Manchester okiem Biafry

Mecz Gwiazd zamiast Tarczy Wspólnoty?

Napisany przez Biafra | Data 02 stycznia 2012, 08:06
Tagi: FA, Premier League, Rio Ferdinand, Sir Alex Ferguson, Tarcza Wspólnoty
Mecz Gwiazd zamiast Tarczy Wspólnoty? Gdy kilka lat temu sir Alex Ferguson nazwał mecz o Tarczę Wspólnoty prestiżowym spotkaniem towarzyskim, które jego drużyna traktuje jako ostatni sprawdzian przed nadchodzącym sezonem, ściągnął na siebie ogromną falę krytyki.

Liczni trenerzy angielskich klubów, eksperci piłkarscy, a nawet sami kibice przyznali, że Szkot po raz kolejny żyje w innym świecie, znieważając bardzo poważnie angielską tradycję.

Co ciekawe, chodziło tylko o jedno zdanie menadżera Manchesteru United wypowiedziane przed meczem o tarczę w 2008 roku:

- Nigdy nie traktujemy tego spotkania jak walkę na śmierć i życie, to dla nas raczej wyznacznik przygotowania do sezonu.

Cóż, Ferguson przyznał otwarcie to, o czym wielu myśli, lecz tylko nieliczni (jak Mark Lawrensom) mają odwagę o tym mówić. Niemniej jednak piłkarski świat w Anglii nie pozostał obojętny na wypowiedź Szkota. Jak już wspomniałem, zarzucano sir Alexowi, iż kpi on sobie z bardzo poważnie traktowanej w ojczyźnie futbolu tradycji. Po części trudno się z krytykami nie zgodzić, gdyż rozgrywki o Tarczę Wspólnoty (do 2002 roku o Tarczę Dobroczynności) sięgają aż 1908 roku, kiedy to pojawiły się w miejsce meczu o Tarczę Dobroczynności Szeryfa Londynu.

Organizowane przez Angielską Federacją Piłkarską spotkanie, pomimo swojej wspaniałej historii, uznawane jest jako najmniej prestiżowe w całym kraju, ustępując miejsca nie tylko rozgrywkom w Premier League, czy też zmaganiom o Puchar Anglii, ale nawet Pucharowi Ligi, który jak doskonale wiemy, traktowany jest przez wiele klubów z przymrużeniem oka. Bez względu na to, przedsezonowy ‘mecz przyjaźni’ generuje spore sumy pieniędzy, które przeznaczane są nie tylko na cele charytatywne, ale również do wspierania angielskich drużyn, choć trzeba przyznać, iż FA dzieli równo, nie zważając na budżety poszczególnych zespołów (przykładowo w 2006 Tarcza Wspólnoty, sponsorowana wówczas przez McDonald uzbierała 880 tysięcy funtów, co zostało podzielone na wszystkie 124 kluby, biorące udział w Pucharze Anglii – każda z drużyn otrzymała około 5 tysięcy funtów...).

Pojedynek o tarczę jest więc bardzo towarzyskim wydarzeniem, którego nazwa jak widać, bardzo słusznie odwoływała się niegdyś do dobroczynności. Jednak z roku na rok zainteresowanie pojedynkiem pomiędzy zdobywcą Pucharu Anglii, a zwycięzcą Premier League, jest coraz mniejsze. Jeszcze kilka lat temu, mnóstwo kibiców emocjonowało się rywalizacją o pierwsze w sezonie trofeum, a media tworzyły wspaniałą otoczkę tego wydarzenia. Dziś na próżno szukać takiego zainteresowania nie tylko ze strony fanów, ale również i telewizji, czy też prasy, przez co coraz mniejsze zdziwienie powinny wywoływać słowa podobne do tych Fergusona.

Niestety tak nie jest, a wszystko rozchodzi się o tradycję. W innych państwach rozgrywane są tzw. super puchary, gdzie mierzy się zdobywca krajowego pucharu z mistrzem kraju. W Anglii mamy nieszczęsną Tarczę Wspólnoty, która traktowana jest tak, a nie inaczej przez niektóre kluby, w tym przez Manchester United, czyli drużynę mogącą pochwalić się największą liczbą zwycięstw w tych rozgrywkach.

Po co jednak o tym wszystkim wspominam? Otóż powód jest banalnie prosty… Kilka dni przed ostatnim meczem o tarczę, pomiędzy United a City, na portalu społecznościowym Twitter, Rio Ferdinand napisał bardzo ciekawą rzecz:

- Dzisiaj mecz gwiazd bejsbolu, relacja TV jest pierwszorzędna. Potrzebujemy meczu gwiazd Premier League… Pogadajmy o tym i rozwińmy temat…

No właśnie, gdyby tak zastąpić mało prestiżowe, cieszące się coraz mniejszym zainteresowaniem spotkania o tarczę, Meczem Gwiazd Premier League?

