AKTUALNOŚCI

Xavi: Manchester United jest faworytem

Data 06 maja 2011, 19:33 Bart, Goal.com
Xavi: Manchester United jest faworytem
» Xavi uważa, że Diabły będą miały przewagę w finale na Wembley
Czytaj więcej:
» FC Barcelona
» Liga Mistrzów
» Pedro
» Xavi
A A A
Zawodnik Barcelony Xavi uważa, że to Manchester United jest faworytem do zwycięstwa w Lidze Mistrzów. Ostateczne starcie Barcelony i United 28 maja na Wembley. Będzie to okazja do rewanżu sprzed dwóch lat, gdzie Diabły poległy 2:0 w Rzymie.

- Manchester United jest faworytem. To wspaniała drużyna, która również uwielbia grać w piłkę i być może to dobrze dla nas - komentował Xavi dla ESPNSoccernet.

Inny zawodnik Barcelony, Pedro, krótko wypowiadał się na temat finału: - Mam nadzieję, że uda nam się pokonać Manchester United.
» Pięć najwspanialszych finałów LM Pięć najwspanialszych finałów LM
Do tej pory Manchester United trzyk...
» Hughes ponownie bohaterem United? Hughes ponownie bohaterem United?
Mark Hughes odcisnął już swoje pięt...



Poprzedni news:
Scholes: Fergie nas dobrze poprowadzi
Następny news:
"Mecz z United jak finał Ligi Mistrzów"

Komentarze (131)


krzych418
krzych418 pisze:
Dzieci wy się tylko sami ośmieszacie obrażając Barcelonę i wystawiacie świadectwo nam i naszej stronce ! Nikt kto się choć trochę zna na piłce nie powie że Barcelona jest słaba, albo gra anty - futbol. Moje sympatie nie mają tutaj nic do rzeczy. Nie lubię Barcy, jednak uznaję ich klasę !

To tak samo jak pisać że Kliczko jest słabym bokserem i że bym go załatwił, albo co gorsza że Adamek go załatwi lub że Albert S. powinien z nim wygrać... Trochę obiektywizmu i rozsądku internetowe łobuziaki !
» Środa, 11 maja 2011, 00:07 #131
karas2011
karas2011 pisze:
No pewnie że my jesteśmy faworytami, jeśli Barca zagra z nami normalnie (w finale 2009 nie grali chyba teatrzyku bo był Eto i Henry bodajże) to mamy szanse 50% i Barca 50%. MU i Barca to 2 wielkie zespoły ale gdy odszedł Ronaldinho, Eto, Henry i inni to Barcelona aby nie przegrywać meczy gra sobie teatr.
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 14:23 #130
krzych418 pisze:
krzych418
Ronaldinho i Henry nie załapaliby się nawet na ławkę rezerwowych obecnej Barcelony, za to Eto'o by się im przydał. Ta wymiana Eto'o za Ibrę była chyba najgorszym transferem w historii, zaraz za sprowadzeniem Bebe i Verona na Old Trafford !
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 17:31 #129
krzych418
krzych418 pisze:
Nie wiem jak mamy wygrać, ale w sporcie nie takie cuda się zdarzały ! Jeśli zagramy jak Real w pucharze króla mamy szanse ! Jeśli zagramy tak ofensywnie jak dwa lata temu (3 napastników) to raczej szans nie mamy...
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 14:00 #128
nani17utd
nani17utd pisze:
Barcelona żeby strzelić bramkę musi wykonać 380 podań a UNITED 38. Farsa gra antyfutbol .
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 11:57 #127
krzych418 pisze:
krzych418
farsa to twój debilny komentarz !
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 13:59 #126
Namys pisze:
Namys
o co ci chodzi krzych418 on ma rację !
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 18:12 #125
CichyManUtd pisze:
CichyManUtd
Wiesz on chyba woli jednak Barcelone. :)
» Wtorek, 10 maja 2011, 07:07 #124
leevy
leevy pisze:
Ja nie lubie barcelony i chciałbym , źeby Manchester im dokopał.;)
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 03:01 #123
pilsudczyk
pilsudczyk pisze:
A ja myślę, że szanse na zwycięstwo są tym razem równe. Man U po prostu musi zagrać swoje, bez kompleksów i nie eksperymentować. Najpierw zacząć ustawieniem 4-5-1 i rozbijać ataki Barcy a później przejść na 4-4-2 i ruszyć do ofensywy.
Ave Marszałek!
» Niedziela, 08 maja 2011, 20:39 #122
Rooney97
Rooney97 pisze:
Wspaniała gra obroną i wygramy!
» Niedziela, 08 maja 2011, 19:15 #121
MUFCas
MUFCas pisze:
Będzie ciężko, ale wygra Manchester!!
» Niedziela, 08 maja 2011, 17:29 #120
Kubamanutd1997
MANUTD 2 : 1 Barca Wembley nasze
» Niedziela, 08 maja 2011, 16:09 #119
javier10
javier10 pisze:
przeciez my to wygramy z naszymi bossamijak Rooney,Ferguson,Nani iinni


ZWYCIEZTWO BEDZIE JAK NIC
» Niedziela, 08 maja 2011, 13:05 #118
Tomasson10
Tomasson10 pisze:
Finał będzie wyrównany, ale oczywiście wygrają Diabły! :)

