Notka ze Stretford End

Wylewam frustracje...

Napisany przez bar | Data 09 kwietnia 2011, 21:21
Tagi: Chelsea, Manchester City, Real Madryt, Wayne Rooney
Wylewam frustracje... Futbol zaczyna mnie irytować. I nie mówię tutaj o tej nędznej imitacji piłki kopanej jaką jest polska Ekstraklasa, coś zaczyna się psuć już na szczycie. Jest kilka spraw które mnie nurtują i wiercą mi dziurę w brzuchu. Będę pisał o rzeczach, które omawiane były już nie raz, będę doszukiwał się teorii spisku, będę atakował zabójców uczciwej rywalizacji, krezusów finansowych i sprzedajnych piłkarzy. Piłka nożna to sport w którym zaczyna być coraz mniej sportu.

Ja rozumiem, że Manchester United jest najbardziej znienawidzoną ekipą na Wyspach Brytyjskich. Dociera do mnie, że tych wszystkich hejterów ogarnia zazdrość, przez dominację, popularność, tradycję i wielkość Czerwonych Diabłów. Ale czy w to wszystko musiała się jeszcze władować z butami Angielska Federacja Piłkarska? Końcówka sezonu, walczymy o punkty ze wszystkim co się rusza, Arsenal depcze nam po piętach… Zawieszenia: Sir Alex Ferguson – 5 spotkań, Wayne Rooney – 2 spotkania. Tak jak zawieszenie bossa mogę jeszcze zrozumieć, bo jego wyrzuty w stronę sędziów są na porządku dziennym, to wykluczenie Wazzy jest dla mnie nieporozumieniem. Primo, Roo był w momencie przełamania, zaczął wracać zawodnik z poprzedniego sezonu, ta kara wybija go z rytmu. Secundo, wiem, że nie należy przeklinać, ale do diabła to jest futbol! To są emocje, adrenalina, każdemu się może zdarzyć. Jak wiemy zdarzyło się nie tylko naszemu zawodnikowi. Na samym YouTube znajdę setki przykładów boiskowego przeklinania. Czy któryś z tych piłkarzy został ukarany? Nie pamiętam. Odebranie nam w takim momencie najlepszego zawodnika i trenera jest ciosem poniżej pasa.

Kombinatorzy


Zamiast czepiać się powyższych błahostek, UEFA powinna większą uwagę zwrócić na to co wyczyniają jedni z najlepszych trenerów świata. Wszyscy zapewne pamiętacie „Aferę Kartkową” rozpętaną przez Real Madryt a później przez FC Barcelonę. Trzeba o tym mówić jak najwięcej, bo nie tak reklamować powinny futbol dwa wspaniałe kluby. Zastanawiacie się pewnie dlaczego w ogóle do tego nawiązuję. Otóż, boli mnie niesprawiedliwość. Guardioli nie udowodniono jeszcze winy. Mam nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej. Drażni mnie jednak nieporównywalna do przewinienia kara dla Jose Mourinho i jego piłkarzy. Nasz boss za krytykę sędziego otrzymał karę trzech meczy + dwa które były w zawieszeniu. Manager Realu z kolei, za coś co w mojej opinii, było czymś niedopuszczalnym, otrzymał karę opuszczenia jednego meczu i to w dodatku wyrok został zawieszony! O karach finansowych wspominał nie będę, ponieważ jego portfel nawet tego nie odczuł.

Wielkie pieniądze

Ostatnią rzeczą, która prowadzi do upadku sportu który kocham, jest to co dzieje się na rynku transferowym. Atakował będę oczywiście trzy kluby, zapewne domyślacie się już jakie. Tak. Real Madryt, Chelsea Londyn oraz Manchester City. Wiem, że temat wertowany był już wiele razy, niemniej do rozmyślań skłonił mnie nie kto inny, jak Fernando Torres. Wydać ponad 50 milionów na gościa, który gra tyle co nic, jest ewenementem na skalę światową. UEFA powinna zabronić tego typu transferów. Użyję mocniejszego słowa: MUSI zostać wprowadzony limit wydawanych pieniędzy na piłkarzy, utworzony na podstawie obrotów finansowych poszczególnego klubu. Naprawdę, robienie sobie jaj z piłki nie jest dla mnie zabawne. Tutaj pił będę do gorszej strony Manchesteru. Nie może być tak, że jakiś szejk zażyczy sobie stworzenia klubowej potęgi, i podporządkowuje sobie futbolowy świat, podczas gdy władze FIFA udają, iż nie widzą co się dzieje. Innym przykładem fiaska takiej polityki jest klub ze stolicy Hiszpanii. Pomimo gwiazd na każdej pozycji nie potrafią czegokolwiek osiągnąć. Ronaldo poszedł do Realu po więcej sukcesów, na razie musi odczuwać zawód i niedosyt. I nurtuje mnie teraz pytanie: Po co te transfery? Żadnemu z wyżej wymienionych klubów nic one nie dały. Cieszy mnie, że w futbolu jest jeszcze jakaś sprawiedliwość.

Duma

Jestem dumny z bycia kibicem Manchesteru United. Pochwalam naszą politykę transferową, nie chciałbym nic zmieniać. Inny powinni się od nas uczyć jak kupować piłkarzy. Nie przeczę, wydaliśmy wielkie pieniądze na Rooneya, czy Berbatowa, ale i tak nie umywamy się do tego co wyczyniają inni. Daje mi wielką satysfakcję to, że boss znikąd wytrzasnął Chicharito. Jest to chłopak, który w swoim debiutanckim sezonie strzelił więcej bramek, niż warty krocie więcej El Nino. Do tego mamy w swoim składzie niezwykłych braci Da Silva, czy ciągle rozwijającego się Naniego. Raduje me serce to, że jako jeden z niewielu klubów szanujemy swoich piłkarzy i ci piłkarze szanują nasz klub. Popatrzmy na nasze legendy, na Giggsa, Scholesa, czy Nevillea. Wyobrażacie sobie w dzisiejszym zepsutym futbolu coś podobnego? Teraz to coś niezwykłego, rzekłbym nawet nienormalnego. Nie mam nadziei na poprawę, ale jestem dumny, że w Manchesterze United zachowywane są jeszcze jakieś wartości, dzięki którym piłka nożna jest tak niezwykłym sportem.