Spotkania All-Star to już tradycja w Stanach Zjednoczonych, gdzie takowe mecze istnieją we wszystkich najważniejszych ligach sportowych kraju Wuja Sama (NFL, NBA, MLB, NHL oraz MLS) i zwykle rozgrywane są w okolicach półmetku sezonu. Jest to coś, co oczywiście nie miało do tej pory miejsca w Premier League, co więcej nie istnieje w większości piłkarskich lig na świecie.

O co w tym wszystkim chodzi? Otóż, kibice (lub związek) wybierają dwie drużyny, złożone z ich zdaniem najlepszych zawodników danego sezonu, którzy rywalizują ze sobą w Meczu Gwiazd. W USA spotkania te, są prawdziwymi wydarzeniami, które przyciągają na stadiony, hale oraz przed telewizory mnóstwo ludzi, nie tylko kibiców sportowych. O popularności tych meczów, najlepiej świadczą sumy, jakie firmy płacą za możliwość umieszczenia spotu reklamowego podczas przerwy, czy przy każdej innej okazji podczas tego wydarzenia. Z pewnością zysk generowany przez All-Star Game jest o niebo większy, niż ten tworzony przez mecz o Tarczę Wspólnoty. To na pewno spory plus, bowiem mniejsze kluby mogłoby otrzymywać większe wsparcie, także więcej pieniędzy wędrowałoby na cele charytatywne.

Jak miałoby to wyglądać w Anglii? Drużyny All-Star to reprezentanci danych dywizji, czy konferencji. Jako, iż od dłuższego czasu Premier League nie jest podzielona na żadne dywizje, najlepszym rozwiązaniem byłoby rozegranie meczu Północ vs Południe. Patrząc na obecną tabelę ligi angielskiej oraz geografię kraju, możemy wprowadzić taki podział:

Północ: Newcastle United, Sunderland, Manchester United, Manchester City, Bolton Wanderers, Wigan Athletic, Everton, Liverpool, Blackburn Rovers, Stoke City.

Południe: Tottenham Hotspur, Arsenal, Chelsea, Queens Park Rangers, Fulham, Wolverhampton Wanderers, West Bromwich Albion, Aston Villa, Norwich City, Swansea City.

Nie ma znaczenia ilość piłkarzy powołanych z jednego klubu, jednak należałoby pamiętać, że udział w All-Star Game zapewnia nie nazwisko, lecz dyspozycja w danym sezonie, dzięki czemu w takim wydarzeniu mają szanse wziąć udział także zawodnicy mniej znani. Jedna drużyna składałaby się przypuszczanie z 11 podstawowych graczy oraz 7 rezerwowych (o tym, kto należy do pierwszej jedenastki decydowałaby liczba głosów oddanych na danego piłkarza przez kibiców). Jeśli FA chciałaby, aby takie spotkanie rozgrywane było przed sezonem, to wówczas wybór do Meczu Gwiazd byłby dla zawodnika nagrodą za udany poprzedni sezon.

Potrzebni również byliby dwaj trenerzy, którzy poprowadziliby te ekipy. I tutaj także podział na Północ – Południe, ekipę z północnej części kraju prowadzi trener z północnego klubu, który otrzymał największą ilość głosów itd.

Gdy Ferdinand wspomniał o tym pomyśle, natychmiast pojawiły się głosy, że np. piłkarze Manchesteru United i Manchesteru City nie zagraliby w jednej drużynie, gdyż wzajemnie się nienawidzą. Jak przyznał wówczas Rio, taka sytuacja ma przecież miejsce, gdy zawodnicy z tych klubów otrzymują powołania do reprezentacji i wbrew pozorom tworzą zgraną ekipę.

Być może takie rozwiązanie przyciągnęłoby do angielskiego futbolu jeszcze większą ilość sympatyków, a sam pomysł zdaje się mieć mnóstwo plusów. Po co bowiem, co roku udawać, że gra się na śmierć i życie o jakieś trofeum, kiedy tak naprawdę można stworzyć coś, co będzie nie tylko meczem, pełnym emocji i sztuczek piłkarskich, ale również wydarzeniem, którym znów tak jak kiedyś żyła cała Anglia.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Czy Mecz Gwiazd Premier League to głupi wymysł, czy też raczej trafiona idea? Od wyrażania swoich opinii macie komentarze – zachęcam do dyskusji.