GGMU!
» Sobota, 07 maja 2011, 21:37 #117
daw7
daw7 pisze:
Jak dla mnie to po prostu chciał zrzucić presje na United, ale na szczęście dla nas media zadbają o to by Barce uznać za faworyta dzięki czemu MU będzie łatwiej grać... i wygrać ! ;)
» Sobota, 07 maja 2011, 21:17 #116
MUFC10
MUFC10 pisze:
Barca juz sie szykuje na przegrana, ale elpiej jak by mysleli w swoje zwyciestwo, a wtedy Manchester by im pokazał ze sie bardzo pomylili ]:->
» Sobota, 07 maja 2011, 21:00 #115
kamilFCB
kamilFCB pisze:
Sory za duże litery nie zauwazyłem
» Sobota, 07 maja 2011, 19:12 #114
jakubserwa
jakubserwa pisze:
h ttp:// [link usunięty] - dołączajcie!
» Sobota, 07 maja 2011, 18:16 #113
eKB
eKB pisze:
Powiedział to pod kamery żeby już nie gadać o sędziach itp..Cały piłkarski świat jest za nami, ale z przykrością stwierdzam że na dzień dzisiejszy są od nas piłkarsko lepsi ale jeżeli to my zwyciężymy będzie to zwycięstwo dające dumę i wywalczony w czysty sposób.
» Sobota, 07 maja 2011, 17:27 #112
bartekkklll
bartekkklll pisze:
30 lipca towarzyski a kiedy z juve??
» Sobota, 07 maja 2011, 15:08 #111
Arothq pisze:
Arothq
z juve tuż przed finałem LM - bodajże 4 dni wcześniej o ile sie nie myle
» Sobota, 07 maja 2011, 21:57 #110
Martin
Martin pisze:
Xavi Hernandez, Carles Puyol... jedni z nielicznych piłkarzy Barcy, którym niewątpliwie należy się szacunek. Sergio Busquets tylko ośmiesza ten klub na oczach całego świata, ale zaślepieni setką podań "fani" Blaugrany tego nie widzą. Nie dość, że jego umiejętności są na bardzo przeciętnym poziomie, to na dodatek jest On mistrzem boiskowego teatru.
» Sobota, 07 maja 2011, 14:39 #109
antymadridista
muszę przyznać ci racje Busquets tak mnie wkurza że sam bym go zabił albo przynajmniej pogonił z drużyny
» Sobota, 07 maja 2011, 15:08 #108
kamilFCB pisze:
kamilFCB
Martin

A co inni gracze barcy oprócz busquetsa Ci zrobili? i za co nie należy im sie szacunek, bo na przyklad taki iniesta to kopia xaviego na boisku i poza nim, potem messi itd.
» Sobota, 07 maja 2011, 15:09 #107
Martin pisze:
Martin
@kamilFCB
Teatrzyk, nic dodać, nic ująć. Ja rozumiem, że w każdym zespole trafi się taki "nurek", a to Ronaldo, a to Nani, a to Torres, ale żeby cały zespół odstawiał taką szopkę jak Barca w dwumeczu z Realem to już przegięcie. Busquets, Messi, Pedro.. mogę dalej wymieniać. Nie rozumiem tylko jednego, mianowicie, dlaczego sędziowie są aż tak zaślepieni i Wam na to pozwalają... No przecież tego to już nic nie może przebić:

youtube.com/watch?v=JVpK6X1X2eA

Ewidentnie faulowany Ronaldo wpada na Mascherano (kolejny, na którego szkoda słów, powinien napisać książkę - "Jak z boiskowego twardziela przemienić się w boiskową panienkę"). Zrozumiałbym już, gdyby sędzia nie puścił gry i podyktował rzut wolny dla Realu, ale wznowienie gry przez Barcelonę? Właściwie to Cristiano chyba nawet tam nie dotknął Argentyńczyka, a mimo to ten leży jak by po nim kombajnem przejechano. Kamil, właśnie to mam do innych graczy Barcelony, każdy z nich jest zdolny do takich zachowań, a ja tym gardzę. Szkoda tylko, że swoim przedstawieniem kompromitują tak wielki klub, jakim niewątpliwie jest Barcelona.
» Sobota, 07 maja 2011, 15:58 #106
asquel pisze:
asquel
Jeszcze Messi :)
» Sobota, 07 maja 2011, 16:39 #105
antymadridista
Messi?? Messi jak jest faulowany to próbuje grać dalej chyba go z kryśką pomyliłeś
» Sobota, 07 maja 2011, 17:04 #104
kamilFCB pisze:
kamilFCB
W tej sytuacji z nieuznanym golem realu masz racje że masche symulował i to bardzo ale w tej samej akcji ronaldo zachowuje sie identycznie.Ale nie pisze tego żeby usprawiedliwic masche który jak dobgrze to ująłeś osmiesza Barce.Mascherano zaczął tak symulować dopiero w tych meczach z realem wcześniej tego nie zauważyłem.Busquets to bez komentarza, pedro tez lubi "ponurkowac" do twojej listy dodał bym jeszcze daniego alvesa ale bynajmniej nie po tym zdarzeniu z pepe tylko za wczesniejsze mecze w lidze bo jakos podejrzanie tez często zwija się z bólu.Nie zgadzam się tylko z obecnoscią leo na tej liście symulantów bo on naprawde rzadko gra nie fair.I nie mów że wszyscy gracze barcy są zdolni do takich cyrków które wyprawia masche i busquets bo ja moge powiedzieć że równie zdolni są gracze United.

Kolejna sprawa.....Prawdziwy kibic barcy jest obiektywny i widzi co robi np. busquets, ale widzi też jak cały bezstronny świat futbolu jedzie po Barcy o antyfutbolu i brutalnej grze realu nie mówiąc ani słowa.Od razu mówię że do realu nic nie miałem i widzę że wszystkiemu winien jest jeden człowiek ci piłkarze nie byli tacy.

Dlatego że NIEKTÓRZY symulują mamy przestać kibicować barcelonie?!?!
» Sobota, 07 maja 2011, 19:03 #103
Martin pisze:
Martin
Może i Messi nie jest takim symulantem jak inni w/w ale kiedy rozpędzony odbije się od obrońcy to odlatuje na dwa metry a sędzia od razu gwiżdże :) z Krystyną w tej akcji było to samo, a mimo to grę wznawiała Barcelona...
» Sobota, 07 maja 2011, 21:21 #102
Kam69 pisze:
Kam69
KamilFCB - ''ja moge powiedzieć że równie zdolni są gracze United.''

