Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Mourinho wyjaśnia transfer Lukaku do United

» 15 lipca 2017, 18:29 - Autor: matheo - źródło: manutd.com
Jose Mourinho na konferencji prasowej poprzedzającej starcie z Los Angeles Galaxy wyjawił, dlaczego Manchester United zdecydował się na transfer Romelu Lukaku z Evertonu.
Mourinho wyjaśnia transfer Lukaku do United
» Jose Mourinho cieszy się, że Romelu Lukaku będzie grał w jego zespole
– Nie było łatwo go kupić. Romelu jest z Premier League. Oczywiście, że są inni dobrzy napastnicy, ale Premier League to bardzo specyficzne środowisko. Szczególnie dla napastników, którzy zazwyczaj potrzebują trochę czasu, aby się przystosować. Lukaku jest natomiast w Premier League od pięciu sezonów – mówi Mourinho.

– Teraz przychodzi do klubu, który ma inne obowiązki. To właściwy krok w jego karierze. Romelu wciąż jest młodym zawodnikiem, ale ma lata doświadczenia w Premier League i reprezentacji Belgii. Będzie grał w Lidze Mistrzów, a to była jego główna motywacja.

– Romelu nie jest piłkarzem, który bierze udział w konstruowaniu akcji. Jest zawodnikiem grającym w ostatnim sektorze. W ostatnim sezonie mieliśmy wielu przeciwników, którzy decydowali się bronić, zamykać przestrzeń i grać wieloma obrońcami i defensywnymi pomocnikami.

– Potrzebujemy snajpera, a Martial i Rashford nimi nie są. Mamy dobre opcje, dobrych piłkarzy, ale trzeba było snajpera, oczywistej dziewiątki, który czuje się komfortowo, grając w polu karnym. Uznaliśmy, że to będzie Romelu.

Mourinho pytany o swój udział w negocjacjach z Evertonem, odpowiada: – Nie zrobiłem nic. Nie negocjowałem. To pan Woodward negocjował z Romelu, jego agentem i zarządem Evertonu. Wszystko zostało zrobione przez pana Woodwarda. Jedyną rzeczą, którą zrobiłem, to wykonanie telefonu, kiedy sytuacja była już właściwie klarowna. Zapewniłem Romelu, że będzie ważnym zawodnikiem w moim zespole.


TAGI


« Poprzedni news
Inter chce wypożyczenia Martiala za Perisicia
Następny news »
Zapowiedź: Los Angeles Galaxy vs Manchester United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (15)


ro7: Lukaku został kupiony po to aby stać na polu karnym i wygrywać pojedynki główkowe lub strzelać gole po podaniach. Pooglądajcie sobie jego bramki w poprzednim sezonie - większość to główki lub praktycznie dostawienie stopy lub strzały z pola karnego. Jeden gol po rajdzie i dryblingu (ale akurat w meczu z City).

Rashford i Martial to nie są tego typu piłkarze, oni dryblują, biegają. Nie wiem czego wy tam poniżej nie rozumiecie.
» 15 lipca 2017, 22:08 #15
sisinho: Chyba nie oglądali naszych spotkan i tego ze brakowało tej ostatniej osoby, co by stala w polu karnym i czekała na podanie, bo podan bylo wiele tylko do nikogo skoro Rashford grał grał a w Polu karnym nie było nikogo.
» 16 lipca 2017, 00:18 #14
Wave: Czytac ze zrozumieniem Martial i Rashford to nie klasyczne 9ki, bo mnie trzesie jak slysze ze maja grac na szpicy na cofniete druzyny i widzac te rozpiski :d
» 15 lipca 2017, 19:09 #13
Spadkobierca: Martial i Rashford to są typowe dzięwiątki. To, że durnie przestawiają ich na skrzydła i próbują zrobić z nich skrzydłowych nie znaczy, że nie są dziewiątkami. Co prawda Martial pewnie potrafiłby zagrać jako drugi napastnik w ustawieniu, nawet tuż za plecami, ale Rashford? On ma być skrzydłowym?
» 15 lipca 2017, 19:47 #12
thelead: A Rashford jest przepraszam kim? Skrzydłowym? Pomocnikiem podwieszonym pod 9? Przecież ten chłopak ma w głowie tylko jedno - strzelać bramki! Grzeje go obrona, grzeje go podawanie do innych on chce biec z piłką albo za piłką i pakować ją do siatki. Tyle. Nawet jeśli nie jest nieruchawym bydlęciem przyspawanym do pola karnego, to w kombinacyjnych systemach gry powinien być jedynym napastnikiem ustawionym na szpicy (zamiast 9). Mou jak widac jednak ma inny pomysł i wiele wskazuje po prostu na to że będziemy w ofensywie oglądać mniej więcej to samo co przez cały poprzedni sezon.
» 15 lipca 2017, 19:52 #11
Zer0: Zarówno Martial jak i Rashford są bardziej typem Henry'ego niż klasycznej 9., jednakże mają też predyspozycje żeby grać na skrzydle - są szybcy, mają świetny drybling i prowadzenie piłki, w dodatku są błyskotliwi i potrafią zagrać niekonwencjonalnie. Niestety, ale przyszedł Lukaku, który jeśli będzie zdrowy, to zapewne będzie grał w 90% meczów, więc jeśli Francuz i Anglik liczą na regularne występy, to jedyną ich szansą są skrzydła, bo wątpię żeby Mourinho przeszedł na system z 2 napastnikami. Belg również jest dość młodym zawodnikiem, który prawdopodobnie zostanie w Manchesterze na długo, co też determinuje przyszłość wcześniej wymienionych zawodników.