Odpowiedzi (59)


bartekfun1998
Jestem za xD
Od razu biorę się za ustalenie składu
» Niedziela, 08 stycznia 2012, 23:35 #59
manunitedfan95
jak dla mnie swietny pomysl;p jestem za!
» Niedziela, 08 stycznia 2012, 13:29 #58
Malina05
Malina05 pisze:
Jestem jak najbardziej za:)!! nie dosc ze pilkarze mieli by luzniejszy mecz( bo jednak akurat w Anglii uwazam jest wystarczajaco pucharow i waznych meczow) to obejrzeli bysmy bardzo ciekawe widowisko z oczywiscie mniej powaznym podejsciem zawodnikow. Co za tym idzie? Wiecej technicznych zagran itd itp :) ja jestem za czyms takim jak najbardziej bo takie rzeczy uwielbiaja kibice:)!
» Niedziela, 08 stycznia 2012, 00:14 #57
kris9
kris9 pisze:
ja w meczu gwiazd proponuję spotkanie Londyn vs Reszta Anglii
» Sobota, 07 stycznia 2012, 14:46 #56
Lil
Lil pisze:
Bardzo ciekawa opcja, północ: oba Manchestery, Everton, Liverpool... południe... 4 kluby z Londynu już dają Dream Team.

Mogło by być ciekawie
» Sobota, 07 stycznia 2012, 00:22 #55
96kutno
96kutno pisze:
to genialny pomysł coś w podobie do meczu gwiazd NBA wschód zachód
» Piątek, 06 stycznia 2012, 23:32 #54
FankaManUtd
FankaManUtd pisze:
Fajne by było coś takiego :) Z północy to pewnie by byli wszyscy z City i United.
» Środa, 04 stycznia 2012, 15:12 #53
Klimaa
Klimaa pisze:
Takie spotkanie mogłoby ożywić ligę. Mimo wszystko Premier League byłaby pionierem takiego spotkania w Europie. Jak najbardziej powinno się dać temu pomysłowi szansę!
» Środa, 04 stycznia 2012, 08:56 #52
rooney99
rooney99 pisze:
Oczywiście trafiona idea.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 19:17 #51
szajba7
szajba7 pisze:
Świetny pomysł, którym na pewno wszystkim przypadłby do gustu. Wszystkim, oprócz oczywiście FA, bo szczerze wątpię, żeby taki mecz miał kiedyś w Anglii miejsce.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 18:34 #50
luki198
luki198 pisze:
dobre bobre
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 18:23 #49
Kajdano
Kajdano pisze:
Super pomysl z tym meczem gwiazd ale dlaczego to ma sie odbywac kosztem Superpucharu Anglii? Dla kogos to moze byc mecz towarzyski ale dla mnie mecz o Tarcze Wspólnoty jest ciekawym, emocjonujacym widowiskiem. Dla przykladu chociazby mecz z City wygrany 3:2 albo wczesniej swietny mecz wygrany z Chelsea 3:1.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 15:15 #48
SqUaRe
SqUaRe pisze:
Ciekawy pomysł ale wątpię że tak się stanie.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 15:03 #47
Zupiatux
Zupiatux pisze:
Bardzo ciekawy pomysł jestem za :) na pewno na taki mecz przyszła by duża część kibiców i nie tylko a wszystkie pieniądze szły by na cele charytatywne bardo fajny pomysł :) mam jedno pytanie co jest jeśli ta sama drużyna wygra i Puchar Anglii i Premier League ? ;)
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 14:11 #46
Sir pisze:
Sir
gra druga druzyna z tabeli:)
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 15:40 #45
Jack1987 pisze:
Jack1987
Sir się myli. Mistrz i zdobywca pucharu gra z drugim finalistą FA Cup
» Czwartek, 05 stycznia 2012, 15:26 #44
Cobbra87
Cobbra87 pisze:
a co do samego podziału drużyn na konferencje to może warto by rozważyć podział wedle miejsc zajętych w tabeli np pierwsza drużynę tworzyłyby zespoły zajmujące 1,4,5,8 itd a w drugiej 2,3,6,7. Co do momentu rozgrywania to chyba najlepszy byłby środek sezonu bo jak to ktoś powiedział po sezonie wielu zawodników zmienia ligi a ich zagraniczne kluby raczej niechętnie by ich puściły. Oczywiście wiązało by się to z koniecznością przebudowy kalendarza. Cóż decyzja nie należy do nas ale w mojej opinii jako kibica pomysł bardzo fajny i godny uwagi
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 10:13 #43
Biafra pisze:
Biafra
Jeśli podział to tylko Północ vs Południe, aby obudzić ducha rywalizacji i wprowadzić nową tradycję, tak przynajmniej mi się wydaje.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 14:13 #42
Cobbra87 pisze:
Cobbra87
trudno się z Tobą nie zgodzić, że taka forma byłaby lepsza pod względem emocji dla kibica, moja uwaga co do podziału wywodziła się z tego, że jednak w piłce nożnej wymiana drużyn na najwyższym poziomie rozgrywek jest znacząca w porównaniu do NBA choćby i żeby za kilka lat nie wyszło że tych drużyn z południa jest dużo więcej niż z północy albo na odwrót
» Środa, 04 stycznia 2012, 09:30 #41
gitkolo
gitkolo pisze:
No to nie głupi pomysł ale kiedy by go rozegrać? Oto jest pytanie.Na ten moment ja wybrałbym taki składzik:) :