taaa? pokaż mi gościa (oprócz Naniego), któremu zdarzy się perfidnie symulować albo robi to notorycznie.
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 10:20 #101
18Lukasz78
18Lukasz78 pisze:
Akurat w tym finale trudno wskazać faworyta.
» Sobota, 07 maja 2011, 13:08 #100
Roo10ney
Roo10ney pisze:
Dla mnie ta wypowiedź nic nie znaczy, wydaje mi się że Xavi chce tym 'rozluźnić' zawodników United, żeby myśleli że już praktycznie wygrali finał...
» Sobota, 07 maja 2011, 12:09 #99
DeeJay pisze:
DeeJay
Może i masz rację, ale wg mnie to trochę dziecinny sposób na który nikt się nie nabierze.
» Sobota, 07 maja 2011, 12:19 #98
przemekk28
przemekk28 pisze:
Xavi jednak widać, że inteligentny gościu.
» Sobota, 07 maja 2011, 11:21 #97
MessiRooney pisze:
MessiRooney
Inteligentny bo wypowiedział się dobrze o Manchesterze jakby powiedział że Barca jest faworytem to byłby wtedy głupi i najgorszy
» Sobota, 07 maja 2011, 11:53 #96
MG13 pisze:
MG13
Xavi jest jednym z niewielu, który docenia przeciwnika. Jakby powiedział, że Barca ich zmiażdży 5:0 mógłby przeholować, jest ostrożny.
» Sobota, 07 maja 2011, 12:02 #95
antymadridista
BARCA 5:o na pewno nie wygra nie w takim meczu, MANCHESTER to nie Levante, już jeden finał przegraliśmy na Wembley będzie bardzo ciężko o zwycięstwo
» Sobota, 07 maja 2011, 14:13 #94
CichyManUtd pisze:
CichyManUtd
Wiesz może co to przykład?
» Poniedziałek, 09 maja 2011, 06:50 #93
karol70
karol70 pisze:
Hm...drugi polfinal Barcelona-Real ogladalem w londynskim pubie...i razem z miejscowymi fanami dobrej pilki przecieralismy oczy ze zdumienia!Barcelona jest mistrzem(!)...nurkowania...przy calym szacunku do ich umiejetnosci pilkarskich...strAcilem do nich szacunek... :(Tak sie nie gra w pilke nozna-mysle ze twardsze sa kobiety ktore uprawiaja te dyscypline sporu niz zniewiesciali zawodnicy(aktorzy) Barcy...to smutne...i smutne jest to ze sedziowie patrza na to i pozwalaja...W angielskiej lidze oba kluby(Barca i Real)gralyby o miejca w srodku tabeli a o pucharach europejskich moglyby tylko pomarzyc...Final to bedzie starcie reprezentanta ligi w ktorej sie gra w pilke naprawde z antyfutbolowa druzyna aktorow i sedziow...C'mon United!!:)
» Sobota, 07 maja 2011, 10:42 #92
Veon pisze:
Veon
Real ewentualnie gdyby był w PL to mógłby walczyć o gre w LE, bo ich zawodnicy nie padają jak muchy przy najmniejszym dotknięciu (nie wszyscy).
» Sobota, 07 maja 2011, 14:23 #91
DEPE
DEPE pisze:
panowie, juz niedlugo znowu zobaczycie jedynie pilke chodzaca jak po sznureczku i biegajacych za nia gwiazdorow z United. nie macie absolutnie zadnych szans, chyba ze Nani cos przyaktorzy, bo to numer 3 aktorow na swiecie, za Ronaldo i Di Marią.
» Sobota, 07 maja 2011, 10:38 #90
karol70 pisze:
karol70
Jak zakumasz o czym mowisz to wroc...
» Sobota, 07 maja 2011, 10:59 #89
lukep pisze:
lukep
zapomniałeś jeszcze o całej drużynie Srarcelony więc wychodzi że Nani jest dopiero 14. ;p ha ha
» Sobota, 07 maja 2011, 11:07 #88
Kam69 pisze:
Kam69
DEPE - wkurwiasz oczy, odbij.
» Sobota, 07 maja 2011, 12:08 #87
martin86 pisze:
martin86
farsa ma lepszych aktorów Alves Mascherano Pedro Busquets chyba tak to się pisze więcej pokory dzieciaku
» Sobota, 07 maja 2011, 12:43 #86
Cygu91 pisze:
Cygu91
DEPE weź wyjdź, wróć, potem znowu wyjdź, nie pokazuj się ludziom na oczy i pograj se w fife...
a co do aktorów to takiej szkoły nurów jaka jest w barcelonie to nie ma na świecie ;] jedynie w tym mogę się zgodzić że barcelona jest lepsza od United xD
» Niedziela, 08 maja 2011, 16:42 #85
paul1011
paul1011 pisze:
Wiecie kto będzie sędziował finał?
» Sobota, 07 maja 2011, 10:31 #84
Martin pisze:
Martin
Jeszcze chyba nie wiadomo, bardzo żałuje, że już nie ma starego Pierluigiego Colliny, to był arbiter wielkich spotkań..
» Sobota, 07 maja 2011, 16:02 #83
FanDawid17
FanDawid17 pisze:
Nie spodziewałem sie takiej wypowiedzi ze strony Xaviego. według mnie Manchester United wygra w karnych :)
» Sobota, 07 maja 2011, 09:47 #82
rooney12
rooney12 pisze:
Takiej wypowiedzi ze strony Xaviego nie spodziewałem. Jedyny mądry z BArcy !
» Sobota, 07 maja 2011, 09:35 #81
Veon
Veon pisze:
Wiecie co ? MU musi wygrać ten mecz! Bo nie zniosę uważania hiszpańskiej ligi za najlepszą! Bo nie zniosę uważania Barcy za najlepszy klub na świecie i traktowania ich jak bogów !
I żeby w następnym roku w półfinałach były same drużyny z Anglii (ewentualnie z innych lig ale nie hiszpańskiej!).
» Sobota, 07 maja 2011, 09:19 #80
TomekLKR pisze:
TomekLKR
Masz racje Manchester musi wygrac ten mecz, bo załozyłem sie z kolegą ktory kibicuje fcb o krate browaru ze to Diabły zwycieża w LM ;)
» Sobota, 07 maja 2011, 09:37 #79
szajba7
szajba7 pisze:
Tylko Xaviego z całej Barcelony lubię. Wg mnie to on powinien dostać złotą piłkę ;)
» Sobota, 07 maja 2011, 09:09 #78
ETA
ETA pisze:
A ja chce 3:3 do przerwy.
» Sobota, 07 maja 2011, 08:53 #77
Wuj3k
Wuj3k pisze:
Obawiam się, że starcie dwóch tak różnych stylow gry zaowocuje wieloma kartkami, niestety z naszej strony... Nie wyobrazam sobie zeby Vida czy Rio odstawiali nogi w obronie, a czego gracze Barsy nauczyli sie w teatrze to widzialem juz nieraz... I niestety aktorstwo oni traktuja rownie powaznie co kopanie bali. Takze mam nadzieje, ze sedzia nie ulegnie presji jaka jest prowadzenie finalu i nie bedzie gwizdal kazdej sytuacji, w ktorej ktos z FCB zanurkuje.
» Sobota, 07 maja 2011, 08:29 #76
afilant pisze:
afilant
spokojnie Nani i Valencia nie raz zostawią w tyle obrońców Barcy;D
» Sobota, 07 maja 2011, 09:17 #75
xromeo
xromeo pisze:
Wypowiedz mojego wujka ( kibica barcelony) : Jak Vidić Przyp***doli Messiemu z bara kilka razy to mu sie odechce biegac :) Barca i MU to calkiem inny styl gry wiec mecz moze byc ciekawy :)
» Sobota, 07 maja 2011, 08:25 #74
grung
grung pisze:
Dobra mam dość więc się wypowiem! Nudzi mnie to wasze angolskie stękanie że Barca to symulanci że ich rozjedziemy bo za nimi to tylko UEFA stoi i nikt więcej...kto do cholery jasnej jak nie wy najlepiej zna smak porazki z Barca! Bardzo zaslużonej porażki, no kto? Wtedy też symulowali? Minęły 2 lata i nagle Mourinho wszystkim zrobił pranie mózgów. Mówcie co chcecie ale to mi kibice Manchesteru gratulowali po tamtym meczu bo byliscie bezradni a teraz to nagle Barca wam musi ten puchar ukraść? Bo co? Bo niby The special Five tak mówi?