Odpowiedzi (67)


Filipdm
Filipdm pisze:
tak to juz jest - jak jestes na szczycie to zawsze znajdzie sie ktos kto bĂŠdzie chcial ciĂŠ z niego zrzucic w mediach i wogole. MU ma okazje w tym sezonie siĂŠgnac szczytu po raz kolejny i od lat wiesza sie na nich psy. to jeden z wielu przykladow na Wyspach, gdy ich rodzima druzyna, artysta itd jest bardziej doceniany poza granicami kraju. Wazza osiagnĂĄl szczyt swojej kariery w zeszlym sezonie. byl nie do przejscia dla obronców.
media glównie jego obarczyly odpowiedzialnoscia za nieudany mundial, wczesniej wywierajĂĄc presjĂŠ na nim. oczywiscie reprezentacja Anglii zostala skrytykowana przez prasĂŠ, ale to Rooney byl tym zlym. oliwy do ognia dolaly doniesienia brukowców z jego imprez i skandal z prostytutkami. niewazne, ze reszta zawodników byla niezdolna do gry i poruszala siĂŠ 2 razy wolniej na boiskach RPA.
niewazne, ze w innych meczach sedziowie popelniaja bledy. oczy wszystkich tych pseudofachowców zwrócone sĂĄ na mecze MU i pomylki sĂŠdziowskie w ich meczach. kiedy MU zdobedzie mistrzostwo Anglii to oczywiscie dziĂŠki sĂŠdziom. kiedy jutro awansuje do finalu FA Cup to te dziĂŠki nim...
» Piątek, 15 kwietnia 2011, 10:55 #67
chomik8888
chomik8888 pisze:
Bardzo fajny artykuł miło sie czyta .
» Czwartek, 14 kwietnia 2011, 10:01 #66
Pacior
Pacior pisze:
A mi się wydaję, że jest tutaj przysłowiowe szukanie dziury w całym lub całego w dziurze czy jakoś tak.
Po pierwsze Ekstraklasa to nie jest jakaś nędzna imitacja, to jest po prostu liga o niższym poziomie od innych, no i wiadomo że ktoś zapatrzony w piłkę angielską będzie widział dużo błędów, niedociągnięć itp. Ale po co od razu imitacja. Jak widać Nasza liga jest bardzo wyrównana, co będzie podciągać poziom gry w niej, brakowało by tylko ograniczyć ilość w niej drużyn, bo wtedy nie byłoby totalnych outsiderów, których na początku rozpoczęcia ligi można typować do spadku. Nie jest u nas tak źle jak to malują.
Kolejna sprawa "Afery kartkowe". Ja nie widzę w tym nic odrzucającego. Jest to bardzo mądre wykorzystanie przepisów i nie uważam, że należy za to karać.
Teraz kolej na nasze zawieszenia. Tutaj jak bar zauważył SAF'a zawieszenie można zrozumieć. A co do Rooneya to tak już jest, że w naszym społeczeństwie, które niestety dąży do zniewieścienia, takie zachowania będą coraz częściej piętnowane. Wiem, że nie on pierwszy i nie ostatni zrobił to co zrobił, ale jestem niemal pewien, że każdy inny zawodnik w Anglii, o tak dużym rozgłosie medialnym jak nasz Roo, też zostałby ukarany za ten czyn.
A teraz nasz "ukochany" temat kasy wydawanej na transfery. Jest to normalne że wszystko drożeje. A wśród piłkarzy jest to nadzwyczaj szybkie, ze względu na zyski drużyny kupującej. I nie chodzi mi tu o tylko sportowy zysk. Przyjście nowego piłkarza o znanej marce, dodaję też kopa medialnego, co wiąże się z przypływem nowej gotówki pochodzącej od sponsorów i sprzedaży gadżetów odnoszących się do tego zawodnika. Ludzie odpowiedzialni za transfery, w większości przypadków, nie będą ściągać zawodnika, który w jakiś sposób się nie zwróci, oni nie są głupi. Nie popieram tego co się dzieję ale było to do przewidzenia i jest zdecydowanie naturalne, bo jeżeli jest popyt na piłkarza, to sprzedający zrobi wszystko aby sprzedać go jak najdrożej.
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 23:17 #65
Gruby0014
Gruby0014 pisze:
O tych transferach najbardziej mnie urzeklo
Moznaby do nich jeszcze z cala pewnoscia dorzucic Chrisa Smallinga ktory jest dla mnie hitem w tej edycji LM, a tez szczerze watpie ze MU na niego duzo wydalo
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 09:50 #64
manutdfan pisze:
manutdfan
10 mln za osobę, która jeszcze dobrze się nie zadomowiła w pierwszy składzie fulham to dużo!!
A nie pamiętacie takiego pana jak Veron?? no i hit bebe też nie jesteśmy bez winy w psuciu rynku
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 13:29 #63
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Bebe to się jeszcze okaże co z Niego będzie, na razie Mu nie idzie, ale chciałbym przypomnieć jakim drewnem był Fletcher 5 lat temu ;) I nie nazywaj tego psuciem rynku... każdy transfer to ryzyko - na Ronaldo zarobiliśmy 80 mln euro a na Bebe możemy stracić 10 jak nic z Niego nie wyjdzie, ale ryzyko jest wliczone w kupno każdego piłkarza więc nie nazywaj ryzykowania psuciem rynku ;)
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 15:54 #62
RedDragon pisze:
RedDragon
Pan Tadeusz
Bebe kosztował 4,8 mln
» Środa, 13 kwietnia 2011, 15:17 #61
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Faktycznie - mój błąd, ale liczby akurat są tu najmniej ważne ;)
» Środa, 13 kwietnia 2011, 15:39 #60
PaToManU pisze:
PaToManU
No po pierwsze co jest już wspomniane Bebe kosztował 4.8 mln ,ale Ronaldo to kosztował 80 mln funtów nie euro ! Euro to on kosztował 94 mln .
manutdfan chodzi ci o Smallinga ? 10 mln funtów to dużo ? a to bardzo dobry i rozwijający sie piłkarz ! Rio nie będzie grał wiecznie ! ma już 33 lata ,pogra jeszcze 2- 3 lata ! A to że mamy już tak dobrego obrońce ,który za 3 lata będzie jeszcze lepszy jest faktem do dumy !
» Środa, 13 kwietnia 2011, 19:15 #59
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Napisałem, że zarobiliśmy na Ronaldo 80 mln euro bo za darmo Go nie dostaliśmy, ale powtarzam raz jeszcze - NIE O LICZBY MI CHODZI tylko o coś innego.
» Środa, 13 kwietnia 2011, 22:40 #58
manutdfan pisze:
manutdfan
Dlatego nie rozumie czepiania się Chelsea! Smalling będzie super obrońcom jestem tego pewien ale kosztował sporo a Torres raptem 5 razy tyle a jego kryzys nie będzie trwał wiecznie bo to świetny napastnik o renomie światowej!! Pewnie tacy się z najdą ale szczerze ilu z was słyszało o Smallingu?? Po prostu ceny poszły w górę skoro Palermo krzyczy 70 za Pastore to uważam, że Chelsea kupiło Torresa w promocji!!
» Piątek, 15 kwietnia 2011, 09:11 #57
Wielbicielka
Wielbicielka pisze:
Nooo w końcu Ktoś normalnie piszący. Świetny tekst. Miło, ze można tu jeszcze poczytać teksty normalnych kibiców którzy nie obrażają innych klubów w co drugim zdaniu.
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:56 #56
Wielik17
Wielik17 pisze:
Ogar!:P podoba mi się artykuł i mnie także frustruje taka sytuacja , jednak jeżeli jestem fanem Manchesteru United to jestem spokojny o jakiekolwiek transfery , SAF jest w tej kwestii chyba najbardziej rozgarniętym trenerem no na pewno jeszcze Wenger .Ogólnie Wielkie zespoły takie jak wyżej podałeś nakupują sobie tych "super" piłkarzy ale czy oni znacznie poprawiają i jakość gry ?raczej nie .Także można co najwyżej śmiać się z tego jak wyrzucają kasę w błoto.Ja popieram w 100% politykę transferową Manchesteru United i dumny jestem także z bycia fanem tego zespołu i najlepiej tu się odwołać do któregoś artykułu , to było coś w stylu "Manchester United wielki klub przeciętnych piłkarzy ?" , pewnie przekręciłem ale tam jest ładnie napisane o tym jak się dzieje że Manchester jest taki wielki ;) .GLORY!
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 00:01 #55
makar008
makar008 pisze:
Zgadzam sie w 100%. widze ze nie tylko ja zauwazylem to o czym pisales
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 22:26 #54
Bovver
Bovver pisze:
zgadzam sie z każdym twoim słowem
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 21:19 #53
Michal88
Michal88 pisze:
bardzo fajnie napisane zgadzam sie na sto procen z kazdy zdaniem!brawo
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 14:04 #52
Yaankes
Yaankes pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 11.04.2011 11:24

