać.
» 18 grudnia 2022, 20:36 #31
Sideswipe: co ten martinez zrobił z tą rekawicą? xd
» 18 grudnia 2022, 19:29 #30
Lisan: Piękny wieczór i świetny mecz. I chyba już pożegnanie Messiego. Porażka tez nauczy Francuzów trochę pokory
» 18 grudnia 2022, 19:27 #29
brazylianwisnia: Pewnie skupi się na klubowej piłce chociaż te 2 bramki do 100 w kadrze powinien walnąć gdzieś
» 18 grudnia 2022, 19:37 #28
MANmanyUTD: Wydaje mi się że po tym finale to już definitywny koniec rywalizacji Messiego z Cristiano. Messi dokłada do swojego zbioru ostatni najcenniejszy brakujący puzel czyli MŚ. Ronaldo już tego nie przebije. Piękna to była walka ale Argentyńczyk zawsze w większym bądź mniejszym stopniu przeważał. Ronaldo zawsze podganiał ile mógł i nie spuszczał nogi z gazu. Nie dogonił. Messi dziś odleciał za daleko. Ronaldo pozostanie pretendentem, potężny nr.2.

"Winners focus on winning losers focus on winners"
» 18 grudnia 2022, 19:22 #27
brazylianwisnia: Messi jeszcze pewnie trochę poklepie na najwyższym poziomie. Ja bym go widział pod koniec grającego w środku jak Giggs.
» 18 grudnia 2022, 19:23 #26
tyber28: Messi mistrzem świata, a Ronaldo bez klubu, piękna sprawa
» 18 grudnia 2022, 19:18 #25
Rvn1001: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 19:22

Zawsze byłem w teamie Ronaldo ale muszę przyznać, że w ostatnim czasie Portugalczyk mocno się wygłupił i dobrze, że Messi pokazał mu miejsce w szeregu.
» 18 grudnia 2022, 19:22 #24
Wirus: Brawo Mbappe, przyszły najlepszy piłkarz świata.

Brawo Messi, na ten moment najlepszy piłkarz świata, poprowadził Argentyne sam do mistrzostwa, ciągnął ich cały czas.

Brawo Marciniak, świetnie sędziował, wielkie brawa dla naszego rodaka.
» 18 grudnia 2022, 19:17 #23
brazylianwisnia: Z tym przyszły zawsze może dojść niedoszły. Jutro może wyskoczyć 18l nowy Messi a Mbappe będzie CRem jego czasów.
» 18 grudnia 2022, 19:24 #22
swees: No i fajnie :) Messi król, ale dawać to Premier League, bo już się stęskniłem :P
» 18 grudnia 2022, 19:11 #21
Hoodys: Byłem za Francją, Argentyna mimo wszystko z kontrowersjami przez turniej ale pokazali w finale że dali rade i gratulacje. Ale mam jedno wielkie ALE. Szpakowski to jest po prostu dramat i skaza na tym finale. Czułem się jakbym oglądał mecz z polskojęzycznym dubbingiem transmisji argentyńskiej. Kontra Argenyny i "niestety spalony", karny dla Francji i smutek w głosie szpakowskiego. 1szy karny Mbappe w rzutach karnych i tylko "mocny strzał", a jak Messi strzelał? "Ależ wypieszczona piłka, jak blablablabla". Najgorszy komentator w historii tego sportu. Wiecznie stronniczy, wiecznie nieprzygotowany
» 18 grudnia 2022, 19:11 #20
Rvn1001: Szpakowski dobre 15 lat temu powinien odejść na emeryturę. Gościa nie da się słuchać.
» 18 grudnia 2022, 19:12 #19
brazylianwisnia: Ja tam go lubię. Potrafi sprzedać emocje. Jest stronniczy i ja to akceptuje. Porażka był ten bezjajeczny gość co Polskę komentował.
» 18 grudnia 2022, 19:13 #18
Ariell: Teraz to tam jeszcze nic, ale pamiętam jak oglądałem z kibicami Realu mecz z Borussią i co ten człowiek tam gadał, to powinien już chyba się zajęć jakiś trybunał etyki dziennikarskiej
» 18 grudnia 2022, 19:14 #17
Majek: Też zauważyłem, że ma plakat Messiego nad łóżkiem. A w jaką ekstazę wpadł jak się dowiedział po trzeciej powtórce, że to Messi strzelił na 3:2. Jak huknął zza pola karnego w środek bramki to Szpakowski zobaczył zjawiskową bombę, którą w niewyjaśniony sposób obronił Lloris
» 18 grudnia 2022, 19:17 #16
Ducker44: Na szczęście ani Szpaka ani Messiego już nie zobaczymy na Mistrzostwach. Choć trzeba przyznać, że Argentyńczyk był dziś wybitnie dobry, bez niego drużyny nie byłoby w finale, a pewnie i w półfinale. Co do Szpaka - beznadziejny, jak od dekad. Chłop na piłce się zna niczym Messi na fizyce kwantowej.
» 18 grudnia 2022, 22:30 #15
HarryBrown: Emocje od pierwszej minuty do ostatniego strzału w karnych. Na pewno ten mecz finałowy przejdzie do mundialowej historii. I Messi w końcu dopiął swego. La mano de Dios ustąpił mu miejsce na tronie. No i fajnie, że mamy swojego człowieka w mistrzowskiej ekipie.
» 18 grudnia 2022, 19:09 #14
Sideswipe: Halo Morgan, Messi mnie nie szanuje
» 18 grudnia 2022, 19:08 #13
AUDIoooo: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.12.2022 19:07