Szanuje wasz klub choć mu nie kibicuje ale miejcie troche ogłady. Daliście się wciągnąć w grę portugalczyka. Ja wiem, oglądacie lige angielską więc was rajcuje kopanie po kostkach ale czy wy wiecie że są jeszcze inne sposoby na gre? Ja ligi angielskiej nie ogladam (mówie szczerze więc nie musicie później na mnie najeżdżać) bo mnie nudzi pomijanie środka boiska i gra z kontry lub nieustanne wrzutki w obrone przeciwnika. Nie chcę oglądać napastników sterydziarzy tylko wirtuozów!

W Hiszpani grają tak a nie inaczej, tak gra cały półwysep Iberyjski (2 kluby w finale Uefy i 1 w Lidze Mistrzów)! Jak to się ma do "najlepszej ligi świata"? Czasami jak widać technika i finezja bierze górę nad siłą i taktyką więc nie bądzcie tacy pewni siebie. Ja osobiście nie jestem, wiem że to będzie wyrównany finał, wręcz szachy. Alex (szacun wielki dla tego kolesia)naoglądał się Gran Derbi a Pep wie już że z drużynami grającymi z kontry nie może otwierać boków obrony. Jak dla mnie to mecz może się skończyć nawet karnymi.

Na koniec dodam że mam nadzieje że po zakończeniu meczu nie będzie sytuacji że drużyna oddająca 1 strzał celny na bramke i cały mecz broniąca się będzie sobie uzurpowałą prawo do zwycięstwa (aluzja do wielkiego Mou)! Tyczy się to zarówno FCB jak i MU.
» Sobota, 07 maja 2011, 03:59 #73
Adamczik pisze:
Adamczik
Nikt się w nic nie dał wciągnąć kolego. Wspaniałe pady gracz Barcelony można obejrzeć do tej pory na wielu portalach satyrycznych. Ty chyba nie wiesz, co to gra Mourinho. Teatr to on odstawiał, gdy grał Chelsea, a że zdobył tytuł dwa razy to tylko się tym nakręcał. Co do finału sprzed dwóch lat- byliście lepsi, długo zamierzacie opierać rywalizację MU z Barceloną na tym przykładzie? W takim razie, ja opierał będę się tylko na dwumeczu półfinałowym z sezonu 2007/2008, gdzie Barca cudem wyrwała MU jeden meczowy punkt, nie strzeliła bramki i biegała za piłkarzami MU, jak dziecko za batonikiem. To już przeszłość, liczy się to, co jest teraz. A teraz mamy nowy finał, inny Manchester, inną Barcelonę i Wembley, na którym działy się już nie takie rzeczy. Kibice FCB najwidoczniej zupełnie zdają sobie sprawy, co dla Anglików znaczy ten stadion. Przegrać na nim to jak zhańbić swoje imię.
» Sobota, 07 maja 2011, 05:54 #72
afilant pisze:
afilant
Heh a mi po tamtym meczu gratulowali kibice Barcelony ze to drugi finał z rzędu United ;D A tak poza tym to 3 w ciągu 4 ostatnich lat. Poza tym między 2005 a 2009 w LM co roku była angielska drużyna a w półfinale LE niedawno był przeciętny Fulham.Pomyśl co piszesz, pozdro i pocwicz!
» Sobota, 07 maja 2011, 07:13 #71
antymadridista
szybko zapomnieliście jak CR nurkował z płaczem na Angielskich boiskach, wtedy wam to nie przeszkadzało
» Sobota, 07 maja 2011, 14:16 #70
TheGoldenBoy pisze:
TheGoldenBoy
Przestan bredzic. Ogolnie nie chce mi sie wdawac w dyskusje z zaslepionym kibicem Barcy. Skomentuje tylko jedno zdanie:
"Na koniec dodam że mam nadzieje że po zakończeniu meczu nie będzie sytuacji że drużyna oddająca 1 strzał celny na bramke i cały mecz broniąca się będzie sobie uzurpowałą prawo do zwycięstwa" --- > A dlaczego nie ??!! Mnie to nie interesuje w jaki sposob Grecja zdobywala Mistrzostwo Europy albo w jaki sposob Barca, Manchester, czy ktos inny wygrywa Lige Mistrzow. Licza sie trofea w gablotach, a nie 1000 podań i nic z tego nie wynika. Przyzwyczaj sie kolego, ze czasami wygrywa druzyna, ktora odda jeden celny strzal, czasami w koncowce tak jak wy na Stamford po skandalicznym meczu i koncercie Ovrebo. Tyle w temacie!
» Sobota, 07 maja 2011, 18:12 #69
sssexton90
sssexton90 pisze:
A gdybyście mieli do wyboru: pokonać barce i wygrać LM czy wygrać PL z chelsea to co byście wybrali ?
» Sobota, 07 maja 2011, 01:33 #68
martin86 pisze:
martin86
to i to satysfakcjonująca odpowiedź??
» Sobota, 07 maja 2011, 02:04 #67
sssexton90 pisze:
sssexton90
nie, musisz wybrać tylko jedno ;)
» Sobota, 07 maja 2011, 12:06 #66
martin86
martin86 pisze:
ja liczę na ładne widowisko i zwycięstwo MU
» Sobota, 07 maja 2011, 01:14 #65
suuchy
suuchy pisze:
no barca to nooby
» Sobota, 07 maja 2011, 00:26 #64
cysiuu123 pisze:
cysiuu123
przychodzi mi na myśl wiele określeń do twojego komentarza, ale w obawie o bana za złe słownictwo go nie skomentuję.