Krul/Hart----M.Richards,V.Kompany,P.Jones(Vidic ma kontuzje) , L.Baines-------Lucas---Silva,Nani,Nasri-----Rooney,Kun Aguero

vs

Vorm----Vermaelen,Terry,Ivanović-----[Ramires/Song]-----,Arteta---Mata,Bale, [Lampard/VdV] Dempsey-----Van Persie

W I-szym składzie ustawienie 4-4-2 z lekko cofniętym Rooney'em oraz spomagajacym ich Davidem Silvą-Mediapunta czy jakoś tak?

W przciwnej drużynie ustawienie eksperymentalne( więcej goli:D ) 3-4-3 a dokładniej 3-1-1-2-2-1 z defensywnym Ramiresem lub Alexem Songiem, środkowym Lampardem dwoma skrzydłowymi(Mata Bale) jdenym ofensywnym pomocnikiem(Lampard lub VdV) oraz jednym napastnikiem na szpicy Robinem Van Persie.Oczywiscie Holender spomagany będzie od czsu do czsu z schodzącym do środka Juanem Matą i jeszcze te zabójcze dośrodkowania Bale'a lub prostopadłe piłki wysyłane od VdV Dempseya i Lamparda

Trenerem ekipy pierwszej Sir Alex Ferguson zas drugiej Roberto Mancini.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 00:33 #40
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
Mozna lepsze wyselekcjonowac. Jakbym mial w tym momencie wybrac to Północ:
Krul-Richards,Kompany,P.Jones,Evra-Y.Toure-Nani,Rooney,Silva-Aguero,D.Ba

vs. Poludnie

Szczesny-Bosingwa,Terry,A.Cole-Song,Parker-Mata,Lampard,Bale-Dempsey-Van Persie
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 12:17 #39
Biafra pisze:
Biafra
Komentarz zedytowany przez usera dnia 03.01.2012 14:16

Oj, w drużynie Południa na pewno nie Wojtek, na pewno nie. Poza tym zwróć uwagę 'ZuczekUnited", że skompletowałeś ekipy tylko z zawodników czołowych klubów - City, United, Chelsea, Arsenal, Tottenham (jedynie 3 wyjątki wprowadziłeś), a tak naprawdę na chwilę obecną w tych teoretycznie słabszych drużynach znalazłoby się kilka wartościowych postaci.

A jeśli chodzi o trenerów to nie mogą być Ferguson i Mancini, gdyż obaj prowadzą drużyny z Północy.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 14:15 #38
gitkolo pisze:
gitkolo
Z tymi trenerami to wszystko jedno
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 15:07 #37
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
Komentarz zedytowany przez usera dnia 03.01.2012 16:38

To prawda ze jest jeszcze wielu wartosciowych zawodnikow, w koncu to najlepsza liga na swiecie, ale do takiej druzyny trzeba wziac tych najlepszych z ligi, nawet jesli mieliby byc tylko z paru czolowych zespolow. Nie widze w slabszych zespolach kogos kto by mogl wejsc do tego skladu jeszcze. Moze Baines za Evre.

Czemu Wojtuś nie? Jest jeszcze Vorm i Hennesey, ale uwazam ze sa slabsi. Moze Vorm zbiera lepsze noty, ale w meczach w ktorych ich widzialem, lepsze wrazenie po sobie pozostawial Wojtek.

BTW Moglibyście poprawic to, ze jak wciska sie "pokaz komentarz" i jest on z pod artykułu to przekierowuje na strone ze "nie ma takiego newsa w bazie"
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 16:36 #36
Biafra pisze:
Biafra
Zuczek - Skoro mówisz, że do takiej drużyny trzeba wziąć najlepszych, to takich bierzmy ;) Skoro nie widzisz, to poszukajmy, podyskutujmy ;]


Może Jose Enrique z Lpoolu za Evrę? Później mamy jeszcze Cheika Tiote z Newcastle na środek pomocy, a na ataku Yakubu z dobrze nam znanego Blackburn. Są jeszcze wspomniany przez Ciebie Baines, ale także D. Agger. Tyle jeśli chodzi o północ.

A południe?

Na bramce Vorm ze Swansea! ; )
Obrone dominuje Tottenham z Younesem Kaboulem na środku oraz Ekotto i Walkerem na bokach. Środek Song (Arsenal) i Parker (Aston Villa). Jeszcze mamy C. Dempseya (Fulham) i L. Brittona (Swansea).