Choć byłem za Francją to szacun dla Argentyny i gratulacje.Brawo Messi, piękna kariera.
» 18 grudnia 2022, 19:06 #12
cantona007: Pięknie Argentyna! Mamy teraz duet obrońców mistrzów świata Varane & Martinez.
» 18 grudnia 2022, 19:06 #11
Wirus: Nigdy jakoś nie kibicowałem Argentynie czy Messiemu, ale jakoś się cieszę, że Messi wygrał w końcu Mistrzostwa Świata. Można powiedzieć, że zamknął piękną klamrą swoją karierę. Brawo Leo.
» 18 grudnia 2022, 19:06 #10
DevoMartinez: Meczycho przez grube M. A tak oglądając na tych zawodach piłkarzy to ani Gapko mnie nie przekonał ani Laudaro, za to mega mi się podobała gra Mac Allistera. W Maroko też paru fajnych grajków jest. No ale my pewnie celujemy w innych bo w tej chwili napastnik na pierwszym miejscu.
» 18 grudnia 2022, 19:05 #9
Rvn1001: Laudaro to chyba był najgorszy piłkarz Argentyny, pod bramką fatalny wręcz.
» 18 grudnia 2022, 19:06 #8
Atlantic: Żaden skaut nie używa mundialu do wyszukiwania celów transferowych i radziłbym wam to samo. A Gakpo miał świetny turniej akurat.
» 18 grudnia 2022, 19:54 #7
DevoMartinez: Atlantic: No akurat. Zwłaszcza real nikogo nie kupował po mistrzostwach. :)
» 18 grudnia 2022, 20:03 #6
Atlantic: Poczytaj na ten temat, to będziesz wiedział. Kluby już praktycznie nie wysyłają skautów na takie turnieje, bo te kilka meczów w bardzo specyficznych warunkach nie dają tym skautom praktycznie żadnych pożytecznych informacji.
» 19 grudnia 2022, 01:17 #5
brazylianwisnia: Messi - człowiek który wygrał wszystko
» 18 grudnia 2022, 19:04 #4
Lisan: Vamos Argentyna. Kapitalny spektakl i zasłużone Mistrzostwo Świata
» 18 grudnia 2022, 19:03 #3
Rvn1001: Najlepszy Mundialowy mecz finałowy od dekad. Gratulacje dla Argentyny zasłużyli na tytuł.
» 18 grudnia 2022, 19:02 #2
GandiGanda: Bravo. Piękny mecz
» 18 grudnia 2022, 19:01 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.