Miej trochę szacunku dla tej drużyny, osiągnęła tyle co my w ostatnich latach i uważam że coś im się należy. Co innego Chelsea czy Liverpool
» Sobota, 07 maja 2011, 00:34 #63
CichyManUtd pisze:
CichyManUtd
L'pool też już osiągnął swoje za to Arsenal ... taki wielki klub a LM nie mogą zdobyć.
» Sobota, 07 maja 2011, 09:39 #62
DjBosiL
DjBosiL pisze:
jak się wyłączy z gry Xaviego i Inieste to Messi piłek nie dostanie i o:). pozatym on musi być na 20 metrze bo inaczej to bramki nie strzeli;).
» Piątek, 06 maja 2011, 23:45 #61
cysiuu123 pisze:
cysiuu123
wyłączyć Xaviego i Iniestę to prawie niemożliwe, bo jest jeszcze do wyłączenia Messi i Villia, trzeba by zagrać 1-4-6 albo 1-4-5-1
» Sobota, 07 maja 2011, 00:36 #60
AFCAMUFC
AFCAMUFC pisze:
z nasz przynajmniej cała europa nie leje że nasza ekipa symuluje
» Piątek, 06 maja 2011, 23:44 #59
SaiyaJiN
SaiyaJiN pisze:
Ta jasne teraz liżą nam dupę a jeszcze nie dawno czytałem chyba messi
się wypowiadał że Man Utd się nie liczy w lidze mistrzów tylko barca real i chelsea a teraz co ? hahah smieszni są mam nadzieje że skopiemy im dupska ;)
» Piątek, 06 maja 2011, 23:21 #58
DraKeR pisze:
DraKeR
Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.05.2011 23:30

ja powiem tylko tyle gdyby nie katastrofalne sędziowanie to real by był w finale pierwszy mecz czerwona kartka z niczego dla pepe (zwykły faul max żółta) a pan Mascherano powinien wylecieć z boiska. 2 mecz nie uznana bramka HiguaĂ­na co za "baran" odgwizdał tam faul to żałosne. Natomiast co do symulacji to nie wspomnę bo to też żałosne zapraszam barce do ligi angielskiej... Moim zdaniem Real powinien być w finale i byłem za nimi. Szkoda ze Man Utd z nimi nie zagra. Jak byśmy zobaczyli w finale angielska szkołę sędziowania to byśmy mieli barce. Podtrzymuje wypowiedź kolegów kibicom barcy dziękujemy idźcie głupoty pisać na swój serwis. GG MAN UTD
» Piątek, 06 maja 2011, 23:27 #57
PrzemoGGMU
PrzemoGGMU pisze:
Widać, że Xavi myśli nie tylko ns boidku ale i poza nim.
» Piątek, 06 maja 2011, 23:10 #56
18redboy78
18redboy78 pisze:
panowie... ten cały "koleś" mnie też wkurza !! ale co do "rafalxinho", to w niektorych momentach mu trzeba przyznac racje. trzeba tez przyznac, ze "barca" gra najpiekniejszy futbol na swiecie, ale... to nie znaczy, ze nie mozemy z nimi wygrac ! tylko, zeby z nimi wygrac, musimy grac ofensywnie, a nie liczyc na kontry i szczescie w tych kontrach .
wierze w MU, i w zwyciestwa w niedziele nad chelsea i 28 maja na Wembely !
Glory Glory ManUnited !! :)
» Piątek, 06 maja 2011, 22:44 #55
wislak47
wislak47 pisze:
ja takie mam marzenie - SAF zagra na skrzydła i obroncy Barcelony będą im plecy oglądać
» Piątek, 06 maja 2011, 22:33 #54
Bovver
Bovver pisze:
ja licze na dobre widowisko, oczywiście z korzyści dla MU. Na otwarta gre nie ma co liczyć, moim zdaniem SAF postawi ne gre z kontry i obrone
» Piątek, 06 maja 2011, 22:09 #53
koles pisze:
koles
Ale co to da?? Messi i tak skoczy pomiedzy Vidiciem i Rio i strzeli gola.
» Piątek, 06 maja 2011, 22:10 #52
MaciuP pisze:
MaciuP
koles, zastanów się co mówisz... Messi nie da rady (jak ty to mówiłeś) "skoczyć" pomiędzy Vidiciem i Ferdinandem... Manchester United ma bardzo dobrą obronę (żeby nie mówić najlepszą) na świecie i raczej wątpię by Messi zdołał się przez nią przebrnąć. Owszem Barcelona też ma niezłą obronę, np. Pique czy Puyol, ale wg mnie to właśnie obrona Manchesteru United jest lepsza
» Piątek, 06 maja 2011, 22:30 #51
antymadridista
Maciup już raz skoczył i ośmieszył tych twoich "najlepszych" obrońców
» Sobota, 07 maja 2011, 08:14 #50
MaciuP pisze:
MaciuP
fakt, Messi ośmieszył obronę, ale teraz wątpię, by obrona Manchesteru popełniła ten sam błąd co 2 lata temu w Rzymie (zwracając uwagę, ile bramek Manchester United straciło w tegorocznej lidze mistrzów)
» Sobota, 07 maja 2011, 11:20 #49
antymadridista
no raczej tego nie powtórzy
» Sobota, 07 maja 2011, 14:57 #48
Bovver pisze:
Bovver
widze paru delikatnych napinaczy z Barcelony. No cóż wasz klub nie jest z innej galaktyki i można z nim wygrać co było widac w obecnym sezonie. Messi alias pseudo-bóg szczerze mówiąc nie istnieje bez lini pomocników. Tak wyczyn messiego z Rzymu był szokujący gdyż kurdupel wyskoczył najwyżej, każdemu sie zdarza nie ma co sie jarac byle gównem, nie on pierwszy i nie ostatni czegoś takiego dokonał...
» Sobota, 07 maja 2011, 18:26 #47
Kondzio1
Kondzio1 pisze:
A ja licze na dobry mecz , a najwieksze marzenie to widok Vidic'a wznoszącego puchar LM w góre :)
» Piątek, 06 maja 2011, 21:59 #46
Tennant
Tennant pisze:
Wszystko zależy czy Barsa znów będzie aktorzyc...
Glory Glory MU
» Piątek, 06 maja 2011, 21:47 #45
monnie
monnie pisze:
niektórzy was.. sorry, ale są beznadziejni. wryło wam się w banie, że Barca jest zadufana w sobie, że to zwykła gierka z ich strony i tak dalej - tak naprawdę ulegacie mediom i ich fanatycznym kibicom, bo to prasa, telewizja i internet kreują taką FCB, a w działalności tego ostatniego duży udział mają ich kibice, bo to oni wyżej s**** niż głowy mają.
Może i mają symulantów w drużynie, ale po części winni temu sa sędziowie, że na takie zachowania pozwalają, Blaugrana tymczasem wykorzystuje korzystne decyzje arbitrów :P My też byśmy to robili.