To tyle, a na pewno jakby się bardziej zagłębić to byłoby ich więcej.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 19:20 #35
gitkolo pisze:
gitkolo
Tak Biafra, ale też w gre wchodzą pięniądze i oczekiwania kibiców.Oczywiście, ze głosowanie byłoby najbardziej sprawiedliwe ale np. Druzyna składająca się z dobrze grających sredniaków mogłaby cieszyc się MAŁYM zainteresownaiem ze strony kibiców.
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 20:20 #34
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
Parker gra w Tottenhamie a nie w Aston Villi :P. Nie no nie warto byloby brac takiej druzyny jak ulozyles do tego meczu, bo nie przyciagnelaby kibicow. (glownie chodzi mi o podane przez Ciebie poludnie, bo polnoc to zawodnicy na rezerwe nawet w porzadku)
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 20:26 #33
Biafra pisze:
Biafra
Poruszacie argument, że nie cieszyłoby się to dużym zainteresowaniem ze strony kibiców, więc może spójrzmy na to tak. Od X lat w USA organizowane jest All-Star Game w NBA, czyli w lidze gdzie uprawia się sport, będący nie bójmy się tego tak nazwać dyscypliną narodową. Na mecze chodzą całe rodziny itd. każdy doskonale wie jak to jest (choćby z filmów). Skoro więc w Meczu Gwiazd NBA biorą udział koszykarze wybrani przez kibiców, zarówno ze średnich, słabych jak i mocnych drużyn, a ten SHOW jest tak uwielbiany i fani chcą go oglądać, to dlaczego w Anglii, gdzie futbol jest niczym koszykówka w USA kibice mieliby nie być chętni na oglądanie czegoś takiego?

Poza tym, nie wiem jak wy, ale ja wybrałbym się na taki mecz, żeby np. zobaczyć co taki dajmy na to Demba Ba potrafi zrobić mając do dyspozycji w linii pomocy Silvę, Naniego, czy Rooneya ;)
» Wtorek, 03 stycznia 2012, 20:37 #32
Camcio94
Camcio94 pisze:
Tak myślę nad tym artykułem i juz sobie wyobrażam podobną modę na tego typu widowiska w innych ligach ...no troszke mnie poniosło xd
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 21:46 #31
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
wiesz, jesli w Anglii by rzeczywiscie to wprowadzili i by sie sprawdzilo , dawalo zyski i frajde, to na pewno inne ligi by to podłapały.
Ciekaw jestem jak w Hiszpanii by wygladalby taki mecz gwiazd. Barca+Soldado vs. Real xd
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 22:45 #30
GNR
GNR pisze:
A kim że my jestesmy, żeby "decydować" czy to fajny pomysł czy nie? Artykuł niezły, ale komenty słabe, bo nagle wszyscy piszą jakby to ich decyzją miało to zostać wprowadzone lub nie. Rio widocznie imponuje amerykański sposób zarabiania na sporcie. Ale przecież my, europejczycy mamy swoje własne "średniowieczne" tradycje (cudzysłów dlatego, bo nie używam tego wyrazu w znaczeniu dosłownym). Postepowi uesańczycy robią kasę na wszystkim, ale i ich przepis na sukces się posypał, więc nie wiem czy tak super jest się na nich wzorować. Jak coś ma historię to ma i niech tak zostanie. To czy coś takiego przeszłoby w Anglii, to sprawa dotycząca tylko kasy(jakby się opłacało to federacja coś takiego wprowadzi). Osobiście zaś wolę "superpuchar" niż wspomniany twór, w którym nigdy nie będzie mowy o jakichś podtekstach. Bo jakby nie było, nawet jeśli Tarcza Wspólnoty jest traktowana często jako mecz towarzyski, to w momencie gdy gra tam Liverpool z United, City z United, Arsenal z Chelsea, Tottenham z Chelsea... itd. to zawsze jakieś dodatkowe emocje są! Ale to tylko nic nieznacząca (moja) opinia.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 21:05 #29
PanTadeusz
PanTadeusz pisze:
Ogólnie pomysł dobry, ale z jakiej racji ilość głosów kibiców miałaby o tym decydować? Ta mania demokratycznej głupoty mnie przeraża, przecież wiadomo, że więcej osób się nie zna na piłce niż zna, ale mimo to będą głosować i w praktyce w tej południowej drużynie 95% będzie z Londynu nawet gdyby nie zasłużyli ze względu na wielkość miasta. Jeżeli już jakieś głosy to niech głosują trenerzy i piłkarze, którzy jakieś pojęcie mają.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 20:15 #28
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
Podpisuje się.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 22:42 #27
wladek22
wladek22 pisze:
Świetny pomysł Manchester City vs Południe.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 19:07 #26
Pomarancz
Pomarancz pisze:
Z jednej strony pomysł genialny bo i zawodnicy by pewnie z miłą chęcią zagrali w takim meczu w końcu kto by nie chciał być wybrany do takiej drużyny, z drugiej jednak strony wielka szkoda niszczyć tradycją jaką jest Tarcza Wspólnoty. Wiadomo FA będzie miało do wyboru sentyment lub kasę to oczywistym jest że wezmą drugą opcje. All-stars game byłby rozgrywany w dzień w którym grało się o Tarczę co pozwoliło by większości zawodników wyleczyć urazy które jak wiemy występują w Premier League w dużych ilościach wystarczy spojrzeć na Manchester który chyba przoduje w tym koszmarnym rankingu i przystąpić na świeżo do tego meczu.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 18:13 #25
swistek
swistek pisze:
Wyczuwam troszkę powiązanie ze świeżo rozpoczętym sezonem NBA :) choć mogę się mylić.