Sprawa Rooneya, jest śmieszna i o tym wiemy. Gdzie są duże pieniądze, tam jest adrenalina i wielkie emocje, a co za tym idzie. Dużo przekleństw. Patrząc na mecze, co chwila można dostrzec piłkarza, który po decyzji sędziego wyraźnie mówi "fuck off", więc cała ta afera została rozdmuchana.

Afera "kartkowa" - nie sądzę, by manipulacja kartkami była powodem do zawieszania na mecze. Ferguson zawsze miał ostry język, a to że rzadko dostaje kary jest bardziej przyczyną tego, że Federacja musiałaby go zawiszać co miesiąc, więc wolą udawać, że nie słyszą, a później dać mu jedna większą karę. Wracając zaś, do kartek w meczach Realu i Barcelony. Kartki były, za opóźnanie gry, Murinho nie powiedział "skasuj go, bylebyś dostał kartkę". To element taktyki i Murinho to wykorzystał, w moim odczuciu to nie psuje piłki nożnej. Jeżeli te kartki tak wg Ciebie psują piłkę nożną, to co powiesz o przedłużaniu gry? Ile razy bramkarz Manchesteru dostał żółtą kartkę za przedłużanie. Wiele. To też jest wg Ciebie czynnikiem psującym ten sport? Bo moc tych dwóch "taktyk" jest taka sama. Obie mają podobne cele, jeden ma skrócić czas szansy za zdobycie gola, a drugi ma dać szansę gry tym najlepszym piłkarzom.

Transfery. Pieniądze wydawane na piłkarzy rzeczywiście są śmieszne. Widząc cenę za Pastore, czyli 35 mln, za piłkarza który jeszcze niczym nie zasłynął to naprawdę robi się smutno. UEFA coś chce z tym zrobić i najwyższy czas na to wpłynąć, wprowadzić limit transferowy dla każdego z klubów nie wiem, do 50 mln i tyle.

"Ronaldo poszedł do Realu po więcej sukcesów" - to zdanie mnie rozbawiło. Ronaldo odszedł do Realu, bo gra dla tamtego klubu była jego marzeniem i tyle. Według Ciebie transfery dla takich klubów jak Manchester City i Real nic nie dały? Ty chyba spadłeś z konia, kolego. Ale to kolejny raz pokaz twojej niewiedzy o futbolu. City jeszcze 2-3 lata temu walczyło ledwo o miejsca 6-10, teraz walczą o pierwszą czwórkę. Za 2 lata mnienam, że klub ten będzie walczył o mistrzostwo, bo jedyne czego brakuje obecnemu składowi City, to zgranie. Real, także został "zbudowany" na nowo i już jest efekt. Są bliżej Barcelony, wreszcie przebrnęli 1/8 finału CL i do tego mają już praktycznie pewny awans do półfinału. To duża zmiana, tym bardziej w dzisiejszym futbolu, gdzie poziom jest bardzo wyrównany. Co do Chelsea, no cóż The Blues, nigdy nie był klubem stworzonym do sukcesów, przez całą swoją historię praktycznie nic nie zdobyli. Raptem 4 tytuły mistrza Anglii. Milionowe transfery, trenerzy łakomi na pieniądze [prócz Murinho] i brak pomysłu na prowadzenie tego klubu. Tu nawet najlepsza 11 na świecie nic nie da, bo to nadal będzie klub pod nazwą Chelsea.