W finale LM nie ma w tym roku faworyta. Jesteśmy zdeterminowani, i mam nadzieję, że Barca rzeczywiście jest tego świadoma.
Tymczasem - "Manchester United: not arrogant, just better." (i sądze, że ta sentencja pasuje też do Barcelony).
» Piątek, 06 maja 2011, 21:36 #44
pezdzin pisze:
pezdzin
Czytam te komentarze i choć rzadko kiedy się wypowiadam, bo często śmieszą mnie te newsy wyciągnięte z najgorszych mediów, to na ten post muszę odpowiedzieć, bo powiedziałeś coś co nie każdy rozumie: ja, Ty i kilkudziesięciu kibiców odwiedzających tę stronę ma gdzieś to co piszą gazety, mówią ludzie, czy robią jakieś tam "gwiazdeczki". Dla nas liczy się czysty futbol. Chociaż w ostatnich latach z tego pięknego sportu kasa zrobiła pośmiewisko mam nadzieje na powrót starych, dobrych czasów, gdzie ludzie grali dla sportu, a nie dla zarobku. W finale wygra lepszy. Jeżeli to nie będzie MU to z dumą podejdę do potencjalnego kibica Barcelony uścisnę mu dłoń i pogratuluje wygranej, to jest sens futbolu - silny ten kto potrafi wygrać, ale silniejszy ten co potrafi przegrać.
Szacunek dla Ciebie. Pozdro
» Piątek, 06 maja 2011, 23:58 #43
flinston
flinston pisze:
Xavi niech tak lepiej nie gada ,bo "dzięki pomocy" sędziów w starciu z Nimi NIKT nie jest faworytem ,nawet My;( niestety !!
» Piątek, 06 maja 2011, 21:29 #42
SEBEKMU11
SEBEKMU11 pisze:
Xavi próbuje odwrócic uwage od skandalu w którym Barcelona jest głównym aktorem .
» Piątek, 06 maja 2011, 21:16 #41
mis60
mis60 pisze:
nie oszukujmy sie ale Xavi to jeden z najlepszych srodkowych pomocnikow na swiecie i niema go co krytykowac ; A ja wierze w naszych chlopakow ktorzy w tym sezonie graja naprawde ladny futbol . Moze malo efektowny ale jak efektywny :D pozd.
» Piątek, 06 maja 2011, 21:13 #40
iwan92
iwan92 pisze:
Jak się czyta komentarze na tej stronie to ręce opadają. Tylko Vasquez i hitman90 trzymają poziom, smutne
» Piątek, 06 maja 2011, 21:12 #39
MaziUnited
MaziUnited pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.05.2011 21:14

Nie wierzę w to co mówi Xavi,przecież w ich żyłach płynie katalońska krew,zawsze są pewni wygranej.Grają bardzo dobry futbol,ale Real choć odpadł pokazał ich słabe punkty,co dziwne nikt by nie pomyślał że to 20-30 metr przed swoją bramką,bo próbuja juz utrzymac się przy piłce,ale nie są nastawieni że ktoś śmie ich tam atakować jak to zrobił Real i strzelił im tak dwie bramki po tego typu błędach.A co do nurków i aktorów-nurkowie w Barcie-to Sergio niedościgniony,Pedro,Iniesta często też,Mascherano ciotka się z niego zrobiła a nie facet no i Alves symulant i zawsze ma coś do powiedzenia-czemu się nie kładą Messi,Pigue,Puyol,czy nawet Xavi czy Villa,no i jeszcze jedno to dobieganie i wymuszanie decyzji na sędziego-żenada.Bądżmy dobrej myśli może i z Ronaldo i Tevezem mieliśmy większą siłę rażenia,ale teraz zespół jest bardziej wyrównany i każdy będzie mógł dołączył cegiełkę do sukcesu,a nie jak wtedy liczymy na Ronaldo no bo co na Wayna jak grał jako lewy pomocnik,nawet nie skrzydłowy.GLORY MANUNITED !!
» Piątek, 06 maja 2011, 21:11 #38
Rooni126 pisze:
Rooni126
Za Tevezem niema co płakac bo waynowi to on do piet nie dorsta (nie ta klasa) a i tak pewnie zagramy 4-5-1
» Piątek, 06 maja 2011, 21:34 #37
listek007
listek007 pisze:
Xavi daruj sobie tą kurtuazję, wszyscy wiemy że ty i twoja Barca uważacie się za Bogów futbolu i w nosie macie uczciwość na boisku i sportową rywalizację. Chcę na Wembley uczciwego meczu i niech wygra lepszy. Oby był to Manchester United.
» Piątek, 06 maja 2011, 21:05 #36
hitman90
hitman90 pisze:
Taki maly apel do kibicow. Rozumiem rozgoryczwnie tym, co dzieje sie w meczach Barcelony z innymi zespolami, ale nie obrazajmy ich za to, co nie jest prawda.;l
1. Barca gra na prawde bardzo ladna pilke.
2. Co do placzkow, mysle, ze Nani u nas nie odbiega duzo od tych z Barcelony.
Jestem kibicem MU i wierze, ze w Anglii na Wembley wzniasa puchar po uczciwej walce, jednak nie lubie wymyslania glupot na temat innych zespolow, Pozdro:)
» Piątek, 06 maja 2011, 20:40 #35
ironia pisze:
ironia
Pozwól, że wkleję post kolegi : Ostatnimi czasami Barca gra na 100 podań do tyłu, 1000 w środku pola i ot to mi piękny futbol. Piękny futbol to dominowanie i konstruowanie fenomenalnych, niemal książkowych akcji przez zespół a nie wymienianie 10000 podań z czego 100 jest grane do linii obrony. Ich gra opiera się na dużej ilości podań i symulowaniu by osłabić przeciwnika - no no naprawdę najpiękniejszy futbol na świecie szkoda, że nie nazwiecie tego futbolem dekady...