Dobry pomysł z Meczem Gwiazd;
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:33 #24
Olo
Olo pisze:
Podpisuję się pod kolegami, pomysł bardzo dobry :)

A mam jeszcze pytanie o samą TW - co się dzieje, gdy puchar i Ligę wygra ten sam zespół?
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:19 #23
Biafra pisze:
Biafra
Wtedy jest to mecz pomiędzy mistrzem (i zdobywcą pucharu) a wicemistrzem.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:25 #22
Szefo26 pisze:
Szefo26
Wtedy mecz jest z drużyną, która zajęła 2 miejsce w PL.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:32 #21
MUniek1878
MUniek1878 pisze:
Anglicy chcieliby zostawić Tarczę Wspólnoty. Taki mecz gwiazd, o którym piszesz mógłby być rozgrywany tuż po końcówce ligi. FA dużo by zarobiła(oczywiście nie dla siebie) dzięki tym dwóm meczą.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:04 #20
Lukixp pisze:
Lukixp
meczą.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 17:53 #19
ManUtdFun
ManUtdFun pisze:
Bardzo ciekawy artykuł, na prawde daje wiele do myślenia. Po chwili zastanowienia uważam, że jest to super pomysł, który ma jednak małe minusy. Szkoda zrezygnować z Tarczy Wspólnoty, która grana jest od wspomnianego 1908 roku. Do tego gwiazdy, które miałyby tam zagrać, za udany poprzedni sezon mogą zmienić klub, ligę i już sobie nie pograją... z drugiej strony jest wielu utalentowanych zawoidników w Anglii, więc ten "minus" można jesnak zaakceptować. Do tego wybór tych grających zawodników mógłby nieco podzielić kibiców. Jedni powiedzieą, że lepiej zagrał Rooney, a inni, że Aguero. Zagra Aguero i znaczna część kibiców będzie zła, rozwścieczona itd. Dodałbym jeszcze, że większość kibiców głosowałaby na zawodników ze swojej ulubionej drużyny. I teraz jakie ma szanse taki bramkarz Vorm ze Swensea, kiedy ma za rywali Cecha czy Harta, nawet jeśli to on byłnajlepszy? On nie wygra, bo Swensea ma za mało kibiców w porównaniu z City czy Cheslea, a kto inny by na niego głosował? Znajdą sie i tacy, ale bardziej sprawiedliwe by było, gdyby skłądy wybierali pikarze, dziennikarze, trenerzy itd.
A poza tym to pomysł uważam za bardzo dobry. Pieniądze byłyby dużo większe, bo fajnie byłoby obejrzeć w jednym zespole Gerrarda, Rooneya i np. Silve :) kibice chcieliby zobaczyć coś nowego i jak wspomniano wyżej: szanse na pokazanie mieliby mniej znani zaowdnicy np z QPR, Norwich WBA itd. Bo małe szanse, aby te kluby wygrały Lige cze FA Cup. Ciekawe, czy powstanie coś takiego... :)
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 15:52 #18
Biafra pisze:
Biafra
Wystarczy spojrzeć na NBA, gdzie nawet te teoretycznie słabsze drużyny mają swoich przedstawicieli w All-Star Game, bo co ciekawe, kibice doceniają tych, którzy się wyróżniają. Przy takich wydarzeniach nie ma podziału na kluby, ale na Północ - Południe. To z pewnością wprowadziłoby dodatkowy smaczek dla tego meczu. Przecież każdy kibic z danego regionu, widząc, że gracz znienawidzonej drużyny jest po prostu lepszy na danej pozycji od jego ulubieńca i może bardziej pomóc w wygraniu Meczu Gwiazd, to na pewno by na niego zagłosował.