Ja także jestem dumnym kibicem Manchesteru i nie rozumiem twojego artykułu, z resztą większości z nich nie rozumiem. W tym artykule, żalisz się, płaczesz? Bo nie bardzo wiem, jaki był cel tego artykułu. Manchester i tak jest na szczycie, wszystkie mankamenty dzisiejszej piłki nie mają znaczenia dla tego klubu, więc o co ten cały szum. To co tu poruszyłeś, poruszają media, specjaliści i wielu innych ludzi. Po co jeszcze tutaj, na naszej stronie, naszego genialnego klubu piszesz te śmieci. Piłka Nożna to jeden z najpiękniejszych sportów na świecie i póki piłkarze grają i walczą na 110% puty możemy być spokojni. Jeżeli piłkarze zaczną robić jakieś głupie i dziwne rzeczy to okej, ale ja w ich zachowaniu nie widzę niczego złego. To, że czasami specjalnie dostanie żółtą kartkę, a co tam niech ją ma i tak Manchester United ustawi jego klub do pionu.

Pozdro.
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 11:24 #51
bar pisze:
bar
pytasz po co ten szum? - ponieważ taki miałem kaprys, bo to są rzeczy które uznaję za ważne i jestem przekonany, że trzeba o nich pisać.

po raz kolejny napisałeś przydługi komentarz, niewiele krótszy od mojego tekstu, zastanawia mnie co miał na celu? niczego nim nie udowodniłeś

a z tymi kartkami dla bramkarzy wykazałeś się swego rodzaju indolencją umysłową. znowu nie zgłębiłeś tematu. Owszem bramkarze, czy zawodnicy grają na czas. robią to po to aby wygrać mecz a nie dlatego, żeby dostać kartkę. taki był cel Valdesa, chciał dostać kartkę, aby wyczyścić konto i móc grać w ważniejszym spotkaniu...

wiem, że piłka nie jest sprawiedliwa, ale tak oczywiste łamanie zasad, nawet czystego smaku bycia fair nie może mieć miejsca. takie jest moje zdanie, masz inne? ok, Twój problem. Ja wychowywałem sie na futbolu w którym grali zawodnicy a nie najemnicy, gdzie większą wartość miała walka do końca o zwycięstwo i dawanie z siebie wszystkiego, niż kombinowanie na wszystkie sposoby. Wiem, że teraźniejszy futbol jest jaki jest, i raczej nic już się nie zmieni na lepsze. Nie podoba mi się to.

no i argument, że nie znam się na futbolu był bardzo dobry. takie teksty przyjacielu to w gimnazjum wymieniałem z kolegami. Ronaldo, owszem, odszedł do Realu z miłości do tego klubu i marzenia gry w nim, ale również dlatego, że chciał wygrać coś więcej. Myślałem, że pierwszy argument za jego odejściem był oczywisty, więc nie wspominałem o tym. Jak widać myliłem się, trzeba wszystko wyłożyć kawa na ławę.

I tak, City to będzie mogło sobie powalczyć o mistrzostwo, ale grając w lidze polskiej z Ciciborem Dolnym. To jest żałosna imitacja klubu piłkarskiego. Zbieranina wyrzutków i najemników światowego futbolu.

No tak widać efekt w Realu. przebrnięcia 1/8 LM - Szał. Na mistrzostwo w zasadzie nie mają szans, a na tym im najbardziej zależy, po to przyszedł Jose.

To tyle chciałem dodać, nie będę kontynuował dalej dyskusji, bo znając życie dalej uprzesz się przy swoim. Walka z wiatrakami mnie nie bawi.
» Wtorek, 12 kwietnia 2011, 09:03 #50
suuchy
suuchy pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 23:27

"Atakował będę oczywiście trzy kluby, zapewne domyślacie się już jakie. Tak. Real Madryt, Chelsea Londyn oraz Manchester City. "


nigdy nie komentuje zadnych postow, nwesów itp.
za kazdym razem rozmawiam w komentarzach z innymi ludzmi (dziecko neo)

Ale u ciebie w twoim poście zauważyłem coś co tak do końca nie jest zgodne z moimi odczuciami, Real Madryt zawsze wydawał spektakularne pieniądze na zawodników (odkąd pamiętam [ bo chelsea i city nie]) wiec tego klubu w to nie mieszaj. To jest Real i oni tam po prostu to robią, bo to Real. W Realu mają być drodzy tylko to się liczy.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 23:26 #49
anuula91
anuula91 pisze:
czy moglby mi ktos tak na szybko wyjasnic o co chodzi z tymi aferami w sprawie Guardioli i Mourinho?
PS. bardzo dobry artykul, w 100% sie zgadzam :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 23:05 #48
AgEnT pisze:
AgEnT
Mourinho i Guardiola w swoich meczach kazali specjalnie piłkarzom zarobić kartki, poprzez opóźnianie gry itp. żeby w następnych meczach nie byli zagrożeni zawieszeniem ponieważ kartki im się zresetowały po otrzymaniu czerwonej, a więc w następnym meczu po dostaniu żółtej kartki nie groziło im zawieszenie.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 23:25 #47
anuula91 pisze:
anuula91
dzieki :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 23:39 #46
RioGrande
RioGrande pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 19:55