W 100 % się z nim zgadzam.

Co do 2 punktu. Nani Nanim zdarza mu się przyaktorzyć, ale nie w tak perfidny sposób jak Alves, Biskets czy Pedro.
» Piątek, 06 maja 2011, 21:17 #34
flinston
flinston pisze:
Boje się tego finału ,ze względu na sędziowanie i uwielbienie UEFY względem FC(F)B !!
» Piątek, 06 maja 2011, 20:24 #33
SzYnA
SzYnA pisze:
chce oddalić tematy tego ze uefa promuje barce i ich futbol wychowankowy tysiąc podań uśpij przeciwnika uśpij i kibica. boje sie tego meczu ze względu na to że Mu gra jak to angielska drużyna twardo a tam banda symulantów placzków i nurków którym pomagają sedziowie. jedyny plus jest to że gramy na Wembley które troche znamy i atmosfera angielska może sprawi że sedzia będzie sędziował jak mecz w którym gra 22 mężczyzna a nie tylko 11stu z diabełkiem na piersi...
» Piątek, 06 maja 2011, 20:21 #32
dawidzior007
dawidzior007 pisze:
tylko tak mówi a wcale tak nie uważa :)
» Piątek, 06 maja 2011, 20:20 #31
ironia
ironia pisze:
Próbują zrzucić presję na nas, nie ma tak łatwo, media już o to zadbają i będą trąbić, że Wy jesteście faworytami.
» Piątek, 06 maja 2011, 20:11 #30
czerwonydevil
Coś mi się wydaje, że Xavi próbuje zrzucić część presji na nas. On doskonale wie, że teraz nie będzie faworyta. oba zespoły są jednymi z najlepszych.

Xavi to chyba najszlachetniejszy (że się tak wyrażę) piłkarz w Barcelonie. Jedyny którego lubię.
» Piątek, 06 maja 2011, 20:10 #29
DahDah
DahDah pisze:
i znów się zaczyna ...
» Piątek, 06 maja 2011, 20:06 #28
kuba144
kuba144 pisze:
Trudno się z nim nie zgodzić ;)
» Piątek, 06 maja 2011, 20:04 #27
rege
rege pisze:
Co nie zmienia faktu, że w Barcelonie mają sporo aktorów. Boję się UEFY:)
» Piątek, 06 maja 2011, 20:00 #26
Vasquez
Vasquez pisze:
Zanim zacznie się tu najeżdżanie na Xaviego, to napisze tylko jedną rzecz. Xavi zawsze wypowiadał się o Manchesterze United z wielkim szacunkiem. Szczególnym podziwem darzy Paula Scholesa, oto fragment wywiadu z przed jakiegoś czasu.

"Paul Scholes to angielski Xavi?

[Xavi przez chwilę milczy, po czym z wielkim entuzjazmem mówi] Paul Scholes! Wzór do naśladowania. Dla mnie to najlepszy środkowy pomocnik jakiego widziałem w ciągu ostatnich 15, 20 lat. Rozmawiałem o nim z Xabim Alonso. On jest wspaniały, ma wszystko: ostatnie podanie, strzał, jest silny, nie traci piłki i ma wizję gry. Gdyby był Hiszpanem byłby bardziej doceniany. Kocham takich graczy jak on. "

Poza tym w swojej książce Xavi pisze że Manchester z końca lat 90 tych to najlepsza drużyna z jaką kiedykolwiek grał. Poza tym wielokrotnie chwalił takich piłkarzy jak Giggs czy Carrick. Tak więc jak ktoś będzie mu zarzucał nieszczerość to powinien się zastanowić.
» Piątek, 06 maja 2011, 19:55 #25
abcd89 pisze:
abcd89
w jakiej książce?


Przy okazji Xavi zawsze mówił ze lubi MU i uważa ich (nas) za najlepszy zespół w Anglii.
» Piątek, 06 maja 2011, 20:01 #24
Vasquez pisze:
Vasquez
"Xavi: Barca moim życiem"
» Piątek, 06 maja 2011, 20:05 #23
grandes pisze:
grandes
Vasquez wiesz jak piłkarze piszą książki :D ??
» Piątek, 06 maja 2011, 20:14 #22
Vasquez pisze:
Vasquez
Jasne, że przez ghostwritera co nie znaczy, że myśli w nich zawarte nie należą do nich.
» Piątek, 06 maja 2011, 20:23 #21
kubaproq
kubaproq pisze:
Powinni na Camp Nou założyć jakieś kółko teatralne, bo taki Xavi, Pedro, Mascherano i Alves poprostu marnują się na boisku
» Piątek, 06 maja 2011, 19:49 #20
pacino123 pisze:
pacino123
Zapomniałeś o ich weteranie udawania - Sergiu Busqetsie
» Piątek, 06 maja 2011, 21:16 #19
majew
majew pisze:
Aktorzy :D Lepsi od polskich aktorów którzy pchają się do Hoolywood :) Ciezki mecz, potrzebny ogarnięty sędzia ;) Napewno u bukmacherów nie bedziemy faworytami ale z całego serca wierzę ze wygramy LM i ten mecz będę oglądał na stojąco!
» Piątek, 06 maja 2011, 19:49 #18
Deluxe
Deluxe pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.05.2011 19:48