Co do wątpliwości na temat Marcusa na skrzydle - już w poprzednim sezonie częściej tam grywał niż na środku, a zmieniło się to dopiero po kontuzji Zlatana. Rashford nie gwarantuje masy goli [teraz i nie wiadomo czy to kiedykolwiek się zmieni] oraz nie pasuje do wizji Mourinho środkowego napastnika, który zawsze preferował wysokiego, silnego zawodnika na tej pozycji. Dopóki Jose zostanie w tym klubie, to prawdopodobnie Marcus będzie niejako przymuszony do grania na flance.
» 15 lipca 2017, 20:18 #10
thelead: Zero0 zgadzam się z twoją oceną sytuacji klubowej - ale czy to słuszna droga? Mam wątpliwości. Inwestycja w Lukaku to jak inwestycja w Karnowskiego w NBA. 10 lat temu i jeden i drugi byliby pewnie rozchwytywani. Tymaczes zarówno we współczesnej pilce jak i współczesnej koszykówce nikt nie wykorzystuje takich graczy.

Pokaż mi w Europie w odnoszących sukcesy klubach jedną 9 taką jak Lukaku. Najbliższy jest chyba Benzema, a i on bywa krytykowany, a przede wszystkim nie jest pierwsza opcją w ataku Realu.

Ja się obawiam że po pierwsze zmarnujemy Rashforda, a po drugie mając w składzie dwóch nowoczesnych napastników będziemy wykorzystywać toporny archaiczny system z klasyczną 9 z która nie gra się kombinacji tylko wrzuca mu wszelkimi możliwymi sposobami piłkę w pole karne.
» 15 lipca 2017, 22:31 #9
sisinho: @thelead

Tylko ze nam brakuje jakiegoś snajpera. Zauwaz ze jak gra Martial czy Rashford to lubią sobie poklepać, zagrać do boku, pokiwać się, cofnąć do środka a wtedy nie ma nikogo w polu karnym by zagrać piłkę. I tak było w tamtym sezonie że było wiele podań dobrych ale do nikogo, bo nikt nie zamykał akcji.
» 16 lipca 2017, 00:19 #8
Zer0: Na koszu nie znam się, ale twierdzenie, że Lukaku jest archaicznym graczem jest lekką przesadą. Potrafi grać pozycyjnie, ma niezłe przyjęcie i drybling, dobry instynkt, problematyczne jest to, że znając skłonności Mourinho jego umiejętności zostaną ograniczone do atrybutów fizycznych, a techniczne zejdą na dalszy plan. Co do Twojego pytania - Higuain też jest podobnym typem zawodnika do Lukaku.