Romantyczny zryw Bara jest i moim cichym marzeniem, jednak nie wydaje mi się, żeby którekolwiek z rozwiązań przez niego proponowanych znalazło zastosowanie w strukturach światowego futbolu. Co do United- musisz drogi autorze przyznać się do relatywizmu moralnego, gdyż twierdzenie że Real wydaje na transfery 100 milionów rocznie, a my "tylko" 30-40 jest mocno naciągane. To i tak są astronomiczne kwoty. Zgadzam się jednak, że są one w niezdrowy sposób windowane przez kluby pokroju City, Chelsea, czy Realu. Cóż jednak możemy poradzić wobec petrodolarów tryskających z kranów i toalet w bajkowych rezydencjach arabskich szejków i rosyjskich oligarchów. Takie po prostu mamy czasy. Krezusom skończyły się pomysły na bezsensowne wydawanie pieniędzy i swoją czarną i lepką gotówką postanowili zainfekować czołowe ligi Europy zachodniej. Co więcej przykłady piłkarzy z poczuciem moralności wyznających etos pracy zawodowego piłkarza (jeśli w ogóle możemy o czymś takim mówić), jak Giggs, czy Scholes są w dzisiejszych realiach odosobnione. Nastała era najemników, którzy grają tam, gdzie im najwięcej płacą, i nie ma się czemu dziwić, świat, także ten futbolowy, kręci się wokół pieniądza. Jeśli idzie o regulacje dotyczące transferów, UEFA ma przecież dalekosiężne plany ograniczenia bajońskich sum wydawanych przez potęgi futbolu na Starym Kontynencie. Europejska centrala chce przecież wprowadzić wymóg, aby kluby w rozliczeniach finansowych po każdym sezonie wychodziły przynajmniej na zero. Choć nie jest to oręż skierowany bezpośrednio do walki z horrendalnymi kwotami transferowymi, to jednak reperkusje jego wykorzystania doprowadzą do tego, że kluby będą musiały zacisnąć pasa. Takie rozwiązanie zaszkodzi jednak takim klubom jak United (które od dłuższego czasu znajduje się pod kreską), a nie Abramowiczowi czy Ali ibn Niewiadomokomu. Sad but true.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 19:55 #45
bar pisze:
bar
Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 20:06

chodziło mi o wprowadzenie limitów utworzonych na podstawie obrotów klubów. Czyli nie zgodzę się z tym co napisałeś. Nic nie dałaby kasa Abramowicza czy szejków, jeśli klub nie tworzyłby sam pieniędzy. Nie uderzyło by to w United, które przez ostatnich parę lat jest najlepiej zarabiającym klubem(w tym roku chyba Real nas łyknął, ale mogę się mylić). Z tego co wiem UEFA robi już coś w tym kierunku, ale znając życie potrwa to jeszcze przez dłuższą chwilę.

pzdr

ps. sprawdziłem, jesteśmy aktualnie na 3 miejscu za Realem i Barcą, ale przez ostatnią dekadę byliśmy niezmiennie na szczycie... oto ranking: .(1) 1.(1)Real Madryt 438,6 mln euro
2.(2) FC Barcelona 398,1
3.(3) Manchester United 349,8
4.(4) Bayern Monachium 323,0
5.(5) Arsenal Londyn 274,1
6.(6) Chelsea Londyn 255,9
7.(10) AC Milan 235,8
8.(7) FC Liverpool 225,3
9.(9) Inter Mediolan 224,8
10.(8) Juventus Turyn 205,0
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 20:03 #44
RioGrande pisze:
RioGrande
Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 20:44