Np. jeśli robilibyśmy coś takiego w tym sezonie, to nie zagłosowałbym na de Geę, lecz na bramkarzy Newcastle United i Swansea City, bo są obecnie najlepsi w lidze.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:17 #17
Olo pisze:
Olo
Akurat na de Geę mało kto by głosował, coś tak czuję... ;)
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:22 #16
Tristan pisze:
Tristan
Tak właśnie jak wcześniej napisałem, dobór zawodników tak jak wyglądają listy najlepiej punktujących w fantasy premier league. Biafara tak jak piszesz aktualnie bramkarz Swansea jest w tym rankingu najlepszy, tak samo jak można w innych formacjach znaleźć zawodników słabszych klubów, którzy tak naprawdę zbierają bardzo dobre noty i staty za swoje występy :)
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 16:22 #15
ZuczekUnited pisze:
ZuczekUnited
A Wojtek ;P ? Nie no na ten moment mysle ze Krul by zaslugiwal.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 22:47 #14
XxNaniXx
XxNaniXx pisze:
Według mnie, powinno w ogóle zmienić charakter meczu o Tarczę Wspólnoty. Choćby zmieniona nazwa na Superpuchar Anglii-wtedy zyskałaby więcej sympatyków przed telewizorami i na stadionie. Nie wiem jak to wygląda w Hiszpanii - czy Barcelona dostała kasę za wygraną?

Jeżeli miałby pozostać klimat dobroczynny i charytatywny, to wolałbym mecz gwiazd gdzieś tak tydzień po zakończeniu sezonu niż tarczę mającą gorszą opinie niż Puchar Ligii Angielskiej :)
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 15:35 #13
ZuczekUnited
ZuczekUnited pisze:
Swietny pomysl nie ma zadnych minusow, kazdy chcialby taki meczyk zobaczyc, dochod wiekszy.

Nie wiem jak to jest z ta tradycja tam, ale ja bym wybral wariant wstawienia to w miejsce tarczy wspolnoty, a z tarczy zrezygnowac.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 15:03 #12
spalacz
spalacz pisze:
Usunięcie TW nie przejdzie ze względu na tradycję, ale mecz gwiazd jest dobrym pomysłem. Czemu nie zorganizować All-Star Weekend, gdzie jednego dnia rozegrany zostanie mecz o Tarczę i np. eliminacje różnych konkursów dla zawodników, a drugiego dnia Mecz Gwiazd i w przerwie finały konkursów. Oprawa a'la NBA - na stadionie muzyka, kibice się bawią, wokoło murawy tańczą maskotki wszystkich drużyn PL. W tej chwili, kiedy kluby nie traktują spotkania o Tarcze poważnie, FA chodzi przede wszystkim o kase, a ta byłaby nieporównywalnie większa z takiego weekendu gwiazd niż ze zwykłego meczu o TW.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 12:01 #11
maggiaccio
maggiaccio pisze:
Mecz Gwiazd Premier League to bardzo ciekawy pomysł, niestety nie przeszedłby w środku sezonu. Terminarz BPL jest bardzo napięty (Tarcza Dobroczynności, Liga Angielska, Puchar Ligi Angielskiej, Puchar Anglii, Liga Mistrzów, Liga Europejska, no i tak zwany Boxing Day, w którym jest kilka meczy w ciągu 2 tygodni). Może jakby w sezonie odbyła się dwutygodniowa przerwa to można by było wtedy wcisnąć taki mecz, niestety patrząc na terminarz Premiership jest to po prostu nie do zrealizowania. Zawsze można by było taki meczyk zorganizować na zakończenie danego sezonu np. jakiś tydzień po finale Ligi Mistrzów. Mecz Gwiazd to takie podsumowanie danego sezonu w Lidze.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 11:05 #10
Biafra pisze:
Biafra
Terminarz - jeśli usunąć Tarczę Wspólnoty, to pojawia się miejsce dla Meczu Gwiazd, wtedy występowaliby w nim najlepsi (zdaniem kibiców) zawodnicy poprzedniego sezonu. Nie trzeba wprowadzać żadnej przerwy, nic z tych rzeczy. Po prostu zamienić wydarzenia ; )

PS: A Boxing Day to po prostu drugi dzień świąt Bożego Narodzenia, a nie okres kiedy rozgrywane jest kilka spotkań w ciągu 2 tygodni. To tzw. maraton świąteczno-noworoczny.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 14:17 #9
ghiio
ghiio pisze:
w Anglii to nie przejdzie, wystarczy sobie przypomnieć jak Alex wypowiadał się na temat meczów towarzyskich reprezentacji. Powiedział że to strata czasu, tym bardziej stratą czasu będzie dla niego all stars game, zwłaszcza jak go wybiorą na trenera północy ;]