Podobnie jak i Ty wolałbym widzieć grających w ataku Rashforda i Martiala, ale to nie jest możliwe. Od kilku lat mamy problem ze zdobywaniem goli. Wynikało to najpierw z pozbycia się RVP i Chicharito oraz stale rosnącej boiskowej impotencji Rooneya. W ostatnim sezonie LVG zaczęło to nieźle wyglądać, bo Tony i Marcus udowodnili, że potrafią strzelać, jednakże to nie byly spektakularne liczby biorąc pod uwagę liczbę minut jakie spędzili na boisku, szczególnie Francuz. Dlatego ściągnięto Zlatana, który mimo, że był już wiekowy w dalszym ciągu prezentował wysoką formę. Szwed miał dać dodatkowe 2 sezony, które pozwoliłyby naszej młodzieży okrzepnąć i trochę się od niego nauczyć. Niestety, ale cyborg Ibra złapał wirus Manchesterski i wylądował w szpitalu, co spieprzyło cały ten plan. Rash i Martial również nie przekonali na tyle żeby tylko im powierzyć zadanie zdobywania bramek, więc sięgnięto po zawodnika w typie Mourinho, który może je zagwarantować.

To smutne, ale MU padło ofiarą swojego sukcesu i w aktualnie panujących okolicznościach nie może sobie pozwolić na czekanie, aż utalentowana młodzież odpali i zacznie ciągnąć klub, jak to działo się za SAFa - w przypadku niezadowalających wyników konieczne są wzmocnienia najbardziej newralgicznych pozycji, czasem kosztem możliwości rozwoju talentów.

Abstrahując od tego wątku - myślę, że najbliższy sezon będzie ostatnim na OT Martiala.
» 16 lipca 2017, 00:31 #7
thelead: sisinho
mylisz się. Snajper niczego nie rozwiąże.
Zlatan w ubiegłym sezonie strzelił 27 goli w tym 17 w PL. Załóżmy nawet że strzeliłby 12 więcej i został królem strzelców. Czy to by coś zmieniło? Czy 29 bramek dałoby mistrzostwo? Wątpię.

Problem leży gdzie indziej
Spójrz na tabele strzelców ubiegłego sezonu. W pierwszej 25 jest trzech graczy Chealse. Łącznie zdobyli 45 bramek. W pierwszej 25 jest trzech graczy Tottenhamu. Łącznie zdobyli 61 goli. W pierwszej 25 jest trzech graczy Arsenalu. Łącznie zdobyli 46 bramek. U nas jest snajper Zlatan (KTÓREGO MIELIŚMY) a następny Diabeł na liście z 6 trafieniami jest Mata sklasyfikowany - wait for it -. na 49 miejscu! Najlepsza trójka naszych strzelców zdobyła łącznie 28 goli. Dorzuć do tego 12 gdybyśmy mieli SNAJPERA to i tak wynik byłby gorszy od całej 4.

Reasumując możemy mieć i Messiego ładującego w PL 30 bramek jesli nie podłączy się do tego reszta drużyny nic z tgo nie przyjdzie. I tu tkwi problem, nie snajper a bramkostrzlena druga linia.
» 16 lipca 2017, 02:47 #6
uzil25: Wszystko się zgadza. W tym wypadku wybór snajpera był dość oczywisty. Wszystkie argumenty są powyżej.

Teraz byleby odpaliła cała ta układanka. Drugie sezony Mourinho są tymi mistrzowskimi więc obyśmy byli przygotowani. Tyle, że wydaje mi się, że nie do końca tak jest. Chelsea Jose była lepiej przygotowana, tak mi się wydaję, w jego drugim sezonie. Jose dużo eksperymentował w zeszłym sezonie. W marcu z Rostovem zmienił nawet ustawienie na 5-3-2, co może o czymś świadczyć.

Tam ta wyjściowa jedenastka była oczywista, tu nie jest. Nie do końca wiemy nawet jakim ustawieniem będziemy grać. No ale może już wszystko odpali zaraz z początku bo już pewne mechanizmy widzieliśmy w zeszłym sezonie. Gramy również bardzo konsekwentnie w defensywie. Brakuje wykończenia. Oby Lukaku to zmienił, Martial i Rashford może dojrzeją to prawie by było.
» 15 lipca 2017, 18:57 #5
drewnoOUT: Bakayoko do Chelsea..
» 15 lipca 2017, 18:49 #4
janpal1: I co z tego?
» 15 lipca 2017, 19:08 #3
trezegram: I bardzo dobrze, że Bakayoko w Chelsea może to oznaczać większe szanse na zakup Maticia.
» 15 lipca 2017, 19:09 #2
mikon70: Ed świetna robota!
» 15 lipca 2017, 18:46 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.