Już kumam. Właściwie twój pomysł pokrywa się zatem z tym zaproponowanym przez UEFA. Kluby od sezonu 2013/14 będą się spowiadać centrali ze swoich wydatków, które to nie będą mogły przekroczyć generowanych przez nie zysków. Jeśli jednak wierzyć statystykom, długi United sięgają setek milionów funtów, zatem regulacja UEFA może zmusić do oglądania dwa razy każdego funcika nie tylko bezmyślnie pompujących w kluby gotówkę oligarchów, lecz także kluby żyjące na kredyt. Wszystko zależy od źródła, któremu się zawierzy.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 20:43 #43
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Jeżeli dobrze zrozumiałem o czym mówicie(a jeżeli nie to przepraszam) to istnieje bardzo prosty sposób na obejście tego limit. Weźmy na przykład Chelsea - Abramowicz daje jakiemuś koledze, który ma jakąś firmę 100 mln a On podpisuje z CFC umowę jako sponsor i 90 mln idzie do Londynu jako pieniądze inaczej zarobione niż gdyby je dał Abramowicz ;) Tak więc taki limit jest słaby. Zresztą limity tylko wprowadzą to, ze będzie jeszcze więcej korupcji by jakiś limit zwiększyć lub zmniejszyć i UEFA będzie jeszcze bardziej zaglądała do kieszeni wszystkich klubów... Oni chcą wszystko kontrolować a Wy jeszcze to popieracie ;/
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 13:02 #42
Arturek15
Arturek15 pisze:
gdybym mógł postawić Ci piwo za ten artykuł, to z pewnością byś je ode mnie dostał :)
pozdro
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 19:54 #41
Klimaa
Klimaa pisze:
Bardzo dobry artykuł. A wprowadzenie pewnego górnego limitu na transfery powinno być jak najszybciej wskazane. Wysokie transfery zabijają rywalizację i psują rynek. Na szczęście (jak wspomniałeś) futbol mimo wszystko jest sprawiedliwy i najprawdopodobniej bogaci nie zdobędą w tym sezonie nic. FIFA nie powinna się bać, powinna uderzyć w stół i zmusić pod różnymi groźbami (wykluczeniami na kilka lat z europejskich pucharów) kluby do niewydawania chorych pieniędzy na piłkarzy.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 18:14 #40
Czmielu
Czmielu pisze:
Bardzo dobry artykuł ... Jeżeli mógł bym ci zasugerować jakiś pomysł na artykuł chciał bym abyś wybrał swoją 11-stkę Manchesteru United z Ostatnich 50 lat oraz 11-stkę całego globu z aktualnych zawodników , oraz z tych co już zawiesili buty na kołku :) , Jeszcze raz : ŚWIETNY ARTYKUŁ ! :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 17:38 #39
Domskyy
Domskyy pisze:
Świetny artykuł.
Ależ bym chciał żeby MU zdobyło te trzy korony. Zobaczyć miny tych którzy w to nie wierzyli i rzucali kłody pod nogi :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 16:08 #38
PanTadeusz
PanTadeusz pisze:
"UEFA powinna zabronić tego typu transferów." - Ja się pytam z jakiej racji ? Nie wystarczy już Wam tego, że FA czy UEFA się mieszają jak tylko można w sprawy klubów ? Oni mają decydować kto kogo może kupić ?!? Może jeszcze będą ceny ustalali ?!? Szanuje redakcje i lubie sobie te felietony poczytać, ale teraz to niezły klops wyszedł(wiem, ze to nie zdanie całej redakcji)... Jeżeli LFC kupuje jakiegoś Carolla za 35 mln tzn, że TYLE JEST WARTY dla nich... podstawowe zagadnienia gospodarki się kłaniają. Nikt nas nie zmusza do kupowania ludzi za 50 mln i innych klubów też więc to ich wybór. Panowie ekonomistą być nie trzeba by takie coś zrozumieć - Im więcej się będzie UEFA czy ine organizacje wtrącały tym dla piłki gorzej tak samo jak się państwo wtrąca w gospodarkę to dla gospodarki gorzej ponieważ wolny rynek SAM się reguluje i sam ustala ceny - jeżeli ktoś cos kupuje tzn, ze dla Niego to coś jest tyle warte.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 16:05 #37
Szakal pisze:
Szakal
Nie do końca się z Tobą zgodzę PanieTadeuszu :) To, że kupuje olej napędowy po 5,15 za litr to nie znaczy, że jest on dla mnie tyle warty. Po części muszę się zgodzić z autorem, że wydawanie takich kwot jest chore. Wiadomo, że zdarzają się na świecie jeszcze prawdziwi sportowcy (np. Ryan Giggs), którzy nie grają głównie dla pieniędzy, ale są oni w mniejszości. Dzisiaj zawodnik idzie tam gdzie zaproponują mu większe pieniądze, niekoniecznie tam gdzie chciałby iść i poświęciłby całe serce dla gry w ukochanym klubie. Moim zdaniem jakieś limity powinny istnieć. Jakby to miało wyglądać nie mam pojęcia. Myślę, że są mądrzy ludzie, którzy zorganizowaliby to w odpowiedni sposób, tak by $$$$ nie zabijały tego pięknego sportu.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 17:14 #36
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Ci "mądrzy ludzie" zorganizowali by to pewnie w ten sposób, ze to Oni ustalali by cenę ;) A do czego to może prowadzić to wystarczy pomyśleć, np. jeżeli jakaś komisja ustalała by cene zawodnika to za 5 mln euro łapówki powiedzieliby, że Rooney jest warty 20 mln euro. Wtedy klub, który Go kupi da 25 mln co jest sumą śmieszną ;) Panowie trzeba coś zrozumieć - CENE WYZNACZA WOLNY RYNEK ! I nie ma zmiłuj. Co do oleju napędowego to nikt Cię nie zmusza byś Go kupił - jest to konsekwencja luksusu w postaci auta a ten luksus wymaga kosztownej pielęgnacji tak więc decydując się na zakup auta bierzesz pod uwagę, że będziesz musiał kupować benzynę itp. Kupujesz auto = akceptujesz wartość tego auta(w wartość jest wliczone dbanie o auto).
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 12:51 #35
1993greg
1993greg pisze:
Bardzo dobry tekst!! A co do szacunku legend klubu to Manchester United to naprawdę jeden z niewielu klubów który o to dba. Daleko nie trzeba szukać np. Real i Raul to jest totalne nieporozumienie!!
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 15:38 #34
bober89 pisze:
bober89
Raul odszedł, bo chciał grać a wiedział, że nie będzie miał za dużo okazji w Realu
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 16:00 #33
karol90098
karol90098 pisze:
Kazdy zawodnik powinien byc z gory wyceniony a kluby nie powinny wydawac wiecej niz zarabiaja
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 15:06 #32
spOntan
spOntan pisze:
propsy za to co napisałeś. :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 15:05 #31
Szewc
Szewc pisze:
Jedna sprawa, po co wprowadzać limity transferowe dla klubów? To co napisałeś udowadnia jedynie, że pieniądze w futbolu nie grają, ale jeśli Abramowicz chce wydawać tyle kasy na zawodnika, który "gra tyle co nic" to niech sobie wydaje. Niech robi jak najwięcej takich transferów, aż z drużyny zostania zlepek pojedynczych piłkarzy, a on w końcu nie wytrzyma i oleje inwestowanie w coś co nawet nie daje mu satysfakcji. Prawdę mówiąc, ja ciesze się za każdym razem kiedy jakiś klub chce sobie "kupić" trofea, poprzez robienie serii "wielkich" transferów i za każdym razem musi obejść się smakiem. Oby tak dalej!
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:59 #30
bober89 pisze:
bober89
ale nie dostrzegasz innego problemu związanego z przykładowym Torresem.
ostatnio trener powiedział, że chce za Charliego Adama 30 mln funtów co jest ceną z jednej strony absurdalną bo za takie pieniądze kupiliśmy będącego w fantastycznej formie Berbatowa, ale z drugiej patrząc na transfer A. Carolla kwota ta jest absolutnie uzasadniona.
podsumowując to że kluby kupują za olbrzymie pieniądze zawodników sprawia, że wszyscy zaczynają żądać niebotycznych kwot za nawet przeciętnych piłkarzy.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 14:42 #29
Tristan
Tristan pisze:
Co do sprawy absurdalnego zawieszenia ROONEYA - futbol to nie jest gra dla małych dziewczynek!!
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:41 #28
Tomasson10
Tomasson10 pisze:
Bardzo dobry artykuł.. zgadzam się w 100% :)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:14 #27
tomash7
tomash7 pisze:
Stary za ten artykuł masz u mnie piwo :D
jedno mnie tylko nurtuje... wiem, że to całe zamieszanie z kartkami to sprawka Mourinho i Guardioli, ale... oni są trenerami i taka była ich taktyka. Nie pochwalam tego co zrobili i należy im się kara, ale było to cholernie sprytne i dobre zagranie taktyczne :)
Pozdro!
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 11:38 #26
martin86
martin86 pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 11:31