Nie wiem jakie jest zdanie innych trenerów ale SAF nie będzie zachwycony więc mogą być problemy żeby zobaczyć naszych piłkarzy na tym meczu. ;]
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 11:02 #8
Kris91
Kris91 pisze:
No ciężko byłoby wbić taki mecz w połowie terminarza. Znowu taki Mancini czy ktoś tam miałby pretensje że mało odpoczynku itp. itd. A przecież nie chodzi o to żeby jeden czy drugi nie puszczali zawodników bo coś im nie pasuje. Z kolei zgadzam się że Tarcza ma już długą tradycję i dlatego (osobiście dla mnie) szkoda byłoby ją usuwać. A może na końcu sezonu?? Chociaż tam znowu finał Ligi Mistrzów...
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 10:53 #7
Tristan
Tristan pisze:
To jest ciekawy pomysł i gdyby dochód z takiego meczu szedł na jakiś cel charytatywny, mogło by to się spotkać z dużym poparciem społecznym zamiast wypłacać po 5tys funtów każdej drużynie... Jak dla mnie oficjalna gra Premier League - Fantasy, w którą gra ponad 2,5 mln ludzi na całym świecie była by super wyznacznikiem kto ma w takim meczu zagrać - najlepiej punktujący zawodnicy w fantasy i zobaczyć ich razem na boisku - CUDO xD
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 10:51 #6
Kris91 pisze:
Kris91
Ooo właśnie, dobry pomysł :D popieram
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 10:54 #5
Yaur
Yaur pisze:
Jestem w szoku, nowy artykuł... Trochę musieliśmy czekać. Mecz Gwiazd to dobry pomysł, ale uważam, że tradycja meczu o Tarczę Wspólnoty też jest warta zachowania. Dlatego drużyny All-Star mogłyby rozegrać swój mecz w środku sezonu, pieniędzy i zainteresowania byłoby więcej. Zastępowanie meczem gwiazd spotkania o tarczę byłoby bezcelowe, bo wybierano by zawodników wedle ich dyspozycji sprzed kilku miesięcy.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 08:36 #4
Bartoosh21 pisze:
Bartoosh21
prawda.. myślę że można by troszkę inaczej ułożyć terminarz żeby np zaraz po nowym roku grały gwiazdy roku poprzedniego...
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 09:04 #3
Biafra pisze:
Biafra
Niestety brak czasu nie sprzyja pisaniu newsów i artykułów, więc z czegoś chwilowo trzeba było zrezygnować. Możliwe, że teraz coś się ruszy, ale nic nie obiecuję.

Jeśli chodzi o Mecz Gwiazd zamiast tarczy, to rozegranie go na początku sezonu, a właściwie jeszcze przed, byłoby dla piłkarzy nagrodą za dobra poprzednią kampanię. Zawsze jakieś wyjście.
» Poniedziałek, 02 stycznia 2012, 14:38 #2
Malina05 pisze:
Malina05
tez bym chcial w srodku sezonu ale nie oszukujmy sie.. Anglia to nie Hiszpania i jest zbyt napiety terminarz by mogl sie taki mecz odbyc na polmetku ;/
» Niedziela, 08 stycznia 2012, 00:16 #1

Możliwość komentowania tego wpisu jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności, za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety, osoby będą banowane bez możliwości odwołania.
MECZE
TABELA PREMIER LEAGUE
1. Manchester City Manchester City 38 89 +64
2. Manchester Utd Manchester Utd 38 89 +56
3. Arsenal Londyn Arsenal Londyn 38 70 +25
4. Tottenham Tottenham 38 69 +25
5. Newcastle Utd Newcastle Utd 38 65 +5
» Pokaż pełną tabelę «
POLECAMY ARTYKUŁY
STATYSTYKI - BRAMKI
Zawodnik PL LM LE FA CC SUMA
1. Wayne Rooney 27 2 3 2 0 34
2. Javier Hernandez 10 0 2 0 0 12
3. Danny Welbeck 9 2 0 1 0 12
4. Dymitar Berbatow 7 1 0 0 1 9
5. Nani 8 0 0 0 0 8
KONTUZJE
Chris Smalling
Zawodnik: Chris Smalling
Kontuzja: uraz pachwiny
Kiedy: 06.05.2012
Powrót: przyszły sezon
Danny Welbeck
Zawodnik: Danny Welbeck
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 30.04.2012
Powrót: koniec maja
Paul Pogba
Zawodnik: Paul Pogba
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 16.04.2012
Powrót: przyszły sezon
Federico Macheda
Zawodnik: Federico Macheda
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 24.03.2012
Powrót: przyszły sezon
Anderson
Zawodnik: Anderson
Kontuzja: Uraz mięśni nóg
Kiedy: 08.03.2012
Powrót: przyszły sezon
Darren Fletcher
Zawodnik: Darren Fletcher
Kontuzja: Problemy zdrowotne
Kiedy: 13.12.2011
Powrót: przyszły sezon
Nemanja Vidić
Zawodnik: Nemanja Vidić
Kontuzja: Zerwane więzadło
Kiedy: 07.12.2011
Powrót: przyszły sezon
RELACJE SMS
Informacje z meczów na Twoją komórkę!
FACEBOOK
REKLAMA
Sklep piłkarski Nike Manchester United
SONDA
Wzmocnienia w której formacji przydałyby się Manchesterowi United najbardziej?

POLECAMY