Hm, jakieś to wyszło nieszczere, chociaż Xavi mówi prawdę - Manchester United jest najlepszy na świecie i niewątpliwie jest faworytem.
» Piątek, 06 maja 2011, 19:48 #17
PaToManU
PaToManU pisze:
Mecz bez faworyta ,Xavi chce naszych piłkarzy obarczyć psychologicznie !
Mam wielkie nadzieje iż wygramy 2:1 :)
» Piątek, 06 maja 2011, 19:46 #16
LukaszBorgiel
Manchester United vs FC Barcelona 2:1
......tyle w tym temacie:)
» Piątek, 06 maja 2011, 19:41 #15
shaolin
shaolin pisze:
Jedno jest pewne to będzie bardzo dobre spotkanie i nie będzie to z pewnością mecz do jednej bramki,ale mam nadzieje że nasze DIABŁY wyjdą z tego jako zwycizcy:)GLORY,GLORY
» Piątek, 06 maja 2011, 19:41 #14
Fexo pisze:
Fexo
W Rzymie tez mialo nie byc do 1 bramki a jak wyszlo kazdy wie.
A mielismy wtedy jeszcze Ronaldo i Teveza
» Piątek, 06 maja 2011, 19:52 #13
grandes
grandes pisze:
Xavi już gra.....(bynajmniej nie w piłkę)
» Piątek, 06 maja 2011, 19:40 #12
turek2001 pisze:
turek2001
Nie tylko on....
» Piątek, 06 maja 2011, 19:42 #11
patrykbor pisze:
patrykbor
Znowu aktorzy.
» Piątek, 06 maja 2011, 19:43 #10
AGa18 pisze:
AGa18
Nie przesadzajmy, cała Barcelona nie aktorzy jedynie kilka pojedyńczych jednostek fakt że to potem tyczy się całej drużyny, no ale jednak taka jest prawda..
» Piątek, 06 maja 2011, 20:17 #9
FiFlaK pisze:
FiFlaK
Aga, co?!
Messi - Wpada na zawodników od tyłu i domaga się faulu.
Villa - Składa się z bólu przy zetknięciu z zawodnikiem, a gdy nie ma żółtej, wstaje i się sapie
Pedro - Jegomościa nie trzeba przedstawiać
Busqets(nigdy nie potrafię tego ciastka zapamiętać) - Jego też reprezentować nie trzeba.
Xavi - Gdy tylko może wchodzi nakładką, a symuluje jak najęty gdy traci piłkę
Iniesta - Raku to samo. Grać brutalnie potrafi, ale boi się o swoje kruche kości, dlatego przy zetknięciach z innymi zawodnikami, potrafi po 5 minut się masować z bólu...
Alves - Oscara mu !
Pique - Widać Angielska piłka działa, nie widziałem by zbytnio symulował.
MarszczęRano - Anatomię zna na wylot, wie że każdy ból musi być zarejestrowany w mózgu, dlatego tak często łapie się za głowę.
Puyol - Nie zauważyłem.
AbyWdal - Nie zauwazyłem.

Chyba to pojedyncze jednostki, tam nie symulują ;)
» Piątek, 06 maja 2011, 20:54 #8
erni93 pisze:
erni93
Fiflak z Abidala sie nie śmiej dopiero co wyszedł z ciężkiej choroby.
» Piątek, 06 maja 2011, 21:09 #7
monnie pisze:
monnie
Erni, nikt tu sie z nikogo nie śmieje, Fiflak wyraził swoj pogląd i ma do tego prawo.
» Piątek, 06 maja 2011, 21:24 #6
erni93 pisze:
erni93
monnie-"ja wiem ze ma do tego prawo ale bez obrazania mówienie na zawodnika ktory byl poważnie chory "AbyWdal"no to juz lekka przesada nie sądzisz??
» Piątek, 06 maja 2011, 22:09 #5
PietrekFCB pisze:
PietrekFCB
grandes ośmieszasz się jak większość na tej stronie.
» Piątek, 06 maja 2011, 23:51 #4
FiFlaK pisze:
FiFlaK
Ciężka choroba niczego nie zmienia. Był chory, wyzdrowiał, gra tak samo.
A napisałem, że nie zauważyłem symulowania z jego strony.
Zaś na przydomek "AbyWdal", sam sobie zapracował, wypieprzając każdą dogodną mu piłkę !
» Sobota, 07 maja 2011, 03:04 #3
erni93 pisze:
erni93
Nie zebym bronil Abidala ale ja go jako jedynego lubie z barcy bo on nie aktorzy
» Sobota, 07 maja 2011, 09:00 #2
antymadridista
fiflak kup sobie łuk i strzel se w tył głowy i ten twój śmieszny nick to z braku erekcji ??buahahaha tylko w przypadku busquetsa masz racje
» Sobota, 07 maja 2011, 19:58 #1

Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności, za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety, osoby będą banowane bez możliwości odwołania.
MECZE
TABELA PREMIER LEAGUE
1. Manchester City Manchester City 38 89 +64
2. Manchester Utd Manchester Utd 38 89 +56
3. Arsenal Londyn Arsenal Londyn 38 70 +25
4. Tottenham Tottenham 38 69 +25
5. Newcastle Utd Newcastle Utd 38 65 +5
» Pokaż pełną tabelę «
REKLAMA
STATYSTYKI - BRAMKI
Zawodnik PL LM LE FA CC SUMA
1. Wayne Rooney 27 2 3 2 0 34
2. Javier Hernandez 10 0 2 0 0 12
3. Danny Welbeck 9 2 0 1 0 12
4. Dymitar Berbatow 7 1 0 0 1 9
5. Nani 8 0 0 0 0 8
TRANSFERY - NA CELOWNIKU UNITED
Shinji Kagawa
Zawodnik: Shinji Kagawa
Klub: Borussia Dortmund
Kwota: 16 milionów funtów
Luka Modrić
Zawodnik: Luka Modrić
Klub: Tottenham Hotspur
Kwota: 30 milionów funtów
Eden Hazard
Zawodnik: Eden Hazard
Klub: Lille OSC
Kwota: 30 milionów funtów
» Więcej informacji o transferach «
RELACJE SMS
Informacje z meczów na Twoją komórkę!
FACEBOOK
REKLAMA
Sklep piłkarski Nike Manchester United
SONDA
Wzmocnienia w której formacji przydałyby się Manchesterowi United najbardziej?

POLECAMY