bardzo dobry artykuł przyjemnie się go czytało i sama prawda brawo
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 11:30 #25
LiberaPL
LiberaPL pisze:
bardzo dobry teks !
czekam na więcej :-)
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 11:15 #24
Namys
Namys pisze:
święta racja ale czy moglibyście mi wyjaśnic za co Saf otrzymał aż 5 meczy zawieszenia ?
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 10:44 #23
martin86 pisze:
martin86
SAF otrzymał otrzymał kare za krytykowanie sędziego M.Atkinsona 3 mecze i 2 mecze odwiesili z poprzedniego sezonu
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 11:33 #22
Anna280363
Anna280363 pisze:
miło się czyty niesamowity teks dzieki :P
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 10:36 #21
grass13
grass13 pisze:
Bravo za artykuł. Tylko gdyby przeczytało to troche więcej ludzi, niż tylko Ci co wchodzą na DevilPage.pl.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 10:19 #20
skL
skL pisze:
Jeśli jegomość będzie dalej pisał takie artykuły to chwała.

;]
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 10:19 #19
pajta
pajta pisze:
Jeśli mowa o tym co zrobił Mourinho i jego piłkarze to uważam to za jak najbardziej zgodne z duchem rywalizacji i chęci zwycięstwa w ramach przepisów. To że ktoś myśli nie powinno go dyskwalifikować!
A sam artykuł dosyć przeciętny i niepowalający na kolana.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 00:23 #18
PanTadeusz pisze:
PanTadeusz
Popieram Twoje zdanie ;) Jak widać niektórzy jeszcze potrafią samodzielnie myśleć bo jak czytam 95% komentarzy w stylu "masz racje na maxa", "lepiej nie mogłes napisać" itp to mi się zwracać chcę bo to akurat najsłabszy wpis z blogów na DevilPage jakie ostatnie sie pojawiły nie obrażając Bara oczywiście ponieważ Go bardzo szanuję ;]
» Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 22:33 #17
grobla95
grobla95 pisze:
geniusz... dobrze ,że poruszyłeś te problemy. Same trafne argumenty. Brawo !!
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 00:12 #16
badkins
badkins pisze:
limity transferowe? a z jakiej paki? ;)
piłka przynosi obecnie takie zyski, że zawodnicy zmieniają kluby za wielkie pieniądze, bo jeszcze większe pieniądze zarabia sam klub i może sobie na to pozwolić.
jestem za limitami, ale limity płacowe/transferowe względem obrotu klubu - nie może być tak, że City wydaje na transfery więcej, niż zarobi - podobnie z pensjami ;) to się wydaje dobrym pomysłem i jakieś pogłoski już były, że UEFA się tym zajmie.
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:44 #15
bar pisze:
bar
Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.04.2011 22:49

bad - myślałem właśnie o limitach względem obrotu klubu, choć jasno tego nie napisałem(dodałem już co trzeba). Przecież niemożliwym byłoby wprowadzenie limitu np 25 mln za piłkarza i ani grosza więcej;)
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:46 #14
mxonic pisze:
mxonic
bar, tak w nawiasie przypomne, że "Ci" użyte w ostatnim akapicie nie jest zwrotem grzecznościowym do jednostki, więc powinno być napisane z małej litery ;)

Według mnie mądre słowa zawiera ten post, jednak jak sam stwierdziłeś, nie widzę poprawy w perspektywie najbliższych lat. Pieniądz rządzi światem, od zawsze i na zawsze, dlatego nikt nie ograniczy wydawania pieniędzy (opodatkowanych, więc nawet kraj angielski nie ma nic przeciwko:).
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 23:29 #13
manutdfan92
manutdfan92 pisze:
W sumie na przestrzeni całego artykuły nie pojawiło się nic odkrywczego, ale ostatni akapit jest chyba wyrażeniem myśli wszystkich kibiców United. Te kilka linijek to esencja tych wartości za które kochamy MU. Warto było przeczytać. A ten "filmik" o Torresie rozbrajający:D
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:42 #12
czqu
czqu pisze:
Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.04.2011 22:19

Ja jestem zwolennikiem wysokich transferów, ale takich, jakiego dokonał Ferguson przy sprzedaży Ronaldo. Wybrał świetny moment i genialnych negocjatorów.

Tutaj miała być długa wypowiedź na temat popkultury, mediów, i zarabianiu. Ale w skrócie:

/Barcelona to maszynka do zarabiania

Think.
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:18 #11
DAMINOS
DAMINOS pisze:
bardzo ciekawy artykuł.
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:10 #10
ziomboy777
ziomboy777 pisze:
ależ kapitalny artykuł...trafiłes w sedno ze wszystkimi argumentami Bar!
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:05 #9
Bartaman
Bartaman pisze:
Świetnie napisane, ale mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz:
W dzisiejszym futbolu na próżno szukać bardzo dobrych piłkarzy oprócz Messiego i Ronaldo (nie wspomniałem o takich piłkarzah Rooney, Xavi itp. ale nie o to mi teraz chodzi). Kiedyś w MU, które nawet nie było najlepsze na świecie, miało: Ruud Van Nistelrooya, Ole Gunnara Solskjaera, Fabiena Bartheza, Ryana Giggsa (w wielkiej formie) i Davida Beckhama (tzn. ja tamtych czasów nie pamiętam bo mam 10 lat, ale znam się na rzeczy ;) ). Może nie są aż tak dobrzy jak dziś żelek i Messi, ale za to ilu ich było! A dziś - Barcelona - najlepszy klub świata, ma tylko Messiego. Mają też Iniestę i Xaviego, ale ich nie zaliczam, bo w ich grze nie widzę nic pięknego... futbol schodzi na psy :(
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 21:59 #8
ziomboy777 pisze:
ziomboy777
kolego... chcesz liste pieknie grajacych piłkarzy: Nani , Walcott , Bale , Neymar , Douglas Costa , Nasri.... tylko niektórzy! wiesz jaka jest tylko róznica miedzy ww. piłkarzami a Messim I cr9?... , ze nie sa oni tak sztucznie rozreklamowani !. Pozdro
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:08 #7
klikas pisze:
klikas
Bartman

Barthez niezly gracz? -pytanie retoryczne tylko bo nawet Tomek jest od niego lepszy,
Zeby nie Iniesta to by messi polowe swoich goli niewladowal :) tak jak teraz Krycha wali mniej bo niejest w MU...
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 09:56 #6
Brwka
Brwka pisze:
Zapominasz, że to my jak na razie zawołaliśmy najwyższą cenę za zawodnika :). Żaden grajek moim zdaniem nie jest wart 100mln euro. Co do guardioli i tamtych innych patałachów z Hiszpanii to sie nie wypowiadam bo nie ma co komentować. W Hiszpanii grają dwa kluby. Mentalność piłkarzy grający w Premier Divison mnie wkur*** więc poprostu nie oglądam. Wkurza tylko ilość symulowanych fauli i ogólnie takiego kiepskiego teatru.
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 21:58 #5
zborek07 pisze:
zborek07
To, ze liga hiszpanska jest latwiejsza od angielskiej to fakt.Rowniez mniej wymagajaca iwyczerpujaca. ,ale niektorzy piwnni nauczyc sie szacunku do przeciwnika,oraz docenienia jego klasy.Manchester United to polowa mojego zycia,ale nie wyobrazam sobie wyzywac Messiego czy Ronaldo od pataalchow,bo oni tworza z futbolu prawdziwa sztukeTo taki samdebilizm jakby p[owiedziec ze Giggs byl za slaby na gre w primiera division lub serie a dlatego spedzil kariere w man united .chcialbym bysmy wygrali z barca5-0,ale musimy widziec ich potencjal,oni graja inaczej niz kluby angielskie.Pozatym czy chcemy tego czy nie,ale musimy pamietac ze 2lata temu w rzymskim finale Barcelona absolutnie nas zdominowala.Moze nie az tak jak zrobila to z arsenalem,ale mysmy mieli wtedy ronaldo i teveza i prawie wszystkiich tych samych pilkarzy co teraz a poprostu my nic im nie moglismy zrobic.Skad wiecie ze barca nie wygralaby premeirship?nie mozemy tego z gory zakaldac.tego sie poprostu nie dowiemy
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 22:39 #4
barteqq08
barteqq08 pisze:
bar jesteś genialny/ szacun dla Ciebie za ten artykuł. Oczywiście zgadzam się z nim w 100 % ;] GG MU!
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 21:57 #3
cejotinho
cejotinho pisze:
Święta prawda, a co do Rooneya to jest chore. Dwa mecze zawieszenia, za przeklinanie? Na murawach premier league piłkarze łamią sobie nogi, rozkwaszają twarze, walczą czasem wręcz jakby to był football amerykański a nasz zawodnik dostaje kare za przeklinanie. To jest boisko piłkarskie a nie przedszkole, nie dajmy się zwariować.
» Sobota, 09 kwietnia 2011, 21:38 #2
bober89 pisze:
bober89
z Rooneyem różnica jest taka, że przeklinał do kamery, a nie tak o - nie zmienia to faktu, że kara jest absurdalna. A dzieci na pewno mniej się demoralizują zagraniami takimi jak Caraghera na Nanim, czy zwyczajowymi masakrami urządzanymi przez de Jonga niż przekleństwami Rooneya.
» Niedziela, 10 kwietnia 2011, 16:04 #1

Możliwość komentowania tego wpisu jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności, za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety, osoby będą banowane bez możliwości odwołania.
MECZE
TABELA PREMIER LEAGUE
1. Manchester City Manchester City 38 89 +64
2. Manchester Utd Manchester Utd 38 89 +56
3. Arsenal Londyn Arsenal Londyn 38 70 +25
4. Tottenham Tottenham 38 69 +25
5. Newcastle Utd Newcastle Utd 38 65 +5
» Pokaż pełną tabelę «
POLECAMY ARTYKUŁY
STATYSTYKI - BRAMKI
Zawodnik PL LM LE FA CC SUMA
1. Wayne Rooney 27 2 3 2 0 34
2. Javier Hernandez 10 0 2 0 0 12
3. Danny Welbeck 9 2 0 1 0 12
4. Dymitar Berbatow 7 1 0 0 1 9
5. Nani 8 0 0 0 0 8
KONTUZJE
Chris Smalling
Zawodnik: Chris Smalling
Kontuzja: uraz pachwiny
Kiedy: 06.05.2012
Powrót: przyszły sezon
Danny Welbeck
Zawodnik: Danny Welbeck
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 30.04.2012
Powrót: koniec maja
Paul Pogba
Zawodnik: Paul Pogba
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 16.04.2012
Powrót: przyszły sezon
Federico Macheda
Zawodnik: Federico Macheda
Kontuzja: uraz kostki
Kiedy: 24.03.2012
Powrót: przyszły sezon
Anderson
Zawodnik: Anderson
Kontuzja: Uraz mięśni nóg
Kiedy: 08.03.2012
Powrót: przyszły sezon
Darren Fletcher
Zawodnik: Darren Fletcher
Kontuzja: Problemy zdrowotne
Kiedy: 13.12.2011
Powrót: przyszły sezon
Nemanja Vidić
Zawodnik: Nemanja Vidić
Kontuzja: Zerwane więzadło
Kiedy: 07.12.2011
Powrót: przyszły sezon
RELACJE SMS
Informacje z meczów na Twoją komórkę!
FACEBOOK
REKLAMA
Sklep piłkarski Nike Manchester United
SONDA
Wzmocnienia w której formacji przydałyby się Manchesterowi United najbardziej?

POLECAMY